Bij langdurige regen wordt aan de passagierskant de vloer zeiknat. Ik kan nergens een lek vinden.. Ook de kachelradiateur is het niet, want er is geen koelvloeistofverbruik. Voorruit zit ook netjes in de kit. Wie heeft tips?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Wat volgens mij een kwaal is, de bak onder de voorruit. Dus als je de motorkap open hebt, zie je onder de vooruit aan de linker en rechterkant een ruimte. Die loopt vol met troep bladeren etc. Zou ik eens kijken.
Bij een serie 2 kun je vanuit de wielkuip ook erbij. boven het wiel zit een plastic kap, soort spatbord eigenlijk. Als je goed kijkt zie op een plek dat over een stuk helmaal los zit, daarboven zit de afwatering van die ruimte.
Bij mij xm echt een emmer troep uit gehaald!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
die van mij heeft gelekt op het handvat door een scheur in het rubbertje, water verzamelde zich in het onderste bakje aan de deur, ook zou ik de onderkant van de xm eens grondig onderzoeken als je dat al niet gedaan heb
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
verkuilm schreef:Wat volgens mij een kwaal is, de bak onder de voorruit. Dus als je de motorkap open hebt, zie je onder de vooruit aan de linker en rechterkant een ruimte. Die loopt vol met troep bladeren etc. Zou ik eens kijken.
De afwateringskanalen links en rechts zijn ok. Zit er ook nog ergens een afwateringskanaal in het midden. (kan ik niet goed zien omdat daar een grote grijze kap overheen zit.
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het kan ook nog de (verstopte) afvoerbak van de airco zijn. Mits je die hebt, natuurlijk.
Even zoeken op het forum, staat een draadje over.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ik heb inderdaad wel airco, maar de vloer is alleen maar nat na een flinke nacht regen, dat heeft toch niks met de aircoafwatering te maken?
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Onze AX lekt via de A stijl….onder het voorruitrubber is een gaatje geroest, ook plassen water met dit weer…...een wonderspons rijdt standaard mee met ons…
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
water
het kan zijn dat het doorvoerrubber tussen het deurrubber komt als je de deur sluit.
als het nat is kan je wel goed zien waar het vandaan komt.als de bovenkant van het deurrubber nat is komt het uit je deur.
su c6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN