Ik heb mijn dashboard eraf liggen. De meeste lampjes deden het niet.
Maar welke lampjes moeten er nu prcies gaan branden wanneer je het contact aanzet?
En heeft iemand een overzicht waar de controle lampjes allemaal voor dienen?
En kan iemand mij vertellen waar ik de zekeringen kan vinden. Ik zoek me een ongeluk, maar heb nog niets gevonden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Zekeringen: onder (bij mij beige) plastic afdekkapje(s) in de motorruimte.
Verder zijn er nog twee zwevende (voor zover ik weet), in de kabelbundels naar de voorspatschermen.
Lampjes:
Motor uit: geen oliedruk en geen spanning=> rood en oranjelampje
Onvoldoende hydraulique druk => lampje
Samen met de rode lampjes moet ook je Stoplamp gaan branden. Kan je testen met het knopje tussen de tellers.
In wijzerzin van boven: grootlicht (meestal slechts te zien in het donker), hydraulique, oliedruk, koelwatertemperatuur, pinker, niets, pinker, versleten remblokken, achterruit chauffage, laadstroom, en parkeer-of dimlicht terug bovenaan.
Gauthier
Hoi,
Tja het antwoord isal gegeven. Wolfman, gefeliciteerd met je aankoop! Ik volg je perikelen al eventjes, leuk om te lezen en je krijgt gelukkig heel veel tips. Maar is het niet overzichtelijker als je alles in 1 topic houdt (bijv. ‘Wolfsman’s Snoek’ of iets dergelijks)? Lijkt mij makkelijker en dan kun je alle vraagjes in 1 bestand zetten, ook makkelijk voor jezelf om terug te zoeken, en leuk voor het forum om alle ontwikkelingen chronologisch te lezen.
‘T is maar een idee…
Veel geluk met je DS!!!!
Ik heb ook een ‘probleem’ met mijn controlle/signaal lampjes.
Bij het starten branden ze niet alle 4 maar twee ervan (soms een derde) waaronder de rode stop lamp.
m.b.v. de test knop gaan ze wel allemaal branden, is er een truuk op ze te testen bij de voelers oid ?
—> misschien een tip als je je lapjes wou gaan vervangen:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169205&start=45 zie post van “dbnunumete”, zijn LED lampjes
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
M'thijs schreef:Hoi,
Tja het antwoord isal gegeven. Wolfman, gefeliciteerd met je aankoop! Ik volg je perikelen al eventjes, leuk om te lezen en je krijgt gelukkig heel veel tips. Maar is het niet overzichtelijker als je alles in 1 topic houdt (bijv. ‘Wolfsman’s Snoek’ of iets dergelijks)? Lijkt mij makkelijker en dan kun je alle vraagjes in 1 bestand zetten, ook makkelijk voor jezelf om terug te zoeken, en leuk voor het forum om alle ontwikkelingen chronologisch te lezen.
‘T is maar een idee…
Veel geluk met je DS!!!!
Dank je M’thijs.
Ik had in een ander topic al de vraag gesteld over een topic per probleem, of voor elk probleem een topic maken.
Een topic is leuker om alles te volgen, maar ik ben met meerdere zaken tegelijk bezig. Soms kan je niet verder met het ene en dan ga je met het andere verder. In een topic kan dat dan erg gaotisch worden en doorelkaar gaan lopen.
Maar ik zal er even langer over nadenken.
En wat vinden anderen makkelijker. Een Topic of allemaal losse draadjes?
Graag uw mening.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Persoonlijk vind ik allerlei losse draadjes veel handiger om achteraf eens iets op te zoeken. Als je een tip opzoekt die je ooit eens hebt gelezen, is het praktisch om op trefwoord te zoeken. Als de tip staat in een topic dat heet ‘Ontsteking afstellen’ zal je het veel sneller herkennen in de lijst van resultaten dan wanneer het staat in een tien pagina’s tellend topic ‘De DS van ...’
Vind ik toch. Er zijn vast tegenargumenten.
Gauthier
tja. laten we een topic erover starten, haha…
Mmm een vreemd verschijnsel.
Na een uur gekloot te hebben om het dimlicht aan de praat te krijgen deed deze het in een keer. Maar het vreemde is dat ik niet weet waarom nu ineens wel. Ik heb de zekeringen schoongemaakt en hier en daar een stekkertje waarvan ik dacht die zal er wel mee te maken kunnen hebben losgehad en nakegeken.
En ineens zag ik dat mijn dimlicht het deed. (mooi geel trouwens )
Maar het gekke is zodra ik de motor start gaat het weer uit.
Maar ja het is nu te donker geworden om verder te zoekken en het regent weer eens. Dus maar weer de hoes erover en morgen weer verder.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Grote kans dat je een zwakke stekkerverbinding hebt of een aardeprobleem. Daar hebben alle oude citroens last van. Je kunt gemakkelijk nieuwe aardedraden trekken, gewoon ergens op de carrosserie vastzetten en klaar. Check ook de stekkers, eventueel vervangen en dan meteen solderen, ben je van het gedoe af.
Succes
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
de zekeringen kunnen ook soms voor verrassingen zorgen.
Ik had ook ooit een dimlicht wat niet brande,meten en 12V kwam er toe op de stekker.
Dus ik verving de lamp,en nog niet branden!
Weer meten,weer 12V op de stekker.
Dan via rondvragen bij de zekeringen uit gekomen,en ja,de desbetreffende zekering er uit,de contactjes opgeschuurd en ook de zekering,en branden die lamp.
Bram-id19B schreef:Zekeringen zitten voor op je schutbord onder de motorkap aan BB en SB kant. zitten in de kleine zwarte doosjes. Zijn buiszekeringen.
Heel erg bedankt!
Lekker duidelijk zo.
Maar ik kan alleen de zekeringen vinden aan de bestuurderskant. Aan de andere kant zie ik alleen de ruitenwissermotor, maar geen zekeringen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wolfman schreef:[
Maar ik kan alleen de zekeringen vinden aan de bestuurderskant. Aan de andere kant zie ik alleen de ruitenwissermotor, maar geen zekeringen.
dat klopt ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok bedankt.
Heeft iemand van jullie een idee waarom mijn dimlicht uitgaat als de auto gestart is?
Het enige dat ik verzinnen kan is iets met de aarde?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad. Slecht contact. Kan aarde zijn, of gewoon een slechte stekkerverbinding…
Citroen!
Op gelost. Waarschijnlijk idd slecht kontact.
Na weer wat geklooi met draadjes en zekeringen bleven ze nu werken.
Nu nog ergens 7 lampjes scoren voor mijn dashboard verlichting.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”