Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
Zo maar eerst even de foto rechtstreeks geplaatst.
Dit is bij aankomst bij ons thuis na het afladen.
Zij liep niet maar na een andere accu en verse benzine liep zij en hebben zelfs ca 10km met horten en stoten gereden.
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geweldig! En ook in die kleur. Is dat een originele kleur? Ik heb geen verstand van dergelijke oude auto’s. En ik geloof dat deze gewoon rijdt, wanneer je dat nodig vindt, toch?
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
garagestmarien schreef:Geweldig! En ook in die kleur. Is dat een originele kleur? Ik heb geen verstand van dergelijke oude auto’s. En ik geloof dat deze gewoon rijdt, wanneer je dat nodig vindt, toch?
Juist deze kleur vind ik niet echt geweldig daar er erg veel achterwiel aangedreven auto’s zijn in de rode of bordeaux rode kleur.
Na restauratie wordt zij zeker een andere kleur eea is ook afhankelijk van de bekledingsstof.
Spatborden worden altijd zwart volgens de fabriek.
In welke kleur de AC6 F is afgeleverd is onbekend maar ja wat wil je 76 jaar.
Zelf vind ik onze torpédo in de licht groene kleur een fantastische combinatie maar deze foto volgt nog.
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
AC6F 1931 met AC4F torpédo
Hier is de foto direct, samen met de torpédo
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
aankoop van onze AC6F
Onze AC6F hebben we deze zomer gekocht in België, voorzien van een Nederlands kenteken.
Deze auto is in 1970 naar Nedrland gekomen om gerestaureerd te worden dit is echter niet gedaan maar de auto is naar België verkocht.
Deze Belg heeft de AC6 F gerestaureerd ( niet echt geweldig), voordat de auto klaar was is deze naar Nederland verkocht waar de toenmalige eigenaar de AC6 F heeft afgebouwd.
Na hier een ca. 20 jaar mee te hebben gereden en ondertussen naar België verhuist zijnde hebben wij de AC6 F kunnen kopen.
De auto was nog steeds voorzien van het Nederlandse kenteken.
Het ligt in onze bedoeling de AC6 F geheel te restaureren, maar voordat dit plaats gaat vinden willen we er eerst enkele jaren van gaan genieten.
Eigenlijk hebben we de AC6 f gekocht voor de ritten en rally’s die wat verder weg liggen zodat we meer ritten kunnen rijden.
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hoe rijdt zo’n auto nu eigenlijk?
Gewoon pedalen bijvoorbeeld?
Op welke wijze start je de motor?
Etc?
Het lijkt me dat niet iedereen met zo’n auto kan rijden.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
onze AC6F
Zij rijdt geweldig.
Sturen gaat erg zwaar
Remmen dmv kabelremmen dus een goed gescheiden systeem eigenlijk.
handrem op de cardanas.
pedalen zoals nu, ( oudere type als de A, B2, C2 en C3 hebben het gaspedaal tussen rem en koppeling.)
Na een dag van 200km ben je wel moe.
Alles gaat trager, je moet je tijd overal voor nemen, relaxt
Dubbel klutsen dan hoor je de bak nietl.
Als ik snel wil rijden pak ik wel modern blik.
Starten gaat elektrisch ( 6volt) of met de slinger, de 6 cylinder gaat wel erg zwaar een 4 cylinder slinger je snel aan.
Dispar vulgo
Echt mooi zoiets En hoeveel betaal nou ongeveer voor zo’n gerestaureerde AC6? Er ligt toch een 6 in lijn in?
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
Technische informatie AC6 F van 1931
klopt er ligt een 6 cilinder in lijn in met zijkleppen.
Fiscale pk’s 14
effectieve pk’s 42 bij 3000rpm, normaal gebruik is 1800rpm.
inhoud 2442 cc
6 voltt accu 90Ah
3 versnellingen vooruit en gelukkig 1 achteruit
Remmen dmv staalkabels en met behulp van een rembekrachtiger welke op het spruitstuk is aangesloten.
Alles staat op een ladder chassis.
Schokdempers hydraulisch van het merk Delco Remy type lovejoy
Banden 14*45
Gewicht 1410 kg
De auto kostte in 1931 49.500 fr.franc
Van de AC6 F zijn er 27.500 gemaakt, volgens het chassis nummer is onze AC6 F de één na laatste geproduceerd.
Totaal 45600 stuks 6 cilinders van 1928 tot 1932
en vrachtauto’s 26.196 stuks
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
achterzijde AC6 F
De achterzijde met een malle licence Coquille
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Leuk die foto’s en uitleg!!
Onderscheidden deze Citroëns zich nu ook van generatie-genoten op het gebied van toegepaste technieken e.d. netzo als de latere modellen?
Jeroen
Wat een apparaten, hoe hard gaat zoiets? Is het eigenlijk ook je dagelijkse gebruik?
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
toniclight schreef:Leuk die foto’s en uitleg!!
Onderscheidden deze Citroëns zich nu ook van generatie-genoten op het gebied van toegepaste technieken e.d. netzo als de latere modellen?Jeroen
De achterwiel aangedreven Citroën’s waren een voorloper qua carrosserie, dit was voor Frankrijk het eerste model in volledige stalen carrosserie.
Deze had een rembekrachter die André uit de USA gehaald had nl van Westinghouse.
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
Bart1989 schreef:Wat een apparaten, hoe hard gaat zoiets? Is het eigenlijk ook je dagelijkse gebruik?
Bart het gaat er niet om hoe hard deze automobielen gaan
Het gaat om het plezier van het restaureren en het rijden hiermee.
Maar goed, om je vraag te beantwoorden de top ligt ergens bij de 95 km maar nogmaals dit gaat te hard alles trilt en schud dan.
In deze automobielen geniet ik per meter.
Dagelijks gebruik is niet echt praktisch ik rij totaal per jaar nl. ca 75000 km
al moet ik toegeven in het weekend, zeg na 1 april tot de eerste pekel gestrooid wordt, rijden we er mee.
Nu staan de automobielen op bokken zodat er geen vierkante wielen ontstaan, en ze staan onder de druppellader.
Dispar vulgo