Versnellingsbak TCT anders als voor de V6 24v
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 05 december 2007 11:33 PM

Volgens mijn info zat onder de 24v en de tct beide de ME5T bak (XM van 1992).

De bak van mijn 24v is helaas overleden. Ik heb dus een vervangende bak gekocht van een TCT. Nu blijkt het bakhuis niet te passen.

Wie kan mij helpen aan een passende bak of een andere oplossing bedenken…

Gr.

Sander

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 december 2007 03:08 AM
  [ # 1 ]

De bak ven een V6 12v!! Is het zelfde als die van een TCT!!
Hoe nu verder geen idee? Staat er op de bak van de 24V geen nummer wat je kan gebruiken om het zoeken te vergemakelijken?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 december 2007 11:53 PM
  [ # 2 ]

pb boodt geen oplossing ?

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 december 2007 11:59 PM
  [ # 3 ]

Helaas niet, de Bak van Marco past niet in mijn auto. Is een nieuwer type…. Ook weer erg fijn…

Maar heb een goede bak gevonden voor een reeele prijs.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 07 december 2007 01:10 AM
  [ # 4 ]

Yep, dit is mogelijk.

Ware het niet dat er hierin een gat zit….

De drukgroep was compleet aan stukken, evenals de koppeling (die er pas 20000 in zat)

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 december 2007 01:13 AM
  [ # 5 ]

misschien ene pijnelijke vraag, maar hoe is dat in vredesnaam gebeurt dan ??

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 09 december 2007 03:15 PM
  [ # 6 ]

Even een update,

Ik heb een andere bak opgehaald en ondanks dat beide bakken van het ME5T type zijn, zit er flink verschil in. Het probleem zit vooral in de diameter van het bakhuis aan de vliegwielzijde.

Overigens nog een tip voor de anderen, in de V6 (12v en 24v) kun je vanaf 1994 ook de MG5T tegenkomen. Dit is dus ook een andere bak ! Dezelfde als de 2.5td gebruikt. Deze zijn ook niet uitwisselbaar.

De nieuwe bak kost flink wat $$$, maar je wilt ook verder….

Dan de vraag, hoe is dit zo gekomen…

De vorige eigenaar reed gemiddeld nogal hard en onbehouwen… Recent heeft ie de motor laten reviseren. Kort daarna plofte de bak… Kan overigens ook een montagefout zijn..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook