Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
malle pietje schreef:gompy58 schreef:Als ik dit soort dingen lees vraag ik me altijd af wat nu stug en wat nu zacht is….
stel dat iemand een nagelnieuwe xm uit de fabriek krijgt, is nog geen verkeerd handje met gereedschap aangeweest.
Je zet de km stand een 40.000 verder met de hand.
Vervolgens laat je er iemand in rijden en zeg je dat de xm stug is… grote kans dat de persoon het ook als stug zal ervaren.
Dan heb je ook nog de groep die het oude veren is gewend. Die zal een Xm snel hard als een plank vinden en direct gaan boren in de bollen.Het is allemaal zo subjectief. Alles zou een stuk eenvoudiger worden als er een maatstaf zou zijn…
met dat laatste ben ik het volmondig eens, als het gaat om het uitleggen van een probleem of het bespreken van comfort van bepaalde bollen.
Voor mijzelf weet ik dat het niet zo hoort. Er zit echt een fors verschil in de ene keer en de andere keer bij dezelfde verkeersdrempel. vanmorgen was er weer geen enkel probleem, een half uur geleden op dezelfde drempel weer hard als een BMW.
Nouja, even een check door chyparse kan geen kwaad, daarna maar eens verder zoeken.
Als het verschil zo groot is als jij zegt dan mag je inderdaad je wielbollen wel eens oppompen.
Je hydractiefbollen zullen dan nog wel redelijk zijn.
Zullen we een weddenschapje afsluiten dat het daar aan ligt?
@ Ries.
alleen die 4 bollen is half werk,, je tussenbollen hebben wel degenlijk veel invloed op wel of niet soepel veren.
haal die tussenbol maar eens weg en vervang hem door een lege,,, wedje dat je gaat stuiteren!!
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Je hebt helemaal gelijk, wupke, alleen, dat bedoel ik ook
Het veergedrag zoals hij het beschrijft past volgens mij precies bij veeeel slechter functionerende wielbollen dan middenbollen.
In de soepele stand veert hij waarschijnlijk grotendeels op de middenbol, als deze dan uitvalt, dan is het verschil erg groot.
Uiteraard moeten alle bollen opgeblazen worden, das logies.
groet.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
druk druk druk
begin maar gewoon bij het begin en zorg ervoor dat alle bollen voldoende druk hebben..en ga dan weer eens verder kijken
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Precies, dat ga ik ook doen. Ga deze week chyparse bellen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Het begint er op te lijken dat alleen Chyparse bolletjes opblazen kan
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEP! en wij Belgen dan?
in hoboken bij antwerpen zit er ook iemand die met bollen werkt, tel/0486/56/53/97
xm 21td 95’
In Delft ken ik alleen maar garages die je voor gek verklaren en er simpelweg nieuwe bollen op schroeven. Chyparse is bovendien goedkoop en heeft wel relaxte service.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Rare jongens, die Delftenaren
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
malle pietje schreef:In Delft ken ik alleen maar garages die je voor gek verklaren en er simpelweg nieuwe bollen op schroeven. Chyparse is bovendien goedkoop en heeft wel relaxte service.
Rij effe naar Civer in Scheveningen, blaast ook bollen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik heb ooit eens gelezen dat je dan de accupolen even los moet halen 15 min wachten en dan weer aansluiten. Komt vaker voor bij type 1 XM. Misschien helpt het.
Dat hielp bij mij niet, wat wel hielp bij mij was de (kleine) stekker aan de HP computer loshalen…..een wereld van verschil was mijn deel.
(wel nadat ik dezelfde stekker weer vastgemaakt had uiteraard)
Ries schreef:Rare jongens, die Delftenaren
Ha!
Oh enne, Civer krijg geen spullen van mij in handen, al helemaal geen auto.
Neehoor, ik rij vandaag of morgen lekker naar Almere, laat daar de boel pimp, heu pompen en dan kijken we nog eens verder. Maar ik weet bijna zeker dat het toch aan iets anders zal liggen, gezien de afwisselen met uitersten die de auto biedt. Lees, het komt echt niet vaak voor, maar op sommige uitdagingen voor de vering slaat ze ineens over als ware het de sportstand. De volgende keer weer gewoon zoals het hoort.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoeft echt niet hoor.
Ik heb hetzelfde gehad.
Als alle bollen meededen reed hij redelijk soepel, maar zodra ik de bocht om ging, of op een andere manier de sportstand inschakelde, werd hij van de 1 op de andere seconde keihard.
Eigenlijk net zo hard alsof hij in de hoogste of laagste stand zou staan.
De auto veerde achteraf louter op de middenbollen, de wielbollen waren bijna leeg.
Als deze middenbollen dan afgesloten werden, tja, dan bleef er weinig te veren over.
Let maar eens op straks, als al je bolletjes op druk zijn!
Succes.