Het valt niet mee om een ID op transport te krijgen wanneer de motor niet loopt. Omdat de wagen dan niet omhoog komt heb je geen grondspeling. Zelfs een kleine knik zorgt ervoor dat hij aan de grond zit dan.
Ik heb er wat foto’s van online gezet.
Was overigens wel een gezellige bedoeling de auto thuis er weer af halen. De halve buurt liep uit.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ken je de bezemsteel truuk niet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
of die boormachine, geloof ik.
Ehh nee dus..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Boormachine truuk heb je stroom nodig.. Maar dat is eigenlijk de beste.
Neem een boormachine en maar een poulie op een asje. Haal de snaar van je HD pomp af en laat de boormachine de pomp aandrijven. Auto komt omhoog…klaar.
Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: Foto’s van transport van mijn DSuper 5
Wolfman schreef:
Was overigens wel een gezellige bedoeling de auto thuis er weer af halen. De halve buurt liep uit.
Dat is ook wat waard!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
bogaard77 schreef:Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.
Maakt dat uit voor- of achterbollen?
Ik zou de voorkant kiezen. Daar kun je veel makkelijker bij.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nooit over nagedacht. zal ook wel gaan denk ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Nooit over nagedacht. zal ook wel gaan denk ik.
Natuurlijk maar je hebt wel twee verschillende lengtes nodig ivm tussenring kant verwarming .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
langevelsloo schreef:bogaard77 schreef:Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.
Maakt dat uit voor- of achterbollen?
Ik zou de voorkant kiezen. Daar kun je veel makkelijker bij.
Nee, gaat niet goed komen. De voorkant is te zwaar voor bezemstelen.
Vrolijke groet, R.
die bezemstelentruc is uiteraard wel de oplossing als de auto op transport moet en je kunt er zelf niet bij zijn. Dan kun je de auto wel zelf prepareren zodat je hem zeker zonder schade of dat hij over de grond heeft geschuurd thuis krijgt. Onthouden.
ID 19P 1966
tjonge,
wat een avontuur! Er zijn ook praktischere karren, het kan nl. wel hoor, gewoon laag vervoeren.
Denk trouwens dat de bodem niet de enige uitdaging is. je hebt wel wat werk in huis gehaald. hulde!
succes met de dame.
.komma
Pfoe, dat is inderdaad een hoop werk zeg, al heb ik alleen de foto’s van de buitenkant gezien.
Ik heb ook ervaringen gehad met het vervoeren van hydraulisch geveerde Citroëns die op hun buik liggen. Dat is elke keer weer een hele heksentoer om ‘m goed op de aanhanger te kunnen krijgen en dan later weer eraf.
Ik zie op de foto’s dat je een zelfs een stoeptegel gebruikte, die daarna in stukken is gebroken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nee die stoep tegel heb ik zelf in stukken gebroken. Ik had er maar een en had meer stukken nodig.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”