Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroën-vrienden,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald: een GS X3, rood (rouge geranium, denk ik), bouwjaar 1979. De auto is 5 jaar geleden uit België gekomen. Zeker niet perfect, maar gewoon een leuke auto. Mijn vader had moeite het tempo bij te houden, in de Xantia, achter de GS X3 op de snelweg
Fotootjes:
Ik ben er blij mee!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Leuke GS , heb ik ook even aan gedacht maar de schuur is vol
Maar is het niet deze kleur: Orange Ibiza (X et X2) AC 332
Zie hier :http://www.gs-gsa.org/?p=colors
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
X3 is wel de gaafste uitvoering vind ik
veel plezier ermee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Fantastisch! De X3 is gered!
Ik heb eens contact gehad met de vorige eigenaar, toen ik zelf een beige GS X3 uit 1979 had. Ik was toen op zoek naar het aantal nog bestaande X3’s in Nederland. Dat waren er toen ongeveer 5, waarvan de jouwe de enige ingevoerde was. Niet lang geleden is er bij een Citroënspecialist ook een te koop aangeboden. Die stond nog op Frans kenteken, maar zal inmiddels ook wel op Nederlands kenteken staan.
Ik heb een heleboel foto’s van jouw X3, maar die staan ook op de site van de vorige eigenaar (een link stond in de advertentie op Marktplaats).
Hoe zit het trouwens met de schade rechtsachter? Is daar nog wat van te zien? Behalve dat het stuk achterbumper op de achterklep (nog) zilver is i.p.v. zwart.
Heel veel succes met deze X3 en verwen ons met foto’s en (technische) verhalen.
PS: Wat zit je voorste kentekenplaat krom zeg.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
erg leuke gs
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Nieuwe aanwinst: GS X3
DriverD schreef:Citroën-vrienden,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald: een GS X3, rood (rouge geranium, denk ik).
Mooie wagen man! Die kleur, da’s toch Rouge Corrosion?
En een vraagje: 5000 toeren in die wagen is dus rond de 140km/h?? Die van mij loopt dat al bij 120, dus hoe kan dat? 5 bak??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Standaard heeft elke GS X3 een 4-bak…
Zo zag het schakelpatroon eruit in mijn GS X3:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Standaard heeft elke GS X3 een 4-bak…
een 5 bak bedoel je zeker
GSA’s hebben een 5-bak. Voor zover ik weet, is er geen enkel GS-model geweest met een 5-bak.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:XBXG schreef:Standaard heeft elke GS X3 een 4-bak…
een 5 bak bedoel je zeker?
Nee, dat is volgens mij pas vanaf de GSA.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
XBXG schreef:GSA’s hebben een 5-bak. Voor zover ik weet, is er geen enkel GS-model geweest met een 5-bak.
ziet hier op een site en die heeft het er over dat in 79 de x3 met 5 bak kwam en de pallas als optie was
Volgens mij klopt die informatie niet. Iedereen die een GS met 5-bak heeft, heeft ooit een GSA-bak (die waren namelijk wél 5-bak) in zijn GS gelepeld.
Maar goed, doet er verder niet echt toe. Veel toeren maakt een GS nu eenmaal altijd wel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
In geen enkele GS is een 5 bak geleverd.
Als er 1 izit is iemand aan het hobbyen geweest.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Nieuwe aanwinst: GS X3
waterman771 schreef:DriverD schreef:Citroën-vrienden,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald: een GS X3, rood (rouge geranium, denk ik).
Mooie wagen man! Die kleur, da’s toch Rouge Corrosion?
En een vraagje: 5000 toeren in die wagen is dus rond de 140km/h?? Die van mij loopt dat al bij 120, dus hoe kan dat? 5 bak??
Heeft een X3 geen andere eindoverbrenging o.i.d. tegenover een special/club/pallas ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Re: Nieuwe aanwinst: GS X3
waterman771 schreef:DriverD schreef:Citroën-vrienden,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald: een GS X3, rood (rouge geranium, denk ik).
Mooie wagen man! Die kleur, da’s toch Rouge Corrosion?
En een vraagje: 5000 toeren in die wagen is dus rond de 140km/h?? Die van mij loopt dat al bij 120, dus hoe kan dat? 5 bak??
Het schijnt rouge geranium te zijn…
Bij 130 km/u op de teller (=120 km/u volgens GPS) liep het motortje 5000 toeren/min. Man, wat loopt zo’n boxer toch mooi. Mijn oude GS X3 komt weet terug in mijn herinnering
Een GS is NOOIT met een 5-bak geleverd. Waarschijnlijk is de eindoverbrenging anders dan bij jou GS.
De vorige eigenaar had er rekeningen bij van Van Bemmelen en Van der Laan, goed onderhouden schijnbaar.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Beter lezen citroenC2:
Vanaf 1979 werd de GS opgevolgd door de GSA, deze werd voorzien van een krachtigere 1300CC motor. In de sportieve X3 kwam een 5 versnellingsbak welke tegen meerprijs ook in de Pallas leverbaar was.
Als je gewoon op volgorde leest staat er toch echt dat eerst de GSA als opvolger kwam en vervolgens de X3 (gsa dus) met een vijfbak werd uitgerust…
(heb je nou je reactie weggehaald terwijl ik deze typte?)