Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
euhmm, tja, euh, blijkbaar…..
misschien maar in rehab..
Alcyone schreef:@Andere Wouter: Ik weet al jaaaren uit de boeken dat modeljaar 1989 Pulsairs hadden. Kwam ook in 2005 al een D2C tegen met Pulsair, en dat is eigenlijk ook het grootste verschil met de D2A… Dacht dat jij meer boeken las dan ik
Ik lees überhaupt geen boeken… Misschien is dát nu juist hetgene wat ik op school wél had moeten doen…
Ik ken het pulsairsysteem pas sinds ik in 2004 mijn eerste BX 14 uit 1989 kreeg. Ik ging er toen vanuit dat enkel de TU’s dat hadden gehad. ops:
Alcyone schreef:Dus nu ga ik eens kijken of Gris Renard gespoten type 1 GT bumpers passen bij zilvergrijs. Dat is, zodra het weer het toestaat
En misschien spuit ik ze wel zilvergrijs, wie zal het zeggen Veel wil ik niet aan de TRS doen want het blijft een tijdelijke oplossing tot de GT weer op de weg is.
Zou je dat nu wel willen doen? Voor die korte tijd kun je ‘m toch beter laten zoals ie nu is? Een 19 TRS automatic zie je immers niet meer op elke straathoek staan….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat is een pulsairsysteem eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Een pulsairsysteem bestaat uit een stelseltje van buisjes die uitmonden in het uitlaatspruitstuk, misschien heeft iemand hier op dit forum er nog wel een fotootje van. De functie ervan is om verse lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen. Dat zou moeten resulteren in iets milieuvriendelijker opereren van de motor, maar de theorie erachter is me niet bekend, kan er slechts naar gissen.
In de praktijk blijkt dat pulsair systeem meer last dan gemak op te leveren. De BX van mijn zusje is ook van dat systeem voorzien. Die BX was daarvoor van een vriend van me die haar jong gebruikt had gekocht en zich al vrij snel irriteerde aan het pulsair systeem omdat de garage de motor niet lekker afgesteld kreeg. Oplossing? Een stukje afgezaagde bezemsteel in de luchtaanvoer van het pulsair systeem zodat dit systeem werd buitengesloten, opnieuw motor afstellen en ze liep gelijk een stuk lekkerder. En qua uitlaatgassen was het verschil nauwelijks meetbaar.
@ Alcyone: gefeliciteerd man! Dat is nog eens een leuke manier om BX-en te scoren.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:
Zou je dat nu wel willen doen? Voor die korte tijd kun je ‘m toch beter laten zoals ie nu is? Een 19 TRS automatic zie je immers niet meer op elke straathoek staan….
Heel toevallig, heeft mijn plaatselijke fietsenhandelaar met vrouw waar ik 15 jaar geleden al kwam, niet zo lang geleden een hele mooie witte 19 TRS Automatic gekocht, kenteken XB-19-ZJ. Ik zette de mijne voor de zijne en liet ze uit het raam kijken. Erg leuk!.
Ik heb er wat foto’s van gemaakt in het donker en regen, niet echt de moeite waard om te posten denk ik…
Maar het is me echt onduidelijk wat ik nu met deze BX wil zodra de GT klaar is. Het ding brengt niks op, mijn moeder wil geen automaat rijden (ook al past haar rijstijl er beter bij) maar het ding is ook te goed om te slopen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
@winnetou: Dank je! Leuk je weer op het forum te zien! Wil je weer een keer tegenkomen op een meeting of iets dergelijks.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Alcyone schreef:@winnetou: Dank je! Leuk je weer op het forum te zien! Wil je weer een keer tegenkomen op een meeting of iets dergelijks.
Oh, ik kijk al een tijdje weer regelmatig op het forum, maar reageer lang niet overal op. Wat meetings betreft, dat is er met name de afgelopen zomer domweg bij ingeschoten omdat ik me het het leplazarus heb gewerkt (en dat was helaas echt nodig). ops:
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mooi zo gefeliciteerd met de apk!
Nog al plannen met de gt
Die trs automaat raak je wel weer kwijt, of je raakt er aan verslaafd
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nou ik begin al langzaam verslaafd te raken aan die automaat… heb nog een (vuile) reservebak liggen, als illustratie dat ik echt verder wil met automaten.
Alleen het verbruik is toch slikken. Toch maar ooit een alternatief voor benzine inschakelen een keer.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
winnetou schreef:Een pulsairsysteem bestaat uit een stelseltje van buisjes die uitmonden in het uitlaatspruitstuk, misschien heeft iemand hier op dit forum er nog wel een fotootje van. De functie ervan is om verse lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen. Dat zou moeten resulteren in iets milieuvriendelijker opereren van de motor, maar de theorie erachter is me niet bekend, kan er slechts naar gissen.
Ik had het niet beter kunnen uitleggen.
Zo ziet het pulsairsysteem van mijn BX 14 eruit:
En zo ziet het eruit op het motorblok van een 16 TRI:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hee mooi werk man ziet er leuk uit hoor die bak
Citroën D Special 1970