Vraagje: ik ben bezig motorblok + bak uit mijn ID19 van ‘63 te lepelen. Alles is los; motorsteunen, dwarstraverse, aandrijfassen, hydrauliek, koppelingskabel, ontkoppelingskabel, kilometerkabel, etc., behalve…...de kabel die van de handrem naar de linker remklauw loopt.
Ik heb een paar boeken al opengeslagen, maar heeft iemand een idee of tip?
Oh ja, aan dit blok zit geen hijsoog, ik wil ketting of touw vastmaken aan motorsteunen en dwarstraverse, of heeft iemand een beter idee?
Alvast bedankt!
Eerst de handremkabel losmaken die van links naar rechts loopt. Dit doe je door twee moertjes aan de linkerkant te verwijderen. Dan krijg je zoveel ruimte op de linkerhandrem dat je de kabel gewoon kan uithaken.
Monteren en afstellen in de omgekeerde volgorde.
Volgens het boek kan je een touw (geen ketting) om de waterpomp slaan en daarmee het hele spul eruit takelen.
Succes, Rob
Bram-id19B schreef:Bij mij zit er aan de waterpomp een oog gebout. Bij de super5 die ik gesloopt heb ook. Is dit niet standaard dan?
Hangt nog redelijk in balans ook dan
De oude 1911cc motor heeft dat “oog” niet. Ik heb mijn motor/bak eruit gehaald met een ketting (gewikkelt in doeken) om het waterpomp huis. Hangt ie prima in balans! Succes
Bedankt voor de info zover.
Idd geen oog op mijn blok. Kan een waterpomphuis die kracht hebben dan? Materiaal van het pomphuis is redelijk broos weet ik nog van een andere pomp.
vraag: waar woon je ergens in de buurt? ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf ook een zelfde actie moet gaan uitvoeren. wilde wellicht evne meegleuren .
een groet!
Dirk.
.komma
Dirk, je hebt een PB-tje