ik wilde de olie aftappen, maar ik heb niets wat past. Meneer brezan ook al niet.
kan iemand mij vertellen wat voor maat de olieaftapbout is, en waar ik eventueel zo’n sleutel kan halen/bestellen?
Alvast bedankt
dat vind ik een leuke tip
ik ga morgen is grabbelen op zolder
Gr Maarten
Re: olieaftapplugboutsleutel
MaartenH schreef:ik wilde de olie aftappen, maar ik heb niets wat past. Meneer brezan ook al niet.
Zeg maar tegen die meneer Brezan dat het een prutser is, zo een dop pf sleutel is bij een beetje automaterialen zaak echt wel te koop voor nog geen €10 . Bij de dealer kun je een nieuwe plug halen waar een zeskant opzit zodat er een gewone dop met ratel erop kan, die plug kost c.a. €1.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb zo’n ding gewoon bij de Brezan gekocht 2 maanden geleden, in Hilversum hebben ze die gewoon liggen zoals het hoort. Kost inderdaad ongeveer een tientje.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het zal wel een typisch zaterdaghulpje zijn die niets weet of iemand die wel wat weet maar geen zin heeft in kruimelwerk.
Zo’n sleutel is zelfs bij de Gamma te koop bij de auto prullaria en kost zo’n 7 euro.
een korte, dikke bout op de slijpsteen vierkant geslepen.
Dan de zeskant-dop er op en draaien maar.
Groeten, Rob
Zo kan het ook, afdeling speciaal gereedschappen
Bij Karwei/Gamma en daar vlakbij hangt dan ook nog een zakje met holle afdichtingsringetjes.
ZX 1.4 break ‘95
Brezan zuigt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Brezan zuigt! Deurklink rules!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
de deurklink hier thuis past niet…... net iets te groot.
Zoals je hebt kunnen lezen is zo’n olieaftapplugboutsleutel bij elke goede bouwmarkt en automaterialenzaak te halen. Ik heb de mijne ook voor een tientje gekocht bij de Brezan in Hilversum. Je woont in de buurt, dus ik zou daar eens kijken als ik jou was. Ze zitten op het parkeerterrein naast de Opeldealer op de Zevenrijnstraat in Hilversum.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En anders doe je één keer in je leven ruig en koop je een echte Hazet voor 2 x zoveel geld. Vervang één keer olie en je hebt het ding er al uit; doe het 2 x en etc…
Ich bin ein Breaker
J.H.meijndert schreef:Bij Karwei/Gamma en daar vlakbij hangt dan ook nog een zakje met holle afdichtingsringetjes.
Die zijn aan de prijzige kant, je kan er maar 2 of 3 van gebruiken, de rest heb je niet nodig.
ik heb een oud beiteltje van de draaibank (lekker hard staal!), zomaar een stukkie. Daar zet ik gewoon een steeksleuteltje 8 op, en als er geweld nodig is een verstelsleutel.
Zo’n ding van de gamma ook een keer gehad; bij m’n huidige tzd zat de bout enorm vast toen ik hem kocht. Dan is dat gamma-ding echt slecht-passend en slap staal….. dat beiteltje werkte beter.
Mijn tip: koop iets goeds of verzin een stevige deurhendel ofzo
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?