Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Inmiddels al weer twee weken geleden.
Mijn Ami heeft gefigureerd in de TV-film “Wijster”. Hoogstwaarschijnlijk komt hij ook daadwerkelijk in beeld omdat er een scene opgenomen is voor mijn Ami .
De foto’s van deze opname dag zijn hier te vinden.
Verder ga ik komend seizoen wat plaatwerk vervangen.
Het hele front + voorschermen + motorkap ga ik vervangen. Het juiste plaatwerk heb ik gevonden wat hoort bij dit jaartal. Ben ik ook eindelijk af van die ontsierende sierstrip op de neus. Het spuiten en voorbewerken laat ik doen bij een spuitbedrijf.
De achterschermen ga ik vervangen voor “kunststof” exemplaren denk ik.
Liefst had ik metalen gehad, maar die zijn nagenoeg niet te vinden in een goede staat.
Ik heb er nog niemand over gehoord, maar als je goed kijkt zie je dat er verbouwde Ami8 schermen op zitten.
Enfin, ze hebben er meer dan 25 jaar opgezeten, maar ben er nu flauw van. Ook de reflectoren achter horen er niet op, dus die zet ik er ook niet meer terug op.
Als dat allemaal gebeurd is, is hij bijna weer in zijn oude originele glorie hersteld!
De voorschermen moet ik eerst bij Patrick nog ophalen, de rest ligt klaar bij het magazijn van de Amivereniging. Het plaatwerk wil ik eind januari wegbrengen naar de spuiter. Dan kan ik in de zomervakantie het zelf rustig op mijn gemak gaan vervangen.
Jeroen
Ben je niet beetje huiverig geweest dat een of andere militair er met zijn tank op in reed dat dat bij de film hoorde?
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk Jeroen!
Mijn AZU is 4 dagen voor opnamen in België geweest voor een speelfilm en een TV serie. Ik zal daar tzt ook eens een topicje over starten.
Jammer, dat die legervoertuigen geen historisch correcte kentekenplaten hadden
Wanneer speelt de film zich af, welk jaartal?
- 2CV 6 Special
De film gaat over de treinkaping destijds in Wijster. Dus 1975.
De auto’s die ze gebruikt hebben komen dus niet overeen met het straatbeeld van toen. Je zal heus wel een Ami6 tegengekomen zijn, maar niet dagelijks. Je verwacht eerder een GS, een R12 etc.
Enfin, daar heeft niet iedereen dus oog voor. Netzo als die import kentekens op sommige auto’s.
Ze gebruikten ook prominent een Peugeot 504. Daar is ter plekke wel een ander nummerbord opgezet. Maar wel één met HB in het midden.
Volgens mij is dat een bedrijfskenteken.
Ik heb het nog wel gezegd, maar ja .........
De film komt in April op de televisie, let maar eens op die Peugeot dan!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt van deze uitzending. Ik ga dat natuurlijk vergeten. (En dan maar hopen dat het op uitzendinggemist.nl te zien zal zijn.)
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
toniclight schreef:De film gaat over de treinkaping destijds in Wijster. Dus 1975.
De auto’s die ze gebruikt hebben komen dus niet overeen met het straatbeeld van toen. Je zal heus wel een Ami6 tegengekomen zijn, maar niet dagelijks. Je verwacht eerder een GS, een R12 etc.
Enfin, daar heeft niet iedereen dus oog voor. Netzo als die import kentekens op sommige auto’s.
Ze gebruikten ook prominent een Peugeot 504. Daar is ter plekke wel een ander nummerbord opgezet. Maar wel één met HB in het midden.
Volgens mij is dat een bedrijfskenteken.
Ik heb het nog wel gezegd, maar ja .........
De film komt in April op de televisie, let maar eens op die Peugeot dan!Jeroen
Tsja, HB in het midden kan wel voor een 504 break (grijs kenteken) alleen is het jaartal dan niet correct, dat is 1978….Jammer. Maar wel leuk dat je Ami beroemd wordt!
En wat je zegt, het zal een hoop mensen niet opvallen. Maar ja, ik ben eenmaal zo’n eikel dat dat wel graag goed ziet in een film…en er wel op let dus…
- 2CV 6 Special
Ze gebruikten ook prominent een Peugeot 504.
Dat is niet die 504 break die op de foto’s te zien is. De gebruikte sedan staat ergens onopvallend tussen denk ik.
Wanneer ik de exacte uitzendingsdatum weet, kondig ik het wel aan.
Jeroen
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Tsja..dan is het helemaal knullig…
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gaaf! zou leuk zijn om je Ami op tv terug te zien Wel jammer van de nummerborden, ik let er ook veel op. De trein is in ieder geval wel het goede materieel. Is wel een belangrijk detail. Staat ie ook in een bocht stil?
My other car is a broomstick.
Schitterende foto’s hoor!
De Nederlandse film Discovery of Heaven is ook zo’n film met straatbeelden vol met klassieke auto’s. Die film speelt zich af ergens in de jaren ‘60 of ‘70 en ook daar staan auto’s bij met ingevoerde kentekens. Zo jammer, want dat zijn net die details die de beelden niet authentiek maken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- 2CV 6 Special
Staat ie ook in een bocht stil?
Nee.
De kranten die tegen de ruit aanzaten waren wel aangepast heb ik gehoord. Uit 1975 dus.
De opnames in de trein zijn in een loods bij Utrecht opgenomen.
Jeroen
Geweldig nieuws van dat plaatwerk Jeroen. Ik kijk al uit naar de foto’s van komende zomer.
- 2CV 6 Special
Kan natuurlijk niet achterblijven qua foto’s:
Hier wat Patrick-achtige plaatjes:
En nog één van koopzondag Hoogeveen:
Jeroen
Mooie plaatjes!
Vooral de laatste foto laat het mooiste deel van de Ami 6 zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi Jeroen! Tja die prachtige karakteristieke zijde van de Six kan ik niet tonen helaas.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!