Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Bij deze loop ik dus over van het subforum BX naar XM .
Vandaag een XM type 1 uit 1991 gekocht . Uiterlijk in nieuwstaat alleen technisch een paar mankementen , maar dat los ik wel op (misschien af en toe met hulp van de andere forumleden) .Ik was dus al een tijd gek op de XM , maar omdat de bx nog voldeed besloot ik de koop van een xm uit te stellen.Tot de koppakking van de bx kapot ging en er kopbouten over braken.Verder was er bij de bx nog veel werk aan de winkel (geen kleine klusjes dus) waar ik geen zin meer in had omdat ik mijn zin had gezet op een XM.Dus nu begin ik aan een nieuw avontuur met de XM
groet Bjorn
Re: Overstap BX—-> XM
Bjorn Kusters schreef:Dus nu begin ik aan een nieuw avontuur met de XM
Gefeliciteerd en kilometers zweefplezier gewenst
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Wat voor xm heb je precies gekocht :
jammer van de bx
maar welkom in de xm groep,het blijft toch citroen
rik
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Blijft zeker citroën!
Ik ken van de xm nog niet alle types uit mijn hoofd , maar is vrij basis.
Heeft wel electrische ramen voor , c.v. , en electrisch bediend schuifdak maar geen toerenteller en andere poespas.Ik vind dit zo genoeg al die electronica zorgt alleen voor problemen.
Maar dat gebeuren rondom die sportstand , is dat standaard en ook al hydractief? Want dat heeft ie wel
heb je ook een middenarmsteun ?
zo niet heb je een xm 20i
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
XM 20i
jup een xm heb je bij de 2 liters in 3 soorten
2000i das dus een 2 liter injectie
2000i comfort dus 2 liter injectie en dan meer luxe
en de 2000i ambiance dus een 2 liter injectie en dan de luxeste uitvoering op een 2 liter
je heb ook een 2 liter cabarateur maar die is niet geleverd in nederland
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Dan heb ik de comfort , is niet de meest en minst luxe uitvoering . Maar hoe zit dat nu met die sportstand , is dat hydractief I?
gr bjorn
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:jup een xm heb je bij de 2 liters in 3 soorten
2000i das dus een 2 liter injectie
2000i comfort dus 2 liter injectie en dan meer luxe
en de 2000i ambiance dus een 2 liter injectie en dan de luxeste uitvoering op een 2 literje heb ook een 2 liter cabarateur maar die is niet geleverd in nederland
Hmm…. klopt niet helemaal c2.
De 2 liter motor in basis uitvoering is een andere als de 2.0i comfort en ambiance.
De 2.0i basis ( geen armsteun, geen toerenteller) heeft een 110 pk motor met momopoint injectie.
De 2.0i comfort en ambiance hebben een 2 liter blok met 122pk en multipoint injectie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:jup een xm heb je bij de 2 liters in 3 soorten
2000i das dus een 2 liter injectie
2000i comfort dus 2 liter injectie en dan meer luxe
en de 2000i ambiance dus een 2 liter injectie en dan de luxeste uitvoering op een 2 literje heb ook een 2 liter cabarateur maar die is niet geleverd in nederland
Hmm…. klopt niet helemaal c2.
De 2 liter motor in basis uitvoering is een andere als de 2.0i comfort en ambiance.
De 2.0i basis ( geen armsteun, geen toerenteller) heeft een 110 pk motor met momopoint injectie.
De 2.0i comfort en ambiance hebben een 2 liter blok met 122pk en multipoint injectie.
idd maar wou niet direct alle techniek erbij halen maar alleen de uitrusting opschrijven
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
citroenc2 schreef:heb je ook een middenarmsteun ?
zo niet heb je een xm 20i
Welke middenarmsteun? Voorin zit er altijd wel 1, plastic of bekleed. Er zijn maar enkelen die daar helemaal niks hebben zitten.
Achterin heb je hem pas vanaf de Comfort-uitvoering
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Bjorn,
Veel plezier met je “nieuwe” XM.
De sportstand is onderdeel van het hydractief veersysteem en zorgt voor een iets sportiever aanvoelende vering (lees: hardere vering).
XM 2.0 uit 1991 zonder toerenteller, is dat niet de destijds geleverde “OORT” auto :
Het ruimteschip op de weg
Willem schreef:citroenc2 schreef:heb je ook een middenarmsteun ?
zo niet heb je een xm 20i
Welke middenarmsteun? Voorin zit er altijd wel 1, plastic of bekleed. Er zijn maar enkelen die daar helemaal niks hebben zitten.
Achterin heb je hem pas vanaf de Comfort-uitvoering
Volgens mij heeft C2 wel gelijk dat de basis xm geen armsteun had.
Mijn xm heeft er namelijk ook geen 1 omdat dit de goedkoopste versie was toen der tijd.
marcelwijnands schreef:Bjorn,
Veel plezier met je “nieuwe” XM.
De sportstand is onderdeel van het hydractief veersysteem en zorgt voor een iets sportiever aanvoelende vering (lees: hardere vering).XM 2.0 uit 1991 zonder toerenteller, is dat niet de destijds geleverde “OORT” auto :
alleen zonder middenconsole anders is het gewoon een comfort.. dus geen leuning ,ook geen kunstof.
welkom en veel zweefplezier met je xm
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
U heeft zeker ook de overbekende stokjes voor de handmatige spiegel bediening uit de voordeurbekleding steken? Zo ja dan heeft u oort/comfort uitvoering, de plastik midden armsteun is simpel door een stoffen te vervangen. bij de Comfort break uitvoering heeft u wel electrieke spiegelbediening en leeslampjes bij de achter handgrepen in het plafont, bij de berline niet. Het zijn de details hè.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “