hallo allemaal!
ik heb er weer wat nieuws bij… als ik optrek (vooral in 1 en 2) kraakt er iets vreselijk onder mijn auto… het lijkt ergens bij de koppeling of bak vandaan te komen. hij doet het voornamelijk als het moment groot is, dus in de hoge versnellingen, in 4 en 5 kraakt hij nooit!
met het kraken voel je ook dat de wagen niet lekker weg wil…
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
bak, koppeling, aandrijfassen?
groeten, maarten
it never gets any easier!
Aandrijfassen of het differentieel van de bak.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Aandrijfassen of het differentieel van de bak.
keej, suggesties hoe ik dat zelf kan controleren? aandrijfas zou geen speling op mogen zitten als je hem draaid toch?
en als het mijn assen niet zijn kan ik dan met zekerheid zeggen dat het het diff. in mijn bak is? dan ben ik volgens mij flink de lul of niet?
gr. maart
de assen controleer ik meestal door ff achteruit en vooruit een paar rondjes te draaien met max instuur. zowel links als rechtsom.
Als het je bak zelf is, lijtk me een ruilbak de goedkoopste oplossing.
gompy58 schreef:de assen controleer ik meestal door ff achteruit en vooruit een paar rondjes te draaien met max instuur. zowel links als rechtsom.
Als het je bak zelf is, lijtk me een ruilbak de goedkoopste oplossing.
rondjes rijden… en dan zou hij het erger moeten doen ofzo?
je hoort dan iig of er iets wel of niet goed zit. In principe zou dit gewoon stil moeten verlopen. Ik houd overigens ff een kleine slag om de arm of je hier je complete as mee test of alleen de homokineet.
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
kijk eens naar je aansluiting van de kat op de middenpijp, vaak is de beugel die het hele zaakje met elkaar verbind weg gerot en hierdoor raakt de uitlaat het subframe waar alles erg krap onderdoor ligt.
Je motor wil namelik kantelen en je pijp gaat dan ook mee kantelen maar als de beugel kapot is dan klappert hij op het subframe, kijk hier maar eens naar het klinkt mij heel erg bekend in de oren.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Lijkt mij het tussenlager van de rechter aandrijfas, niet de as zèlf. Had hetzelfde bij mijn vorige 1.6. Vnl bij optrekken of naderen van max snelheid wanneer het blok z’n max kracht op de asjes moet uitoefenen. Zagend geluid. Ergo=vervangen, geen moeilijke klus, in-en-uithalen van de as is ff voorzichtig, verder appeltje-eitje.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
genoeg suggesties dus… ik zal ff kijken
laten we hopen dat het de uitlaat is…
bedankt!
- Saxo 538 spot
Heb je nog een oorzaak gevonden?
markwerkman schreef:Heb je nog een oorzaak gevonden?
ja, vorige week met pech langs de snelweg komen te staan…
en als de anwb er dan toch is ...
het is mijn kat die los hangt, de handyman van de anwb hoorde het gelijk! geweldige mensen! haha
maar is dus de kat, ff nieuw beugeltje erop zetten en klaar
klusje van niks dus
shit zeg… da’s een meevaller! Gefeliciteerd!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
- Saxo 538 spot
dus ik had toch gelijk, het is in ieder geval geregeld nu succes met de auto.