Re: 16v verzekering
McDean schreef:FmXXX-STanie schreef:ik ga binnen nu en een maand toch een echte 16v kopen..
nu heb ik een vraag veel mensen die ik ken zeggen dat ik die niet in de verzekering kan krijgen
omdat ik 19 ben en risico factor enzo..
klopt dit ?
want, ik heb op internet verzekeringen vergeleken en allemaal kon het wel..als jullie weten waar ik me verzekeren kan en hoeveel dat kost
en of het uberhaubt kan zou ik dat graag willen wetenMvGr STan
Staat een witte op marktplaats
Maar je valt tot je 23ste in een risico groep
Emerpark is dus beste optie…..Volgend jaar koop ik een 16V mk1 ... waarom? oltimerverzekering. OVer 2 jaar een XM V6
hahaa jhaa die bedoel ik ^^
daar ben ik serieus achteraan..
ik wil mijn bijde GTi’s wel weg doen bij betalen..
maar dan moet er wel een nieuwe koppaking in en apk op die van marktplaats..
want die heeft een lekke kop en geen apk meer…
zijn symptomen zijn hij lekte olie achter uit het block bij de koppaking op de uitlaat zodat het wel is ging roken
is dit een veel voorkomend probleem of gaat daar echt veel geld in zitten ?
ik kan het allemaal wel zelf weer klaar maken…
MvGr STan
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ziet er op de fotos mooi uit die witte! wat moet er allemaal gebeuren dan voor de apk?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Wat voor “ellende” kun je dan krijgen als je auto op je vaders naam staat?
Daar is op het autoweekforum een heel topic voor, zelfs sticky gemaakt: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489
als je al moeite hebt om een gti goed te onderhouden koop dan geen 16v met veel achterstallig onderhoud want daar ga jij aan failiet.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:als je al moeite hebt om een gti goed te onderhouden koop dan geen 16v met veel achterstallig onderhoud want daar ga jij aan failiet.
Komtie vanzelf wel achter
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:Wat voor “ellende” kun je dan krijgen als je auto op je vaders naam staat?
Daar is op het autoweekforum een heel topic voor, zelfs sticky gemaakt: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489
Jammer dat de een spookje sticky-waardig vinden. Het is mijn goed recht om een auto te kopen, te verzekeren en vervolgens uit te lenen aan wie dan ook. Ik ben dan vervolgens niet verplicht om er als eigenaar meer in te rijden dan de bestuurder waaraan ik de wagen meegegeven heb.
Poep, onzin, opruierij, bangmakerij en nog wat van die zooi.
En dan zelfs nog gel*l over een buurtonderzoek… En wat dan nog, als iemand anders meer rijdt in mijn auto? Dat mag gewoon!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik ben dan vervolgens niet verplicht om er als eigenaar meer in te rijden dan de bestuurder waaraan ik de wagen meegegeven heb.
Als eigenaar ben je niet verplicht meer te rijden dan de dagelijkse bestuurder.
Maar als verzekeringsnemer waarschijnlijk wel. De Xantia staat bij ons per toeval om mijn vrouws naam en stond ook op haar verzekering. Omdat ik toch het meest rij in deze auto moest de verzekering op mijn naam komen te staan. Of dit per verzekering verschilt weet ik niet hoor.
Maar ik zou het toch wel navragen bij je verzekering.
Jeroen
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat zou uiteraard kunnen, alleen was dat niet het geval bij de autoverzekeringen die ik eens in een donkerbruin verleden verkocht, toen ik nog “onafhankelijk” adviseur was.
Uiteraard moest men het wel invullen naar verwachting. Maar als daar in de praktijk vanaf geweken werd, was dat nimmer een probleem.
Sterker nog, voor de opzegtermijn was het onmogelijk om de tenaamstelling van de verzekeringsnemer te wijzigen. Tenzij de auto ook daadwerkelijk overgeschreven werd. Dit, ongeacht wie het voertuig het meest in gebruik had.
Maar dan de praktijk… De autoweek-moraalridders hebben het over een buurtonderzoek. Hoe kan de buurt bevestigen wie wanneer de meeste kilometers in welk voertuig maakt? Dat zoonlief elke ochtend vertekt voor misschien slechts 10 kilometer, wil niet zeggen dat de eigenaar zaterdagnacht geen 200Km maakt en daarmee het meeste gebruik maakt van het voertuig. Maak dit maar eens hard!
Ik heb momenteel 3 voertuigen die nagenoeg oncontroleerbaar zijn op deze wijze.
Ik denk dat het een hele leuke case zal worden, als de verzekering niet gaat dokken in geval van een ongeluk. Ik moet het nog maar zien gebeuren. Tot die tijd blijft het voor mij een broodje aap.
- 2CV 6 Special
Dat zoonlief elke ochtend vertekt voor misschien slechts 10 kilometer, wil niet zeggen dat de eigenaar zaterdagnacht geen 200Km maakt en daarmee het meeste gebruik maakt van het voertuig. Maak dit maar eens hard!
Precies.
Sterker nog, voor de opzegtermijn was het onmogelijk om de tenaamstelling van de verzekeringsnemer te wijzigen. Tenzij de auto ook daadwerkelijk overgeschreven werd. Dit, ongeacht wie het voertuig het meest in gebruik had.
Ik heb het even opgezocht. Er staat op de polis van mijn vrouw dat ik de regelmatige gebruiker ben en op mijn polis net andersom. De Xantia staat wel op mijn naam, de verzekering niet.
Ik weet nu ook weer hoe die rare constructie is onstaan. Destijds hebben we de auto van mijn vrouw ( VISA) ingeruild op de Xantia. En is mijn vrouw tijdelijk gaan rijden in “mijn” BX Diesel.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het enige risico wat je loopt als je een auto op naam van je ouders verzekert is dat je geen no-claim opbouwt. En als je een keer brokken maakt - wat wel eens voorkomt met beginnende bestuurders - dan gaan je ouders over al hun auto’s meer premie betalen. En daar wordt niemand blij van
Eveneens ben ik tevens ook.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op al hun auto’s? Huh, da’s nieuw voor mij!
Enneh… Zodra je qua leeftijd in de voordelige cat. valt en op eigen naam wilt verzekeren, dan is die misgelopen no-claim korting voor een groot deel onderhandelbaar.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, natuurlijk. No-claim is persoonsgebonden, niet voertuiggebonden. Dus als vader en moeder en jij een auto hebben en die zijn allemaal op naam van pa verzekerd omdat hij 80% no-claim heeft (ik zeg maar even wat) dan gaan die 2 auto’s (en die van jou waar je schade mee hebt gereden) in het geval van schade allemaal een paar stappen omlaag in de BM-ladder, en dat is over het algemeen een dure hobby.
Zou wel makkelijk zijn als het voertuiggebonden was. Even je auto (zogenaamd) verkopen en weer terugkopen en je bent van je hoge premie af
Eveneens ben ik tevens ook.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, we hebben het nog niet gehad over de kilometerstand. Een Km-teller is geen verplicht aanwezig item. Het vervangen van een teller mag gewoon zonder correctie en een niet kloppende Nat. autopas is geen zonde. En als je 2 maal een APK-keuringsrapport hebt met de zelfde Km-stand, is dat ook geen probleem. Je mag de tellerstand zelfs manipuleren en het voertuig daarna verkopen. Mits je iemand er niet mee gaat oplichten!
Zodra een verz.maats. op basis hiervan niet uit gaat keren, kunnen ze hun borst nat maken.
Wederom Indianeverhalen zonder feitelijke praktijkvoorbeeld. Autoweek-waarheden dus!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@knäckor
Bij het afluiten van een nieuwe verzekering is dat een feit, bij het aanhouden van de verzekering rustend op een 2e auto blijft de situatie gelijk.
Maar ik denk dat je dat ook bedoelde, of niet?
- 2CV 6 Special
Moraal van het verhaal.
Het is in geval van schade door de verzekeringsmaatschappij niet te bewijzen dat er “bewust misleiding” in het spel is geweest.
Blijft staan of deze handelswijze wel zo fatsoenlijk is.
Uiteindelijk moet er toch uitgekeerd worden en de rekening krijgen we dan allemaal gepresenteerd.
Dan behoor ik toch wel tot de moraalridders die vinden dat je dit eigenlijk niet kan maken. ops:
Jeroen