Als ik pech krijg dan probeer ik hem daar wel te fiksen Ik leer voor automonteur dus inprincipe moet dat niet zo’n heel groot probleem zijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Autofan schreef:Als ik pech krijg dan probeer ik hem daar wel te fiksen Ik leer voor automonteur dus inprincipe moet dat niet zo’n heel groot probleem zijn
Tot je een sleepwagen nodig hebt. Dat is een anwb lidmaatschap ineens heel goedkoop. Maar goed, zelf weten…. Ik heb heel wat huilende mensen aan de ANWB lijn gehad, die wel hulp wilden maar geen lid waren. En dan zijn ze vrij duidelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Waarom zou je die paar tientjes uitsparen? Ik ben al 8 jaar lid en heb ze pas 2 keer nodig gehad maar het was het meer dan waard, je hebt namelijk nooit het juiste gereedschap bij je. En als je je deur dichtgooit met je sleutels in de auto ben je ook heel blij met ze, kan ik je uit ervaring vertellen. Echt, doe het nou maar gewoon. Ik doe ook alles zelf aan mijn auto, maar ik hoef maar één keer ‘s nachts ergens stil te staan en ik ben blij dat ik dat abonnement heb.
Eveneens ben ik tevens ook.
k zal er eens over denken
Autofan schreef:k zal er eens over denken
De anwb heeft nog veel meer voordeel behalve pech hulp zie de voorwaarde maar eens van de anwb
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jup anwb is chill!
toen ik laatst met gesprongen HD leiding bij Wijchen stil stond en ik een leenauto kreeg en de 16V met een vrachtwagen de dag erna netjes thuis afgeleverd was heb ik ook in een klap mijn lidmaatschap voor de afgelopen paar jar terugverdient.
Ok, de rechtersideskirt is tijdens het vervoer zwaar beschadigd, maar die heb ik nog liggen dus dat neem ik dan maar voor lief. een heel traject bewandelen wiens schuld het was kost me meer moeite vrees ik.
Ook al heb ik altijd al mijn gereedschap bij me…. sommige zaken zijn gewoon niet ff langs de weg te fixen.
oow, en over verzekeringen, Emerpark is zeker een goeie deal!
Maar denk goed na over die 16V want je zult er een hoop cash in moeten duwen (hij is het zeker waard, daar niet van) maar als je niet wat reserves hebt om stuk te slaan dan kun je hem beter neerzetten en schorsen en op je gemak wanneer je tijd en geld hebt het ding opknappen anders loop je gewoon kans dat je hem onherstelbaar verneukt…... veel vermogen is erg leuk, maar het vergt ook veel van het mechaniek! houd dat in gedachte!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mechuccio schreef:Jup anwb is chill!
toen ik laatst met gesprongen HD leiding bij Wijchen stil stond en ik een leenauto kreeg en de 16V met een vrachtwagen de dag erna netjes thuis afgeleverd was heb ik ook in een klap mijn lidmaatschap voor de afgelopen paar jar terugverdient.
Ok, de rechtersideskirt is tijdens het vervoer zwaar beschadigd, maar die heb ik nog liggen dus dat neem ik dan maar voor lief. een heel traject bewandelen wiens schuld het was kost me meer moeite vrees ik.
Ook al heb ik altijd al mijn gereedschap bij me…. sommige zaken zijn gewoon niet ff langs de weg te fixen.oow, en over verzekeringen, Emerpark is zeker een goeie deal!
Maar denk goed na over die 16V want je zult er een hoop cash in moeten duwen (hij is het zeker waard, daar niet van) maar als je niet wat reserves hebt om stuk te slaan dan kun je hem beter neerzetten en schorsen en op je gemak wanneer je tijd en geld hebt het ding opknappen anders loop je gewoon kans dat je hem onherstelbaar verneukt…... veel vermogen is erg leuk, maar het vergt ook veel van het mechaniek! houd dat in gedachte!
Hoe doe jij dit met emerpark? want ik neem aan dat je wel meer als 10.000 km per jaar rijdt?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een oudje… Dan ben ik dat dus ook, wat ernstig
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ah zo
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Interressant topic.
Dat lidmaatschap van de ANWB is zijn geld wel waard hoor. Heb zelf een uitgebreide met buitenland enzo. Je zult in het buitenland idd stil komen te staan in de middel of nowhere… Dan is het wel prettig hoor, zo’n pasje.
