C8 storing remsysteem
debelg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 08 december 2007 12:04 PM

Hoi allen, ik heb een C8 2.0hdi Fap die nu bijna 3 jaar is.
Deze auto geeft vanaf het begin regelmatig bij het starten de melding ‘storing remsysteem’.
Dit is door de dealer nooit (lees door de diagnose compouter)uit te lezen geweest, en dus heeft men achtereenvolgens op aanwijzigen van citroen de accu, startmotor, en abs unit vervangen. De melding blijft!!. Nu is het verhaal volgens citroen dat het parasieten op de bekabeling moeten zijn. Dus was mijn vraag op welke kabels?:het antwoord is dat dat niet bekend is! Men is op de hoogte dat ik diverse zaken heb ingebouwd(vandaar miscchien deze oplossing!). Nu heb ik alles compleet verwijderd en je raadt het al de melding blijft, logisch want de melding was er ook voor de eigen gemaakt toevoegingen.
Mijn vraag aan u is zijn er meerder C8 rijders die deze storings melding kennen?

mvgr

DeBelg Confused:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2007 03:35 PM
  [ # 1 ]

Is het niet simpelsweg een sensor die loopt te zieken?

Heeft het met het remsysteem te maken, of meer met het ABS systeem?

Profiel  
 
Frcon1962
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 08 december 2007 04:35 PM
  [ # 2 ]

Storingen C8 benzine

Hi ik heb ook een C8 en daarbij geeft de Airbag steeds een storing door die volgens de dealer te wijten zou zijn aan een los contact ergens in de auto, iedere keer nadat de computer is uitgelezen/gereset blijft het een tijdje weg totdat het ineens weer opplopt…inmiddels heb ik nu een storing aan de katalysator.
Qua rijden is het een heerlijke auto, qua duurzaamheid een drama vanwege de belabberde kwaliteit waarmee Citroen denkt te kunnen wegkomen echt werkelijk kl&%te!! Deurgrepen daarvan laat de laminaatlaag los, airbagstoringen, schuifdeur die soms niet open wil, belabberde kwaliteit van stoffering van de stoelen: bestuurdersstoelstof is reeds versleten <5 jaar oud!, rammels die niet op te sporen zijn, richtingaanwijzer die storingen vertoont..etc. Ben werkelijk zeer ontevreden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2007 09:20 PM
  [ # 3 ]

Dat airbag probleem moet gewoon op te lossen zijn.
Toen wij nog een Saxo hadden krijgen we ook zo’n lampje dat af en toe ging branden. Bij een Saxo is het een bekend probleem en ligt het aan een stekker onder de bestuurderstoel. Deze haal je er dan af en soldeer je de draden aan elkaar.

Goed bij de C8 zijn er natuurlijk veel meer airbags en stekkers, dus dat is erg lastig zoeken Sad

Jammer dat je zoveel pech heb verder met de C8 Sad

Dacht toch wel eens betere verhalen van de C8 te horen Wink

Profiel  
 
debelg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 09 december 2007 06:20 PM
  [ # 4 ]

Re: C8 storing remsysteem

debelg schreef:

Hoi allen, ik heb een C8 2.0hdi Fap die nu bijna 3 jaar is.
Deze auto geeft vanaf het begin regelmatig bij het starten de melding ‘storing remsysteem’.
Dit is door de dealer nooit (lees door de diagnose computer)uit te lezen geweest, en dus heeft men achtereenvolgens op aanwijzigen van citroen de accu, startmotor, en abs unit vervangen. De melding blijft!!. Nu is het verhaal volgens citroen dat het parasieten op de bekabeling moeten zijn. Dus was mijn vraag op welke kabels?:het antwoord is dat dat niet bekend is! Men is op de hoogte dat ik diverse zaken heb ingebouwd(vandaar miscchien deze oplossing!). Nu heb ik alles compleet verwijderd en je raadt het al de melding blijft, logisch want de melding was er ook voor de eigen gemaakt toevoegingen.
Mijn vraag aan u is zijn er meerder C8 rijders die deze storings melding kennen?

mvgr

volgens de garage gaat het om een spanningsval op de abs unit bij het starten (vandaar een zwaardere accu, startmotor met minder weerstand) maar de melding blijft!

DeBelg Confused:

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 09 december 2007 09:17 PM
  [ # 5 ]

sensor

geeft de sensor van de remvloeistof het goede niveau aan?(in de testkast)
die gooit wel eens roet in het eten..

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
debelg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 09 december 2007 10:32 PM
  [ # 6 ]

Re: sensor

dennis van der ven schreef:

geeft de sensor van de remvloeistof het goede niveau aan?(in de testkast)
die gooit wel eens roet in het eten..

sensor remvloeistof in de testkast ? > welke testkast? Exclamation

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 09 december 2007 11:14 PM
  [ # 7 ]

bij de dealer….. de lexia of proxia.. je was er toch mee bij de dealer geweest?

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
debelg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 10 december 2007 11:04 AM
  [ # 8 ]
dennis van der ven schreef:

bij de dealer….. de lexia of proxia.. je was er toch mee bij de dealer geweest?

Ja dat klopt Dennis maar de storing is door de dealer nooit uitgelezen (het systeem van de garage kan dit niet / of de melding staat niet in het geheugen van de auto EBE)!

Profiel  
 
debelg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2007

Gepost: 10 december 2007 11:10 AM
  [ # 9 ]
Peter1 schreef:

Even voorstellen: Peter - 46j - woonachtig in het Gentse, ervaring met MPV / Monovolumer van Fiat/PSA:

a) zomer 2000 een Fiat Ulysse I 2.0jtd (technisch exact gelijk aan Citroën Evasion / Peugeot 806 2.0HDi) gekocht, in 3 jaar tijd bijna 150.000km mee gereden, twee keer defekte turboslang gehad, op 120.000km nét voor de distributie-riem wissel de poulie van de v-snaar defekt, zomer 2003 ingeruild voor (verreweg het beste, en dan nog een heel goed, overnamebod gehad bij Citroën, na vergelijking met Fiat en Peugeot):

b) zomer 2003 een C8 2.0HDi SX, 101.000km mee gereden en “van ellende” (zie hieronder) zomer 2005 nét voor het verstrijken van de garantie ingeruild voor:

c) zomer 2005 een C8 2.0HDi Image, tot nu toe 120.000km mee gereden


Ik heb het ook op mijn C8 van zomer 2005, maar slechts héél af en toe, bij koud en vochtig weer, dat direkt na het starten (maar het is direkt ook weer weg) de melding “storing remsysteem” op het display komt. Nog nooit melding van gemaakt, nog nooit problemen mee gehad tijdens het rijden ook. Denk dat het inderdaad een overgevoelige sensor hier of daar is.

Op mijn eerste C8 van zomer 2003 heb ik ook heel regelmatig het lampje en de melding “airbag storing” gehad: het was een slecht contact in de airbag bekabeling van de rechter voorstoel.


Problemen gehad op de eerste Citroën C8, van 2003: (situatie op huidige C8, van 2005, in het blauw erachter wanneer OK, in het rood wanneer probleem toch nog aanwezig)

* zelfklevende isolatiemateriaal boven de motor onder tegen dashboard komt los, valt in stukken naar beneden, kan ook op de v-snaar vallen dus oppassen geblazen - dealer heeft geen oplossing - op de huidige is dit in orde
* behuizing interieurfilter onder motorkap: klips meerdere keren eraf gevallen => slechte geur in interieur door aanzuigen valse lucht (slechte kwaliteit klipsen) - op de huidige is dit in orde
* gescheurde beschermkap schijfrem links achter (piepte hevig bij rijden over kasseien) - wagen ging er bijna uit dus niet meer laten herstellen - op de huidige is dit in orde
* loszittende dakdragers (rammelen) ook in de vaste stand - op de huidige is dit in orde
* achterklep die de achterlichten bovenaan raakt bij heet zomerweer - op de huidige is dit in orde
* waterlekkage in de koffer door slecht gelijmde achterruit - zelf opgelost door randje siliconen onder de spoiler bovenaan de achterruit aan te brengen - op de huidige is dit in orde
* herhaaldelijk losschieten van het waterslangetje naar de ruitensproeier achter (gevolg: water in de koffer) - op de huidige is dit in orde
* afbladderende handgrepen op alle deuren - greep achterklep onder garantie vervangen, toen begon het op de andere handgrepen - wagen ging er bijna uit dus niet meer laten herstellen op de huidige zijn de handgrepen niet meer met aluminium bekleed, maar grijs gespoten: ze blijven mooi
* afbrokkelende stoelvullingen onder de bekleding (vooral de bestuurders-zetel) - de dealer had al een nieuw kussen klaarliggen (garantie) echter de wagen ging eruit op de huidige is dit beter, maar nog niet 100% in orde - heb net bij 117.000km onder garantie een nieuw zitkussen gehad (bestuurders-zetel)
* defekte poulie van de v-snaar op amper 80.000km - poulie onder garantie vervangen op de huidige is dit in orde: ander type poulie - vol wiel - geen veren meer tussen binnen- en buiten-wiel die kunnen breken
* defekte poulie van de alternator (dynamo) op nog geen 100.000km - dealer had een nieuwe dynamo klaarliggen (garantie) echter de wagen ging eruit - het zal voor m’n opvolger wel hersteld zijn geweest op de huidige is dit in orde
* zeer harde en stoterige vering op korte oneffenheden - op de huidige is de afstelling van het onderstel zachter, ondanks de lagere 16” banden
* scheef afslijtende achterbanden (na 50.000km binnenzijde nog ‘ongebruikt’ maar buitenzijde compleet kaal) - garage heeft toen wel een set nieuwe achterbanden onder garantie gegeven, na 50.000km - op de huidige is dit in orde - ik doe nu ruim 120.000km met de acherbanden
* snel slijtende voorbanden (na 50.000km helemaal kaal) - op de huidige is dit wat beter, ik haal nu ruim 70.000km met de voorbanden - ik houd ze nu ook op iets hogere spanning om scheef afslijten (bochten, ronde punten / rotondes!) tegen te gaan
* krakend dashboard bij vriesweer (echt erg!) - op de huidige is dit in orde
* krakende voorportieren (bij invetten rubber vooral langs de dakrand met wat siliconen overigens op te lossen, op zijn minst voor een bepaalde tijd) - op de huidige doet zich dit ook nog wat voor, maar in veel lichtere mate
* krakende bestuurdersstoel (na verloop van tijd heel irritant) - invetten van scharnierpunten door dealer helpt slechts zeer kortstondig op de huidige doet zich dit niet voor
* krakende deurbekledings-panelen schuifdeuren (paneel aan de voorzijde vastgezet met een zelftappertje) - op de huidige is dit in orde
* herhaaldelijk het ‘airbag’ lampje dat aangaat - slecht contact in de rechter voorzetel - echter los het maar eens op - een beetje schudden aan de kabelboom onder de zetel liet het lampje dan weer een paar weken uit blijven - niet meer laten repareren omdat de wagen eruit ging op de huidige is dit in orde
* boordcomputer niet meer van display te veranderen => complete schakelblok van de stuurkolom onder garantie vervangen - op de huidige is dit in orde
* ruitensproeier doet het achter als je voor vraagt en andersom => pompje vervangen - op de huidige is dit in orde
* achteruitrij-lichten doen het niet meer - schakelaar aan de versnellingsbak onder garantie vervangen - op de huidige heeft zich dit niet voorgedaan


