6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
koelcircuit: olie / water / airco
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 01:23 PM
  [ # 76 ]

knap! net origineel. Smile

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 09 december 2007 01:24 PM
  [ # 77 ]
Blooper1963 schreef:

als de motortjes niet danig in vermogen schelen,laat ik ze er inzitten,wat denk je??Of passen de SM fans er niet op?

Is ook goed. We proberen gewoon wat we er van kunnen maken. Zal op een of andere manier wel lukken.
Waterman heeft het inmiddels bewezen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2007 01:37 PM
  [ # 78 ]

Hier nog wat foto’s:

Zoals je ziet, heb ik een stukje uit de rand van de linkerfan moeten wegnemen om de voorraadbol te laten passen. Verder past de hele boel prima.


En hier de rechterfan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 01:43 PM
  [ # 79 ]

Yep! Die bol neemt aardig wat plaats in.
Heb je er nooit aan gedacht on die hogedrukregelaar ergens anders te plaatsen?
dit moet toch mogelijk zijn??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2007 01:47 PM
  [ # 80 ]
Blooper1963 schreef:

Yep! Die bol neemt aardig wat plaats in.
Heb je er nooit aan gedacht on die hogedrukregelaar ergens anders te plaatsen?
dit moet toch mogelijk zijn??

Waarom? ik heb geen last van de hd regelaar. Het is belangrijk dat alles eruit ziet alsof het door citroën is bedacht. Door het netjes wegnemen van een randje van de fanbehuizing kan de bol er zonder enig probleem af. De HD regelaar verplaatsen lost dus niets op, en zou in mijn ogen alleen maar lastig zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 01:49 PM
  [ # 81 ]

OK! maar behoud die behuizing dan haar sterkte,of heb je die verstevigd?
En passen die fans van de SM,of zijn er ook aanpassingen voor nodig?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2007 01:53 PM
  [ # 82 ]

De fans van de sm passen op de de motortjes van een XM, je moet alleen een heel klein randje aan de achterzijde wegfrezen, zodat ze ver genoeg op het asje gaan. En de fanbehuizing is meer dan dan sterk genoeg om een een stukje uit weg te halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2007 01:58 PM
  [ # 83 ]

Mooi! bedankt! dit ziet er zoals je zegt erg origineel op zen citroën’s uit.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 15 januari 2008 12:02 AM
  [ # 84 ]
waterman771 schreef:

De fans van de sm passen op de de motortjes van een XM, je moet alleen een heel klein randje aan de achterzijde wegfrezen, zodat ze ver genoeg op het asje gaan. En de fanbehuizing is meer dan dan sterk genoeg om een een stukje uit weg te halen.

Passen de originele fans, zonder aanpassingen (buiten het aan te passen randje) op de asjes van de XM - motortjes? Is er daar geen verschil in diameter tussen de as van de motor en de fan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 januari 2008 12:52 AM
  [ # 85 ]
citrods schreef:

Passen de originele fans, zonder aanpassingen (buiten het aan te passen randje) op de asjes van de XM - motortjes? Is er daar geen verschil in diameter tussen de as van de motor en de fan?

Dat past.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 07 februari 2008 11:53 PM
  [ # 86 ]
waterman771 schreef:

het handigste is de complete draadbundel van een de koelfans van de CX Gti turbo of turbo Diesel>
Incl de relais, en het dubbel thermocontact.

Dat kan je namelijk compleet uit de CX halen en zo in je SM knutselen.

Werkt prima!

Heb nog twee vragen ivm de koeling:

Draaien je twee schroeven gelijktijdig, op lage of hoge snelheid?

Hoeveel schroeven draaien er bij een werkende airco? 1 of 2?

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 09 februari 2008 09:26 PM
  [ # 87 ]

Welke waarden heeft het temperatuurcontact van dergelijke CX’en

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 februari 2008 12:50 AM
  [ # 88 ]
citrods schreef:
waterman771 schreef:

het handigste is de complete draadbundel van een de koelfans van de CX Gti turbo of turbo Diesel>
Incl de relais, en het dubbel thermocontact.

Dat kan je namelijk compleet uit de CX halen en zo in je SM knutselen.

Werkt prima!

Heb nog twee vragen ivm de koeling:

Draaien je twee schroeven gelijktijdig, op lage of hoge snelheid?

Hoeveel schroeven draaien er bij een werkende airco? 1 of 2?

De FANS draaien allebei gelijktijdig.

Bij airco gebruik draaien de FANS ook allebei.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 10 februari 2008 12:07 PM
  [ # 89 ]
waterman771 schreef:

De FANS draaien allebei gelijktijdig.

Bij airco gebruik draaien de FANS ook allebei.

Had ik verwacht.
Schema is ondertussen al uitgetekend. Nu nog enkel de nodige onderdelen hiervoor verzamelen.

Weet je toevallig, zo uit het hoofd, bij welke waarden je schroeven inslagen (lage snelheid / hoge snelheid)?

De schroeven zijn ook al aangepast:

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2008 03:33 PM
  [ # 90 ]

Knap gedaan! vergeet geen gat te maken voor de vooraadbol! Wink
Kan je voor mij dit systeem ook toepassen??(ik bedoel het electrisch systeem) En welke onderdelen heb ik nodig?? en als de airco draait moeten ze dan op volle kracht draaien??

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook