welke voet dakdrager ??
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 19 juni 2007 11:50 PM

Hallo, zo net voor de vakantie even aan het kijken welke dakdrager ik moet hebben. Volgens de site van thule moet ik dwarsdrager 862 hebben met als voet om de dakrails 775. Nu had ik op mijn xsara picasso de drager 861, maar die is een stukje korter dus moeten we helaas een nieuwe. Wat ik echter niet snap is de voet die erbij moet, thule geeft aan 775 maar als ik op diverse sites kijk (ebay bv) dan geven die aan dat 755 ook zou kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 20 juni 2007 12:15 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij heeft eDsuB ook een Thule box.
Ik zou zeggen, stuur hem even een mailtje of PB.

Succes!!  Wink

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 21 juni 2007 02:41 AM
  [ # 2 ]

Ik heb een Thule box, maar originele Dakdragers voor op de dakstangen.
Waarom zou je kiezen voor Thule dragers en niet voor origineel?

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 21 juni 2007 02:02 PM
  [ # 3 ]

Volgens Citroen moeten hun dragers 170 euro kosten….
En Thule is volgens mij goedkoper te krijgen, zelfs de aerodynamische dragers…

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 21 juni 2007 04:19 PM
  [ # 4 ]

Ik gebruik Mont Blanc dragers (o.a. verkrijgbaar bij Halfords). Deze passen en zitten ook prima en zijn een stuk goedkoper.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 27 juni 2007 05:52 PM
  [ # 5 ]
harryhonda7 schreef:

Volgens Citroen moeten hun dragers 170 euro kosten….
En Thule is volgens mij goedkoper te krijgen, zelfs de aerodynamische dragers…

In België kosten ze slechts 150 Euro. Maar ik heb ze nog te vroeg via de dealer gekocht : op http://www.citroen-auch.com kost het incl. levering slechts 133 Euro, maar heb geen enkele ervaring met deze site.
De originele dakdragers zijn zodanig dat de achterste dakdrager even hoog uitkomt als de voorste (dak van auto helt af naar achter).

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 07 december 2007 02:10 PM
  [ # 6 ]

Zijn er al forumleden met ervaring m.b.t. de eventueel hogere voet aan de acherzijde ivm de aflopnde daklijn.

Ik moet een Karrite koffer van bijna 700 liter herbergen, dus een achteroverhangende bak rijdt niet lekker lijkt me…

Ook tips voor dragersets van andere auto’s die ook passen zijn welkom. Kan ik weer gaan marktplaatsen!

X-mas

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 09 december 2007 12:48 AM
  [ # 7 ]
Molenaar schreef:

Zijn er al forumleden met ervaring m.b.t. de eventueel hogere voet aan de acherzijde ivm de aflopnde daklijn.

Ik moet een Kamei koffer van bijna 700 liter herbergen, dus een achteroverhangende bak rijdt niet lekker lijkt me…

Ook tips voor dragersets van andere auto’s die ook passen zijn welkom. Kan ik weer gaan marktplaatsen!

X-mas

Originele dakdragers zijn nogal ‘slap’ ; mogelijks ook door de combinatie met de dakrails die eveneens nogal bewegen. Gevolg is dat een dakkoffer nogal staat te schudden tijdens het rijden. Zonder een verhoogde dakdrager achteraan is dit mogelijks nog erger.
Misschien wil iemand zijn ervaringen kwijt over andere types dakdragers ?

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 09 december 2007 01:07 PM
  [ # 8 ]

Bedankt voor deze beantwoording.

Ik sta er van te kijken Shocked  dat óók de langsdragers van de auto zelf nogal instabiel kunnen zijn.

Reacties van ervaringsdeskundigen verneem ik graag Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 10 december 2007 12:07 PM
  [ # 9 ]
Molenaar schreef:

Ik sta er van te kijken Shocked  dat óók de langsdragers van de auto zelf nogal instabiel kunnen zijn.

Met ‘slappe’ langsdragers heb ik persoonlijk niet echt een probleem ; dit heb ik van iemand anders die hierover niet te spreken was.

Mijn ervaring is dat de dakdragers (die je op de langsdragers zet) nogal kunnen doorbuigen onder het gewicht van de dakkoffer + inhoud (waarbij het totale gewicht ver beneden de toegelaten daklast bleef). Dit in combinatie met de (waarschijnlijk geringe) stijfheid van mijn dakkoffer geeft een nogal schommelend geheel tijdens het rijden ...
Maar ik ga ervan uit dat alles toch berekend is op normaal gebruik.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 december 2007 12:12 PM
  [ # 10 ]

Wellicht dat er ook nog een verschil zit in de langsdragers van de Exclusive en de ‘standaard’ dragers die je op een LB krijgt of als optie kan laten monteren op de andere uitvoeringen?  Rolling Eyes

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 10 december 2007 12:48 PM
  [ # 11 ]

De reactie van C4sohier maakt het een stuk positiever. Mijn 1 jaar oude Karrite( excuus geen Kamei) bagagebox van ruim 2 mtr lang en bijna 1 mtr breed is zeer stabiel van zichzelf.

Ter plaatse van de dwarsdragers is de bak in de bodem verzonken en er liggen over de gehele lengte 2 vierkante stalen buizen aan de onderzijde. Met mijn huidige hoge auto (dragers klemmen om het dak) staat én rijdt het ook beladen als een huis.

Aandacht dus vestigen op een wat hogere voet achter i.v.m. het vookomen dat de bak achterover gaat hangen door de aflopende lijn van de auto i.c.m. het effect van de (kampeer en fiets) belading Wink

Dan glijdt de auto ook op de Autobahn nog lekker door Cool

Ps Als ik nog extra ruimte in de bodem wil, zijn dan de 2 achterstoeltjes eenvoudig demonteerbaar middels een paar schroeven Confused:

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 13 december 2007 07:23 PM
  [ # 12 ]

nog iemand tips zo vlak voor of na de wintersport? Ik hou me aanbevolen!

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 13 december 2007 11:27 PM
  [ # 13 ]

@Tilanus : Los van het verschil in kleur tussen de dragers van een Exclusive en alle andere versies, zou het mij eerlijk gezegd verbazen indien de eersten steviger zouden zijn dan de anderen, maar je weet natuurlijk nooit…

@Molenaar : maak eens een testritje met de dakkoffer : door de bovenkant (of misschien heb je een panoramisch dak - nog beter dan) kan je de (eventuele) bewegingen van de voorkant van de dakkoffer volgen.
Bij stilstand (en gevulde dakkoffer) kan ik, wanneer ik met de hand de voorkant van mijn dakkoffer wat probeer op en neer te bewegen, de voorste (originele) dakdrager (dus de dwarsbalk) wat zien doorbuigen.

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 04 januari 2008 09:38 PM
  [ # 14 ]

Vandaag ff wat aan het martkplaatsen geweest na een bezoekje aan de dealert.. die vraagt idd € 150,- voor een setje dragers voor de GP Sad

Ik heb sterk de indruk dat dragers voor andere MPV’s wel eens heel goed kunnen passen..

Iemand ervaring met het passen van dwars-dragers voor:

Sharan, Galaxy, Mondeo, Touran met langsdragers zoals de C4GP?

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook