4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Wat gooi jij in je Bix?
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 16 februari 2005 09:14 PM
  [ # 46 ]

[offtopic]Ik lees hier iets over een gevlakte kop. Ik heb dat ook en waarom is dat?[/offtopic]

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 16 februari 2005 09:16 PM
  [ # 47 ]

Compressieverhoging lijkt mij. En misschien een betere flow.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 17 februari 2005 10:46 PM
  [ # 48 ]
NoisemakeR schreef:

[offtopic]Ik lees hier iets over een gevlakte kop. Ik heb dat ook en waarom is dat?[/offtopic]

bij een revisie of nieuwe koppakking word de kop ook wel eens gevlakt, maar dat is niet ter verhoging van de compressie. maar voor het perfect afsluiten van de kop met monteren.

een hogere compressei zorgt gewoon voor een betere verbranding en ietsjes meer vermogen.

Idea  Arrow hier een lijst van aanpassingen per motor :
GTi 8V
-Gevlakte kop
-Bewerkte poorten
-bewerkte inlaat spruitstuk
-Bosch Super 4 bougies
-Dikke bougie kabels
-Open uitlaat van Devil met Sebring einddemper
-K&N 57i kit
-Angepaste Lucht Massa Meter
-Verhoogde benzine druk

GTi 16V
-Gevlakte kop
-Bewerkte poorten
-Andere zuigers en drijfstangen
-276 graden nokkenassen
-Gebleuprint blok
-Bewerkte inlaat spruitstuk
-Custom made open uitlaat
-verhoogde benzine druk
-K&N 57i kit
-Snelle chip
-Aangepaste versnellingsbak

en geloof me het is echt snel !!!!!
1’ste versnelling 75 km/hr bij 7500 tr/mn
2’de versnelling 130 km/hr bij 7500 tr/mn
3’de versnelling 160 km/hr bij 7500 tr/mn
4’de versnelling 195 km/hr bij 7500 tr/mn
5’de versnelling 240 km/hr rond 7400 tr/mn (afhankelijk van omstandigheden)

Exclamation  Exclamation Post binnenkort een filmpje Twisted Evil  Exclamation  Exclamation

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 februari 2005 11:22 PM
  [ # 49 ]
vortex schreef:
NoisemakeR schreef:

bij een revisie of nieuwe koppakking word de kop ook wel eens gevlakt, maar dat is niet ter verhoging van de compressie. maar voor het perfect afsluiten van de kop met monteren.

Klopt. dit hebben ze gedaan toen mijn koppakking vervangen is!
Ik vroeg me dus af waarom ze dat gedaan hebben. Nu weet ik het!

Bedankt

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 februari 2005 01:12 AM
  [ # 50 ]
vortex schreef:

zowel de Gti en de 16V hebben een gevlakte kop, aangepaste ontsteking en meerdere aanpassingen aan het blok. vandaar dat een brandstof van 100 octaan beter rijd als 98, ik zeg niet dat het meer vermogen geeft !!!  Wink
op 95 loper de motoren gewoon weg heel slecht, of ze slaan daar gewoonweg op af.

niet iedereen rijd met complete standaard motoren Razz

het vermogen is dan ook wel een stuk hoger als origineel, de GTi heeft 148,9 pk, de 16V heeft ook een andere chip en levert bijna 200 pk.
Als ik dan ook goed doortrap lusten ze allebei een aardige slok benzine (lees 1 op 5 Exclamation  Exclamation  Shocked )
gemiddeld ligt het verbruik op 1 op 8 bij normale rijstijl.

Heb je ook dynojet printjes hiervan? Ik ben met name sceptisch mbt het vermogen van 200 pk. Ik geloof best dat er een hoop aan gedaan is, maar ik weet ook dat er ontzettend overdreven wordt op dit punt.

Ik heb ook 16v’s met een gewoon origineel blok 240 op de teller zien gaan. Natuurlijk kan de teller overdrijven en de invloed van andere banden (iets lager) kan ook meetellen, daarom vind ik het eigenlijk het mooist als dit soort uitspraken bewezen kunnen worden met Dynojet printjes.

Nja, dat het niet goed loopt op 95 lijkt me duidelijk. Alle vuile 16v’s (dus 160 pk) moesten op 98 gelood. Nieuewere 16v’s hadden ook een pingelsensor en konden op 95. Maar daarbij had het wel effect als je er 98 in gooit omdat de benzine injectie middels de pingelsensor altijd de grens van het detoneren opzoekt met het bepalen van het onstekingstijdstip. Hierdoor kon ie WEL meer vermogen halen uit brandstof met een hoger octaangetal.

Gr,
Marten (die gelukkig alleen maar te maken heeft met het cetaan getal van de diesel).

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2005 02:13 AM
  [ # 51 ]

Een D6C (160pk) is goed aan de 200 pk te krijgen. De chip alleen al brengt de auto al gauw rond de 175 pk. De andere 25 kun je verkrijgen met een verbeterde in- EN uitlaat. 1 Van beiden heeft weinig effect.

Voor degenen die de 200pk niet geloven zou je eens een paar van die 205’jes moeten bestuderen die zo’n blok er in hebben liggen Wink

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2005 02:35 AM
  [ # 52 ]

volgens mij rolde de peugeot 405 mi16 al standaard met 180 pk uit de fabriek.
Maar dat weet ik niet zeker!

Mvg Joost

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 18 februari 2005 08:37 PM
  [ # 53 ]
NoisemakeR schreef:

Mvg Joost

Ook zowel 160pk, als 148pk.
Er is echter wel een 405 T16 met 200pk (excl. turboboost) in de handel geweest.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2005 09:18 PM
  [ # 54 ]
WYD schreef:
NoisemakeR schreef:

Mvg Joost

Ook zowel 160pk, als 148pk.
Er is echter wel een 405 T16 met 200pk (excl. turboboost) in de handel geweest.

Waar denk je dat de T voor staat??? 200 pk uit 2 liter zonder turbo is vrijwel onmogeliik zonder belachelijk veel toeren te gaan maken. En waarom liggen juist bij die 16v motoren altijd die drijfstanglagers eruit? Juist omdat ze zoveel toeren moeten maken. Zo’n blok krijg je dus nooit meer betrouwbaar. Liever dus met een turbo en wat minder toeren, dan blijft het ook nog eens heel.

Ik heb nog steeds geen dyno uitdraai gezien. Die dyno uitdraaitjes die ik wel heb gezien van div. 1.9 gti motoren bevestigen alleen maar de vermoedens: tuning pk’s worden meestal gruwelijk overschat.

Gr.
Marten

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2005 09:25 PM
  [ # 55 ]
mpostma schreef:

Ik heb nog steeds geen dyno uitdraai gezien. Die dyno uitdraaitjes die ik wel heb gezien van div. 1.9 gti motoren bevestigen alleen maar de vermoedens: tuning pk’s worden meestal gruwelijk overschat.

Gr.
Marten

Jah daar ben ik het mee eens. De pk’s worden idd meestal overschat!
Ze roepen maar wat en sommige weten niet eens hoeveel echte pk’s in hun blokje zitten.
Vaak zijn het toch mensen met een 205 gti’tje en opel kroket gsi’tjes.
Als de 1 overstemt word (woordelijk gezien) met 20 pk dan heeft de ander al ineens 80 pk meer in zijn blokje.
En zo overstemmen ze elkaar wie nou het snelste is enzo en wie de meeste power heeft.
Om het nou allemaal echt zeker te weten is idd een rollerbankje het beste.
Ik zou namenlijk ook eerst bewijs willen zien voordat ik het allemaal geloof.
Mijn baas heeft t ook over 300 pk in zijn blok.
Maar dat wil dus zeggen dat je op zou stijgen als je je armen uit het raam zou steken.  Laughing

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 18 februari 2005 10:12 PM
  [ # 56 ]
NoisemakeR schreef:

Ze roepen maar wat en sommige weten niet eens hoeveel echte pk’s in hun blokje zitten.
Als de 1 overstemt word (woordelijk gezien) met 20 pk dan heeft de ander al ineens 80 pk meer in zijn blokje.
En zo overstemmen ze elkaar wie nou het snelste is enzo en wie de meeste power heeft.
Maar dat wil dus zeggen dat je op zou stijgen als je je armen uit het raam zou steken.  Laughing

www.205gti.nl
Meld je aan op het forum en post dezelfde reactie daar ook eens!  Wink
Ik durf te wedden dat je je mening bijsteld als jij in zo’n “205je” hebt gezeten!!!  Wink

In tegenstelling tot op enkele uitzondering na van BX-eigenaren, wordt er met de 205 wel heel veel geraced en sprints getrokken.

