Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wolfman schreef:Ja daar heb je een punt.
Kan iemand mij vertellen wat de volgorde is dan? Ik zal ook wel het forum doorspitten dus misschien vind ik het zelf ook wel.
1342
Bedankt!
Ik had net dit gevonden:
als het goed is past zowel de rotor als de verdelerkap er maar op 1 manier op en inderdaad 1342 is de volgorde. vervolgens moet het zo zijn dat als de rotor naar bougiekabel van de 1e cilinder staat/wijst de 1e cilinder in z’n BDP (bovenste dode punt) staat.
Dit ga ik ook maar controleren. Maar ik ben bang dat het pas op zaterdag is. Ik heb deze hele week geen tijd meer. Bah daar baal ik van. Verplichte nummers doen terwijl je eigen liever aan je auto bezig bent.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je onsteking kan ook nog 180 graden verkeerd staan, dan start de auto ook niet. Weet je welke cilinder 1 is? En of cilinder 1 in compressie- of uitlaatslag staat als je rotor naar 1 wijst?
Citroen!
Nee en nee.
Maar de auto is draaiend weggezet. Je kan dus aannemen dat mocht het tijdstip niet goed staan, het in iedergeval in de buurt moet staan.
Maar ik heb het forum weer eens doorgespit. Ik kom veel draadjes tegen over slecht starten op LPG. En wat ik eigenlijk als gemiddelde uit alle draadjes haalt is: Als hij start dan start hij snel. Slaat hij niet gelijk aan dan moet je heel lang starten om hem alsnog aan de praat te krijgen.
Na ik de nieuwe onderdelen gemonteerd had, draaide de motor een slag of 3? (gewoon een gok hoor, niet geteld ) Daarna nooit meer wat.
Volgens de verkoper starte de auto beter op gas. Daarom heb ik dit gisteren ook zo geprobeerd. Er zit volgens de meter ook geen druppel benzine meer in. Ik ga nu eerst wat benzine erin kiepen en dan vervolgens verder op benzine. Ik heb totaal geen ervaring met gas.
Het lijkt mij dus beter om eerst te zorgen dat hij loopt op benziene en dan maar eens kijken of het gas het wil doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als je kleppen redelijk strak beginnen te staan moet je vaak een redelijke dot gas bijgeven als je wilt starten op LPG. Wanneer je koud op LPG start, probeer het dan eens met je gas half ingedrukt. Niet pompen! Je choke staat sowieso vol open, toch?
En ja, het is meestal binnen twee seconden starten of klooien
Maar gegeven dat ie een slag of 3 draait en dan afslaat, denk ik dat je vonkjes nog niet perfect gaan
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Net eerst even nog op gas geprobeerd te starten.
Hij sloeg meteen aan!......maar na 3 a 4 sec weer af.
Nog een paar keer geprobeerd, maar verder dan een beetje mee ploffen met de sartmotor kwam hij niet.
Toen maar benzine gaan halen en in de tank gegooid.
Na een tijdje starten sloeg hij weer aan. Maar ook maar 2 a 3 sec. Dit een tijdje blijven proberen, maar iedere keer dat hij aansloeg, sloeg hij ook gelijk weer af.
Na een aantal pogingen helemaal niets meer. Maar mijn accu raakte ook uitgeput. Die ben ik nu aan het opladen dus kon niet verder proberen meer.
Ik baal vreselijk dat ik weg moet nu. Eindelijk een beetje leven in het blok en dan kan je niet verder. wordt vervolgd….
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kraan op de LPG tank dicht?
Relais moeten goed contact maken om de brandstof (gas of benzine) vrij te geven, als je auto langere tijd niet gebruikt is kun je dat ook beter efkes controleren…
Als je contactsleutel omdraait kun je ze horen aanslaan (de relais dus).
Denk dat je ook gewoon kunt controleren of er benzine komt door een doorzichtig filter in de opvoerslang naar de carburateur te plaatsen, losse slang mee uitkijken ivm brand!
Ook een controle: de benzineslang zit los op de carburateur geschoven, kun je beter een soort borging voor improviseren: heb zelf ook een gasauto en bij overschakelen op benzine bleek de slang los te liggen!!
Eenvoudig stukje ijzerdraad is al voldoende.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kraan op de LPG tank dicht?
Relais moeten goed contact maken om de brandstof (gas of benzine) vrij te geven, als je auto langere tijd niet gebruikt is kun je dat ook beter efkes controleren…
Als je contactsleutel omdraait kun je ze horen aanslaan (de relais dus).
Denk dat je ook gewoon kunt controleren of er benzine komt door een doorzichtig filter in de opvoerslang naar de carburateur te plaatsen, losse slang mee uitkijken ivm brand!
Ook een controle: de benzineslang zit los op de carburateur geschoven, kun je beter een soort borging voor improviseren: heb zelf ook een gasauto en bij overschakelen op benzine bleek de slang los te liggen!!
Eenvoudig stukje ijzerdraad is al voldoende.
Wanneer ik het contact aanzet hoor ik een klik en even een soort ppffft geluid. (LPG stand). Ik neem dus aan dat het dus werkt.
Op de benzine stand heb ik dit nog niet gecontroleerd.
Ik ga zaterdag idd eerst kijken of er wel benzine naar de carburatuer komt.
Ik sleutel veel aan motorfietsen maar met auto’s ben ik veel minder bekend. (die doen het eigenlijk altijd gewoon) Bij een motorfiets kan je simpel een aftap schroefje losdraaien in de vlotterbak. Komt er benize uit is het goed. Is dit bij een DS ook zo te controleren?
Wanneer ik zeker weet dat hij benzine krijgt ga ik de ontsteking controleren en zodien nodig op tijd zetten.
Heeft iemand nog een linkje naar een site waar dat beschreven staat. De link die ik gevonden heb naar de IDDSclub werkt voor mij niet omdat ik nog geen lid ben. Ga ik wel worden hoor.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het gedrag op benzine is het zelfde als op lpg. Dan kan je bijna zeker je ontsteking gaan verdenken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Yes!!! hij doet het.
Hij wilde eerst weer helemaal niet starten. Toen maar de benzine leiding losgemaakt van de carb. Er zat letterlijk stof in!
Toen de benzineleiding los bij de brandstof pomp ook helemaal droog. Toen met een heel klein trechterje benzine in de leiding blijven gieten totdat deze vol was. Starten en al vrij snel begon hij wat te ronken. Steeds wanneer hij zelfstandig liep sloeg hij na een aantal seconden weer af. Maar even starten en hij liep gelijk weer. En steeds even langer.
Nu loopt hij zelfs gewoon goed!
Hij reageerd zelfs goed op het das zonder mokken!
En natuurlijk gelijk netjes omhoog komen. Eerst achter toen voor.
Ik heb nu gelijk duizend vragen aan jullie maar ik zal met de eerste beginnen.
Hij wil absoluut niet op gas lopen.
Moet ik ergens soms iets open zetten? Een kraan ergens?
En wat moet ik zoal niet meer controleren?
Wat een heerlijk gevoel is dit zeg. Na een week sleutelen een draaiende ID die nog netjes op komt ook. Ik ben als een kind zo blij!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Tank leeg?
ops: Kan je zien hoe opgewonden ik was….
Ik zat er helemaal naast.
Ik had idd benzine in de leidingen gegoten en was daarna gaan starten…....maar de schakelaar stond nog op gas!
Hij loopt dus op gas en niet op benzine.
Omdat de binnenverlichting niet werkt kon ik de stand van de schakelaar niet zien. Ik nam al de tijd aan dat hij al op benzine stond.
Nu dus zoeken waarom hij niet op benzine wil lopen. Maar daar kom ik wel uit. Daar heb ik gelukkig meer verstand van.
Nog even een forum technische vraag.
Is het beter om voor elke vraag een nieuw topic te openen zodat het eventueel voor anderen makkelijker is te zoeken mochten zij hetzelfde probleem ooit hebben?
Of gewoon hier doorgaan in dit topic met al mijn andere vragen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vandaag weer aan het sleutelen geweest. Hij start nu prima!
Hij loopt keurig vind ik. Hij blijft nu zelfs stationair prima lopen zonder dat ik angs heb dat hij afslaat.
En ik heb net het eerste stukje gereden. Wat een geweldige ervarig. Zo te voellen werkt alles prima. En wat een goede remmen zeg. Ik ging de eerste keer bijna door de voorruit heen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Hij loopt nu ook op benzine!
En zelfs beter dan op gas. Maar helaas loopt hij niet zo lang. ops:
Ik heb benzine in de leidingen gegoten van voor naar achteren. En er zit nu tussen de 10 a 15 liter benzine in de tank. De brandstofpomp werkt prima. Maar het enige dat er gebeurd is dat hij de leiding leeg zuigt. Er wordt geen benzine vanuit de tank aangezogen.
Is 10 a 15 liter niet genoeg? Hoe hoog moet het brandstof niveau zijn om de leiding te vullen? Zit de aansluiting niet in de onderkant van de benzine tank maar soms aan een zijkant?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”