Ik heb er niet helemaal een lekker gevoel over, daarom gooi ik het maar eens in de groep; kan het kwaad om een keer 800kg (incl ik) te vervoeren, terwijl het maximale laadvermogen opgegeven door de fabrikant 600kg is?
Animal triste post coitum
Niet doen. Anders zaktie door z’n achteras, of je hebt kans dat je bx nie meer omhoog komt…
Leg eens specifieker uit. In je Tzi break?
Dus 800kg IN je auto???
Toevoeging:
Het zwaarste wat ik heb gedaan incl. mijzelf was zo’n 650kilo. Ik heb toen ook al het gewicht economisch verdeeld.
Moest een paar grindtegels vervoeren. Maar dat kan ik je ten strengste afraden!!!
Gewoon een aanhangertje regelen en anders 2 keer rijden. Als het toch maar een klein stukje is.
Voor een project volgende maand op de Neude, moet ik 500 kalkzandsteenblokken hebben. Aangezien mijn budget niet enorm is, ben ik die 2dehands aan het vergaren dmv kleine partijtjes op te kopen (iemand toevallig nog wat liggen!?). Ik heb net 45 blokjes gekocht in Beverwijk en die moeten nu naar Joure, waar de opslagplaats is. Als ik dat met mijn BX doe, ben ik al €40 aan brandstof kwijt en dan kan het natuurlijk al niet meer uit. Dus ik zit er aan te denken om het dieselende Corsatje van m’n broertje te lenen. Een aanhanger huren kan niet uit. Eventueel 2x van Beverwijk naar Joure met die diesel zou nog net winstgevend zijn [als ik m’n uren niet reken], maar als de specs van de auto nu overdreven laag ingezet zijn en hij in principe wel een stuk meer aankan, is dat natuurlijk beter. Vandaar mijn vraag. Zijn de opgegeven waarden van de fabrikant de absolute max?
Animal triste post coitum
Serge schreef:Voor een project volgende maand op de Neude, moet ik 500 kalkzandsteenblokken hebben. Aangezien mijn budget niet enorm is, ben ik die 2dehands aan het vergaren dmv kleine partijtjes op te kopen (iemand toevallig nog wat liggen!?). Ik heb net 45 blokjes gekocht in Beverwijk en die moeten nu naar Joure, waar de opslagplaats is. Als ik dat met mijn BX doe, ben ik al €40 aan brandstof kwijt en dan kan het natuurlijk al niet meer uit. Dus ik zit er aan te denken om het dieselende Corsatje van m’n broertje te lenen. Een aanhanger huren kan niet uit. Eventueel 2x van Beverwijk naar Joure met die diesel zou nog net winstgevend zijn [als ik m’n uren niet reken], maar als de specs van de auto nu overdreven laag ingezet zijn en hij in principe wel een stuk meer aankan, is dat natuurlijk beter. Vandaar mijn vraag. Zijn de opgegeven waarden van de fabrikant de absolute max?
Ik denk het wel… ik heb ook wel es een zooi grindtegels vervoerd en toen was ie ook te zwaar beladen… me bxje vond dat niet echt leuk, dat merkte ik aan het rijden nl. :S
ECHT NIET DOEN ! ! !
Dat ongeluk met die peugeot 205 een tijdje terug kwam niet alleen door alcohol en hard rijden, maar ook door overbelading (5 grote personen)
De opgegeven waardes zijn echt maximaal!
Waarom moet een aanhanger gehuurd worden?
Heel veel bedrijven hebben aanhangers.
Er is vast wel iemand in je vriendenkring die een aanhanger op de zaak heeft staan en die voor je wil lenen.
Ik woon helaas niet in Friesland, anders kon ik je helpen.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Ik zou het niet riskeren! Je kunt vanaf 20 euro per dag een Boedelbak huren! Dat lijkt me toch iets rendabeler dan een dure reparatie aan je auto omdat je hem te zwaar beladen hebt!
Als het nu om een klein stukje zou gaan kon je het er op wagen, maar zo’n eind zou ik zeker niet doen! Trouwens voor een klein stukje is een boedelbak ook wel eem goede oplossing, je krijgt als je hem binnen 3 uur terug brengt ook nog eens korting!
