hallo,
weet of heeft iemand ervaring met het verwijderen van passagiersstoel of rugleuning?Ik heb het de stoel naast de bestuurders kant.Ik weet niet wat gemakkelijkste is, de rugleuning of hele stoel verwijderen?
met vr. gr.
[edit] dit hele verhaal is onzin en slaat op een andere auto. ops:
Hele stoel verwijderen is het makkelijkste.
Haal eerst aan de einde van de stoel rails de eindstukken weg. Dat is dus op de vloer aan de achterbank kant.
Druk de stoel daarna helemaal naar achteren. De hendel waar je dat mee doet zit op bevestigingsmechanisme gemonteerd waar een klein pennetje doorheen geschoven zit. Daardoor kan de stoel niet verder naar achteren. Druk die eruit en schuif de stoel helemaal naar achteren. Je pakt hem er nu zo uit. Misschien 1 minuut werk.
1 minuut werk?
ik heb zitten kijken,maar die zit nogal stevig vast met een torxschroef aan de deurzijde.Geprobeerd die torx schroef los te draaien,maar hopeloos
de rail zit vast geschroefd aan onderkant deur
Dat was bij mij ook zo toen ik m’n stoelen eruit wilde halen. Die ene moest losgetikt (hamer+beitel) worden.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
met hamer en beitel?
ik wil wel als ik die eruit heb gehaald weet terugplaatsen,ik wil nl iets transporteren en die passagiers stoel zit in de weg
Beitel is misschien niet de juiste benaming, maar je kan de bout er wel mee los krijgen door in de draairichting te tikken.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Mijn eerdere uitleg slaat nergens op want ik had daarbij onze andere auto in gedachten. ops:
Bij een ZX zit de stoel duidelijk anders gemonteerd.
Ik zou de beiden rails eruit halen. 4 inbus of torx bouten los en hopla stoel eruit!
Moeten die bouten wel los willen natuurlijk, beetje kruipolie zou kunnen helpen. Succes met de klus!