Wat die verzekering betreft. Ik zit zelf via citroklassiek.nl met m’n Xm. Die is all risk verzekerd met geen km maximum. Een zogenaamde klassiekerverzekering. Je auto moet maximaal uit ‘94 zijn en voor all risk getaxeerd worden. Op basis van die taxatie betaal je je premie. leeftijd speelt idd ook een rol. minimal 24 geloof ik. voor de XM ben ik dus 450 euro per jaar kwijt. Das minder dan voor mijn zx WA+ bij CB.
Nadeel is wel dat je bij de klassieker verzekering geen no claim opbouwt. Om oa die reden blijft de zx bij CB.
Gaat de XM krom dan krijg ik het getaxeerde bedrag uitbetaald en klaar. Hooguit nog een handeklap als ik het wrak wil houden misschien maar dat is het dan.
Harm schreef:maar ik heb geen moeite om 2 GTi’s rijdent te houden heb er namelijk tijdelijk 2..
Ik meen me anders te herinneren dat je niet de wegenwacht belde toen je stilstond omdat je geen geld had voor een anwb-limaatschap… en da’s toch wel voorwaarde 1 om 1 of 2 BXen rijdend te houden
ja nou die x dat ik still stond ben ik ook wel thuis gekomen..
anwb vind ik maar niks..
ik kan onderweg ook vrijveel reparatie’s verichten met het gereedschap en rezerve onderdelen die ik bij me heb..
maar daar ging heel dit topic niet over..
ik wou gewoon weten waar ik volgens jullie het beste een 16v in de verzekering gooien kan..
MvGr STan
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Of je anwb nu wel of niet iets vind het is een goedbedoeld advies van velen hier, er is behoorlijk wat ervaring met de 16V aanwezig.
En ook al kun je bij wijze van langs de weg een koppeling vervangen. soms sta je stil en doe je er niets tegen.
Toen ik mijn 16V achter moest laten was ik als een kind zo blij dat ie een nachtje droog in een loods kon staan en dat ik zeker wist dat ie veilig de dag erna naar huis gebracht zou worden. Ik heb voor 100en euris aan gereedschap achterin liggen om over de audio maar niet te spreken. Buiten dat bestaat er ook nog zo wat als vandalisme en domme pech.
Ook in mijn geval (de hdleiding tussen de pomp en het verdeelblok was gesprongen) was er no way dat je dat even langs de weg kunt constateren. er blies een dikke nevel LHM door de motorruimte heen en het was niet van boven te zien waar het vandaan kwam. laat staan dat je het ff repareerd.
Maar goed, verzekeringstechnisch zou ik kijken voor Emerpark, ik betaal 300 euri per jaar en daarvoor mag ik 30000 kilometer per jaar rijden. dat is ook ongeveer wat ik doe, dus dat komt me mooi uit
Ik weet niet hou oud jij bent, maar het zou dus wat duurder kunnen zijn.
De kilometerstand zou ik me verder ook niet te druk over maken dat is bij oudere auto’s echt niet meer fatsoenlijk na te gaan (Tenzij NAP) mocht de verzekering er naar vragen kun je altijd nog roepen dat je een andere tellerbak erin hebt gehangen omdat de orginele stuk was oid.
Verder kan ik een 16V alleen maar aanraden het is zeker leuk speelgoed
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Heb je bij Emerpark eigenlijk ook een inzittenden verzekering bij die ‘begrensde’ verzekering van 10.000 km?
hahaa ik zie het niet als speelgoed hoor xD
ik zie het als een mooie auto die er erg vet uitziet..
enja ik ben nu 19 jaar..
dus zal het wel wat duurder zijn maar goed…
emmerpark raden jullie mij dus wel een beetje aan ?
ja nou die x dat ik still stond ben ik ook wel thuis gekomen..
anwb vind ik maar niks..
Als ik me (wederom) goed herinner ben je thuisgekomen na 3 uur ellende, en heb je er ook nog een Golf mee gesloopt (oke, da’s niet echt een nadeel).
Als je stil komt te staan is dat altijd midden in de nacht, in een of ander weiland, en regent het ook nog. Dan ben je erg blij als je de wegenwacht kunt bellen, al is het maar om je weg te slepen.