Problemen gehad op de tweede Citroën C8, van 2005:

* verkruimelen zitting bestuurdersstoel na 117.000km - kussen onder garantie vervangen (terwijl de wagen al maanden uit garantie is) - zou me anders 250€ gekost hebben - als je hier last van hebt, dring aan bij je dealer op vervanging onder garantie, het is een gekend probleem op C8 / 807 / Ulysse / Phedra !!
* gebroken distributie-riem na 117.000km - vervangen db-riem, v-snaar en spanrollen kost me incl. werk 300€ - de motorschade (gescheurde tuimelaars) en alle werkuren daarvoor is (uiteraard wél) onder garantie door Citroën hersteld - blijkbaar had mijn C8 nog geen extra vocht-opvang-bakje boven de motor (onder het olie-reservoirtje van de stuurbekrachtiging) waardoor waterinsijpeling op de v-snaar en db-riem => voortijdige breuk (db-riem moet normaal gezien pas bij 160.000km vervangen worden…. )

Ik had tot nu toe alle vertrouwen in deze 2005 C8, wat wel een héle stevige knak krijgt door het vroegtijdig breken van de db-riem - als ik de wagen zomer 2008 niet inruil, komt de volgende db-riem er na uiterlijk 100.000km op, bij goed 200.000km dus.


Over mijn garage ben ik wel zeer tevreden - zeer correcte behandeling, ik zou er met pijn in het hart weggaan, maar of de volgende wéér een PSA MPV / Monovolumer wordt…..... ik denk het haast niet meer.

Vroeger altijd VW TDi gehad (Vento, Passat) en ondanks de luidruchtige motoren nooit met pech langs de weg gestaan.

Maar je leest over de Sharan / Alhambra / oude Galaxy ook zeer veel problemen (en die worden door de ouderdom van het ontwerp niét meer opgelost).
Ook de nieuwe Galaxy / S-Max zijn zeker (nog) niet probleemloos.
Om over de Espace IV maar te zwijgen….....
Een Chrysler Voyager komt al helemaal niet ter sprake wegens de zéér slechte resultaten op http://www.euroncap.com .

Kortom, een probleemloze MPV / Monovolumer? Zelfs over de Toyota Previa lees je problemen.
Mijn broer heeft een Mitsubishi Grandis met de 2.0TDi van VW erin, die schijnt zich tot nu toe goed te houden (maar je moet wel van het model houden…...).
Mijn zus had ten tijde van onze eerste C8 een 807 2.2HDi, ook véél problemen gehad incl. problemen met roetfilter (wat mij bespaard is gebleven) - zij zijn ook in 2005 overgegaan naar een C8 2.0HDi Image (zelfs zelfde kleur als de onze) maar doen maar 25.000km/jaar tegenover ik 50.000km - ik kan ze dus tijdig waarschuwen wanneer ik problemen krijg.

Volgende keer ga ik maar eens naar een Mitsubishi Grandis kijken. Niet erg mooi, wen ik misschien nog aan, maar die van mijn broer geeft tenminste tot nu toe geen problemen….

Peter

Hoi Peter, bedankt voor de zeer gedetailleerde info.
Ik heb ook een C8 2.0HDi Image van 2005. Heb je je nooit zorgen gemaakt over een melding als storing remsysteem, wat indien je bij een noodsituatie moet remmen en het niet(voldoende) werkt?

mvgr

DeBelg

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook