Ik heb wel een zwak voor een BX. Alleen het is geen noodzaak om een auto te hebben, heb al 2 goeie.
Ik wil geen zuipschuit, maar een traag vervoermiddel hoeft ook weer niet. Diesel is te duur, rij veel te weinig km´s voor.
Zou mooi zijn een witte met zo´n draaiende km-teller erin. Station hoeft ook weer niet. Waar moet ik vooral opletten bij aanschaf en wie is bereid met eventuele specifieke BX-problemen mij te helpen?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je voorkeur gaat uit naar een type 1 merk ik. Die vind ik ook het leukst, of beter, die vind ik enkel leuk. Maar dat is persoonlijk.
Bedenk wel dat BX-en van het 2e en 3e type degelijker zijn, minder roestgevoelig zijn, veelal betere stoelen hebben, minder geluid produceren enzovoorts.
Maar bij een 1e type heb je veelal wel een carburateur, welke in mijn ogen veel minder storingen geeft. (maar ook daar zijn verschillende meningen over, bij mij komt er in ieder geval geen injectie op de oprit)
Mochten er eens problemen komen dan is er in Friesland veel mogelijkheid om zelf te sleutelen, eventueel met hulp. Mocht je eens een persoonlijk praatje willen, of een en ander willen bekijken, stuur mij dan maar even een PB. Morgenavond is bij uitstek een geschikte mogelijkheid om eens langs te komen. Er staan dan 4 BX-en bijelkaar, waarvan 3 van het 1e type.
Duidelijk.
Nog een vraagje. Als me vriendin haar rijbewijs haalt, is de BX handig als eerste auto voor een beginnende bestuurdster?
Me beide pinda’s hebben al een hoop gekost, vanwege achterstallig onderhoud en extra luxe.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Prima! Als hij stuk gaat, koop je een nieuwe knakenbix!
knakenbix? Wat betekend dat?
een BX die je voor weinig knaken koopt
Citroën D Special 1970
Een bx voor weining maar met extra onderhoud
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxmk2 schreef:Een bx voor weining maar met extra onderhoud
O, dus het is op iedere BX van toepassing?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als ik een BX koop, wordt het sowieso een 1400. Als me vriendin haar rijbewijs gehaald heeft, gaan we eens shoppen.
panda9001100 schreef:Als ik een BX koop, wordt het sowieso een 1400. Als me vriendin haar rijbewijs gehaald heeft, gaan we eens shoppen.
Altijd leuk, een 1400
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
waterman771 schreef:bxmk2 schreef:Een bx voor weining maar met extra onderhoud
O, dus het is op iedere BX van toepassing?
Inderdaad, wat patje al zei, wij hebben een fanatieke type1 aanhang hier in Friesland, voor tips enzo kom eens even langs!!!
Emiel
Tip voor vriendin die net rijbewijs heeft gehaald, leg héél goed uit wat het verschil is tussen géén en wél stuurbekrachtiging.
Toen mijn vriendin voor het eerst in onze BX zat vonden de tegenliggers het niet leuk toen ze een scherpe bocht doorging en het stuur maar een beetje naar rechts draaide…...
Dus geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging dus?
nee dat is Diravi en dat hadden alleen de XM V6 en de CX.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special