Kijk eens op:
www.boedelbak.nl
www.boels.nl
www.pakeenbak.nl
en er zijn vast nog wel meer!!!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Niet alleen vanwege de schade aan je ophanging die je gaat veroorzaken, maar ook de schade aan jezelf en aan anderen. Als je overbeladen rijd, neem je een onnodig zeer hoog risico mbt verkeersveiligheid!
Je remweg is minstens 3-4 keer zo lang, je hebt sneller kans dat je je grip verliest in bochten, etc. etc.
Maak anders even een nieuwe topic aan bij gevraagd. Er is vast wel iemand van het forum bij jou in de buurt die je een dag een aanhanger kan regelen
Ok, das duidelijk.
Ik bedacht mij net dat Utrecht -waar het project uiteindelijk plaatsvindt- beduidend dichterbij Beverwijk ligt dan Joure (waar het alleen maar opgeslagen wordt). Aangezien de organisatie voor wie ik het project uitvoer zeker en vast een opslagplek heeft, rij ik gewoon 2x op en neer van Beverwijk naar Utrecht. Das nog wel te doen….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
[off-topic]
Ik ben nu wel nieuwsgierig wat je nu eigenlijk gaat maken op de/het Neude!!!
Als het af is plaats je dan een foto???
[/off-topic]
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Ik ben uitgenodigd om samen met 2 andere kunstenaars op de Neude een kunstpaviljoen te realiseren door en tijdens jeugdtheaterfestival Tweetakt. Ik ga daar een performance/installatie maken met veel stenen, touw en haken. Het publiek/de kinderen krijgen in mijn project veel verantwoordelijkheid en er zijn ook consequenties aan verbonden. ...
Verder verklap ik nog niks ... maar het wordt spannend.
Vanaf volgende week kun je alles over Tweetakt en mijn project lezen op http://www.tweetakt.net/ en als je in Utrecht woont dan kun je over ± 2 weken overal de programmakrantjes vinden.
Animal triste post coitum
Bovenstaand verhaal doet mij denken aan het volgende:
In 1987 werd ons huis opgeleverd, met natuurlijk alleen twee banen grijze betontegels richting garage, verder kleikleiennogeensklei.
Ik kon van een kennis een partijtje gewassen grindtegels krijgen, voor niks, alleen zelf ophalen in Vleuten.
Dus ergens een aanhanger (tandem-asser!!!) geregeld en achter mijn Acadiane gehangen. In Vleuten heb ik alle tegels (formaatje 40x60) netjes in de aanhanger gelegd, netjes verdeeld over de laadvloer en niet hoger dan de rand, en wil, na netjes dank je wel gezegd te hebben, weer wegrijden. Alleen: de Acadiane bleef staan, hij kreeg de aanhanger niet van zjn plaats. Uiteindelijk met veel slippende koppeling heel langzaam weggereden. Remmen? Helemaal niets. Het was natuurlijk verstandig geweest om alles weer uit te laden en een andere oplossing te zoeken, maar nee: eigenwijs. Voorzichtig, over allerlei kleine weggetjes naar huis gekropen.
Ik heb het later nog eens uitgezocht: ik mocht eigenlijk niet eens met die aanhanger rijden als ie leeg was…. ops: ops:
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Is het nog goedgekomen met je tuin en de Acadiane?
Animal triste post coitum
ja hoor
de gewassen grindtegels zijn jaren geleden al weer vervangen door betonklinkers en de Acadiane moest ik wegdoen toen de eerste kleine :nopompom op komst was
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ha! Zo ben ik ook een keertje in overtreding geweest. Ik moest mijn broertje helpen verhuizen van Rotterdam naar Dordrecht, en had daarvoor een tandem-as Boedelbak achter mijn Visa gehangen. Een Visa met 2 cyl. motor wel te verstaan. Ging prima, alleen helling op op de Brienenoordbrug ging het Visaatje niet harder dan 70 km/h. Later toch maar ‘s het kentekenbewijs gecheckt, en het laadvermogen van de boedelbak: bleek ik 10 kg teveel laadvermogen te hebben, waarvoor rijbewijs BE nodig was, terwijl ik A, B, C en D heb, maar geen E!
Maar het Visaatje deed het prima…