Verschil in motor elektrische ramen type I vs II?
Nick van Lieshout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 08 december 2007 07:19 PM

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of de motor + kabelboom van de elektrische ramen van een XM TCT uit ‘93 (type I) hetzelfde is als van een XM 2.0 16V SX uit ‘95 (type II??)?

Alvast bedankt.

Mvg Nick

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 december 2007 10:17 AM
  [ # 1 ]

Nope, is anders en past niet zonder de deur van de serie 2 te verbouwen. Daar zitten verstevigingsbalken in.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 december 2007 11:03 AM
  [ # 2 ]

Hmm, das raar want in mijn type 2 uit 95 heb ik de raammotoren ingebouwd van een V6 uit 90….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 10 december 2007 01:44 PM
  [ # 3 ]

Mechanismen (bijrijderskant) met motor van een Type 1 passen
in een Type 2.

Sterker nog, Type 1 ziet er degelijker uit zelfs.

Ik heb dus alleen de bijrijderskant ooit gedaan.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 december 2007 01:55 PM
  [ # 4 ]
KlaasBaas schreef:

Mechanismen (bijrijderskant) met motor van een Type 1 passen
in een Type 2.

Sterker nog, Type 1 ziet er degelijker uit zelfs.

Ik heb dus alleen de bijrijderskant ooit gedaan.

KB

Dan maak ik het helemaal af door te stellen dat ze rondom allemaal passen, want dat heb ik zelf recentelijk nog gedaan. Hoewel ik vermoed dat Nick met het eerste antwoord verder is gaan zoeken anar een type 2 motor….

Overigens schijnen type 1 kabels of motors beter te zijn dan type 2…

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Nick van Lieshout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 10 december 2007 03:07 PM
  [ # 5 ]
malle pietje schreef:
KlaasBaas schreef:

Mechanismen (bijrijderskant) met motor van een Type 1 passen
in een Type 2.

Sterker nog, Type 1 ziet er degelijker uit zelfs.

Ik heb dus alleen de bijrijderskant ooit gedaan.

KB

Dan maak ik het helemaal af door te stellen dat ze rondom allemaal passen, want dat heb ik zelf recentelijk nog gedaan. Hoewel ik vermoed dat Nick met het eerste antwoord verder is gaan zoeken anar een type 2 motor….

Overigens schijnen type 1 kabels of motors beter te zijn dan type 2…

Ok dus de motor (+ mechanisme) en kabelboom die ik heb in mijn type 1 deur kan zonder problemen worden overgezet in een type 2.
Dan weet ik voldoende, bedankt!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 10 december 2007 04:00 PM
  [ # 6 ]
Nick van Lieshout schreef:
malle pietje schreef:
KlaasBaas schreef:

Mechanismen (bijrijderskant) met motor van een Type 1 passen
in een Type 2.

Sterker nog, Type 1 ziet er degelijker uit zelfs.

Ik heb dus alleen de bijrijderskant ooit gedaan.

KB

Dan maak ik het helemaal af door te stellen dat ze rondom allemaal passen, want dat heb ik zelf recentelijk nog gedaan. Hoewel ik vermoed dat Nick met het eerste antwoord verder is gaan zoeken anar een type 2 motor….

Overigens schijnen type 1 kabels of motors beter te zijn dan type 2…

Ok dus de motor (+ mechanisme) en kabelboom die ik heb in mijn type 1 deur kan zonder problemen worden overgezet in een type 2.
Dan weet ik voldoende, bedankt!

Klopt. Begin met het raam half open te doen, dan kan je aan de onderkant het lipje uit het raam trekken en van de pal halen waarop het hangt, en vervolgens het raam omhoog trekken met de hand en vasttapen aan de deur.

let bij het opnieuw erinsteken van het mechanisme op dat je de bovenkant aan de goede kant van de stangetjes van de centrale vergrendeling duwt. Verder is het een simpel gebeuren.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook