Ik dacht dat dit aan wijlen mijn alarm lag, maar dat is er nu uit…
Iemand enig idee in welke hoek ik dit kan zoeken?
De brandstofpomp doet het wel wanneer je deze doorlinkt zeg maar. En de vonken zijn niet op voor de grappenmakers onder ons.
Vind eigenlijk dat ik al wel genoeg geld in de AX heb gestopt, het laatste half jaar is niet echt probleemloos verlopen. Dus heb weinig zin in de garage, zeker nu ik de auto ook niet heel erg hard meer nodig heb.
Mjah, aan de andere kant… zolang ik er niet in kan rijden gaat er ook niets stuk
Iemand een gouden tip?
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
geen spanning op je injectierelais?
laat de dealer ff een schema printen dan weet je waar je zoeken moet..
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Volgens mij heet dat ding om precies te zijn, injectie dubbelrelais, of zoiets.
Rooney had ook een dergelijk probleem met zijn vorige AX, daar zaten 2 losse relais, later is het zo een rood/bruin kastje geworden.
klopt
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Heb toch een partij tijd en neuzen in het elektrische schema gekost
Wat riepen we ook het alweer toen de motor uiteindelijk weer liep???
ZX1.4i schreef:Heb toch een partij tijd en neuzen in het elektrische schema gekost
Wat riepen we ook het alweer toen de motor uiteindelijk weer liep???
Euhm…
Biertje?! Of was het nou Ook mooi!!!
Naja bij mij injecteerde die geen benzine en er stond geen spanning op de ecu. Toen dat er wel weer was met behulp van een paar draden met constante plus op enkele pinnen van het relais. Toen bleek dat de ecu kapot was en daarna ook de stappenmotor. Gelukkig was het singlepoint injectie en is alles goed en cheap verkrijgbaar
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Ja dat was het “OOK MOOI”
Ja, ECU moet ik idd maar eens achteraan gaan.
Nadeel van zo’n GTI is dat je er niet ff een 1.1 ding in kunt hangen, al was het alleen maar ff om te testen…
@Dennis, een van de jongens die mij heeft geholpen heeft van die schema’s. Ik kan er verder toch niet echt wat mee.
Ik zal in ieder geval maar eens zien of ik zo’n ECU en de BDP sensor zou kunnen regelen.
Trouwens, een stappenmotor, is dat hetzelfde als de gaskleppotentiometer?
Die is namelijk nieuw
(heb de laatste tijd wel meer problemen gehad met de AX)
Rob GT schreef:(heb de laatste tijd wel meer problemen gehad met de AX)
Dus tijd voor een Saxo of Xantia
Ik weet niet welk schema je heb, maar die in de vraagbaak stelt weinig voor, de originele van de dealer is veel beter en uitgebreider.
Gaskleppot.meter is simpel gezegd een soort volumeknop (net als op oude radio’s) die je opendraait doordat je het gaspedaal intrapt, hiermee weet de ECU de stand van het gaspedaal om meer benzine enzo in te spuiten.
Stappenmotor bedient het gaspedaal een beetje om het stationair toerental te regelen.
Heb je de ECU al uitgelezen, ik heb je laten zien hoe dat moet
Heb nog geen vrouw en kinderen dus een Xantia is nog niet nodig
Uitlezen zal ik idd nog eens proberen, kun je dan eventueel ook zien of de BDP of de ECU stuk is?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
als ecu stuk is kan je de ecu toch ook niet uitlezen?
Klinkt logisch, maar weet niet zeker of hij stuk is…
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Kijk eens naar het injectierelais, dit is een dubbelrelais in 1.
Dit is een bruin blok met een grote stekker erop en zit onder de ecu.
Deze gaan vaker kapot. Soms met een tik erop doetie het weer even.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:Kijk eens naar het injectierelais, dit is een dubbelrelais in 1.
Dit is een bruin blok met een grote stekker erop en zit onder de ecu.
Deze gaan vaker kapot. Soms met een tik erop doetie het weer even.
Al gewisseld, maar toch bedankt
Ook al eens meegemaakt trouwens
ECU is goed…
Rob GT schreef:michel-16v schreef:Kijk eens naar het injectierelais, dit is een dubbelrelais in 1.
Dit is een bruin blok met een grote stekker erop en zit onder de ecu.
Deze gaan vaker kapot. Soms met een tik erop doetie het weer even.Al gewisseld, maar toch bedankt
Ook al eens meegemaakt trouwens
Was dus wel het probleem…
Blijkbaar gewisseld voor eentje die het eerst wel deed en toen ineens ook niet meer…