@Marten, waar de T voor staat bij de T16, is mij zeer duidelijk, anders zou ik het ook niet over turboboost-waardes hebben Wink

En auto’s met 300pk op de wielen, dus niet op het blok zijn tegenwoordig zeker niet meer zeldzaam.
Kijk bijvoorbeeld eens wat het V6 diesel blok van PSA doet. Dat is “slechts” een diesel!  Wink

Probleem is dat er heel veel sjonnies zijn die denken met het vervangen van het luchtfilter voor een sportfilter en het plaatsen van een remusdemper, de kwart mile binnen 10 seconden kunnen rijden Laughing

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 18 februari 2005 10:39 PM
  [ # 57 ]

Zal binnenkort ook eens 98 ongelood gaan tanken.. reed voorheen altijd op 95

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2005 11:27 PM
  [ # 58 ]
WYD schreef:

www.205gti.nl
Ik durf te wedden dat je je mening bijsteld als jij in zo’n “205je” hebt gezeten!!!  Wink

Owh dat die dingen rap zijn weet ik wel.
Maar ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ze al snel overdrijven met hun pktjes.
En wat je zelf ook aangaf is dat ze idd denken dat met een sportdempertje en openluchtfiltertje enzo dikke pk winst hebben.
En dan maar niet te denken aan allemaal stikkers van dure onderdelen waardoor je pas echt hard gaat.
Rolling Eyes

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 19 februari 2005 12:38 AM
  [ # 59 ]

Amerikaans streettuning gezegde:
The bigger the wing, the faster the car!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 19 februari 2005 02:28 AM
  [ # 60 ]
WYD schreef:
NoisemakeR schreef:

www.205gti.nl

Beste WYD,

Juist na het zien van al div. dyno uitdraaitjes van standaard gti-tjes (ja, met een dempertje of een filtertje) ben ik sceptischer geworden. Hoop praatjes, maar op de dyno blijkt er nauwelijks iets extra’s uit te komen.

Er rijden natuurlijk wel 205ers rond met waanzinnige blokken. ik ben een keer op een meeting geweest van de 205 gti club zuid en ik sloeg zowat steil achterover van wat er allemaal te zien was.

De turbo blokken (vooral turbo CT) vliegen je om de oren bij wijze van spreken. Ik heb trouwens voor mijn turbo d12 project flink wat info gehaald van die 205 site, dus reken maar dat ik die site goed ken!!

WYD schreef:

In tegenstelling tot op enkele uitzondering na van BX-eigenaren, wordt er met de 205 wel heel veel geraced en sprints getrokken.

Ken je Wimedo in Lelystad? O.a. Kees van Rumpt (van garage Hesselink waar morgen een BX club meeting is ) en het 4x4x4 team (met o.a. Mike Bijlsma) racen/slalommen daar ook met o.a. een BX 16 TRI met sport carburateurs (die mag nog net mee in de klasse tot 1600 cc) en een BX GTI 16v 4x4. 

Maar idd. in de 205 wereld leeft het verbouwen en racen veel meer, dan onder de BX eigenaren. Ik heb enkele dyno uitdraaitjes gezien van 205jes waarbij het echt om serious shit gaat. DAAROM vraag ik ook om dyno uitdraaien om e.e.a te staven. Want hierboven werden interessante beweringen gedaan over vermogens tot 200 pk waar ik wel bewijs van wil zien.

WYD schreef:

Marten, waar de T voor staat bij de T16, is mij zeer duidelijk, anders zou ik het ook niet over turboboost-waardes hebben Wink

Gelukkig maar Wink

WYD schreef:

En auto’s met 300pk op de wielen, dus niet op het blok zijn tegenwoordig zeker niet meer zeldzaam.
Kijk bijvoorbeeld eens wat het V6 diesel blok van PSA doet. Dat is “slechts” een diesel!  Wink

nja.. tegenwoordig halen ze bijnan et zoveel vermogen uit een turbodiesel als uit een vergelijkbare benzinemotor, maar helaas legt de diesel motor het toch af als je met een benzine turbo aan komt zetten.

Een van die 205ers heeft een turbo op zijn 16v gezet (en dan heb ik het niet over Pieter) en daarbij 265 pk / 335 nm gerealiseer (op 0.8 bar ong.). En dat op de dyno. Best vet toch voor een hobby project.

WYD schreef:

Probleem is dat er heel veel sjonnies zijn die denken met het vervangen van het luchtfilter voor een sportfilter en het plaatsen van een remusdemper, de kwart mile binnen 10 seconden kunnen rijden Laughing

haha… no way…. Wink

Heb je de uitdraai van Rudy gezien op de 400 meter met zijn Peus 205 multi van Turbo d12? NIet slecht voor een “dieseltje”.. (nja. er mistte geloof ik wel een wastegate actuator).

Gr.
Marten.

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook