Foto,s!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Foto’s komen zsm, volgende week ga ik het plaatwerk op de auto schroeven.
Nog niets te melden eigelijk, hij rijdt zoals het moet….
Nog wat foto’s van deze week:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
vandaag na een rit van 200km heeft de rechter aandrijfas het begeven…
t schiet lekker op zo
Maar het was gelukkig wel een erg leuke rit.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:XBXG schreef:
Enig idee wat er aan schort in de versnellingsbak?
Geen idee.. ik heb nog nooit een GSA bak los gehad, dus weet niet wat er in zit en hoe het allemaal draait… Ik ben heel benieuwd naar de kleur van de bakolie…
ow jah,, je janken kon wel eens van het bovenste lager of je priseaslager komen.
dit ontstaat door TE LAAG OLIE NIVEAU.
daar deze lagers gesmeert worden door spatolie, welke omhoog word gewerkt door de onderste tandwielen.
dus die bakolie ververs actie NIET MEER UITSTELLEN..
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
GoofBlikscha schreef:vandaag na een rit van 200km heeft de rechter aandrijfas het begeven…
t schiet lekker op zo
Maar het was gelukkig wel een erg leuke rit.
Balen, zeg… Laat me weten aljs een gebruikte nodig hebt, ik heb er nog wel een paar…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Even een kleine update.
De GSA staat ondertussen al een maand of 3-4 stil, ik laat hem af en toe weer even warm lopen, en alles blijft functioneren. Ik kan wel zien dat de roestigheid van de deuren veel erger is geworden, er laten nou grote stukken plamuur los.
Ik heb vandaag de donor GSA (LV-93-JJ) de schuur in gereden omdat ik er even ruimte voor had. Ik heb direct het interieur er uit gesloopt, (helemaal opgevreten door muizen, en verschimmeld) en even gauw een kleine ronde door de auto gemaakt. De bodemplaten zien er van bovenaf nog prima uit, er zijn 2 kleine plekjes, maar alle hoekjes zitten nog netjes in elkaar. Ik hoop echt dat de rest van de auto ook zo is Ik weet in ieder geval dat er een gat in de linker bodemplaat zit, en dat het achtersubframe roestig is.
Ik hoop binnenkort wat meer tijd te hebben om verder te gaan met dit project
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik ben vandaag eens met een föhn en een verfkrabber in de linker wielkast gaan zitten, en ben begonnen om alle tectyl van de auto af te krabben. Wat een verschrikkelijk k*t werk zeg Ik ben 2 uur bezig geweest, en de wielkast is nog steeds niet af.
Jammergenoeg blijkt na wat gekrab en geprik wel dat de voorkant van de dorpel rot is, maar dit is prima te lassen. Ook heb ik het gat in de bodemplaat even bekeken, en ook dat is prima te lassen. Verder valt het me nog steeds mee
Foto’s:
Na wat krabben:
De nog zeer nette bodemplaten van boven:
Het valt mij trouwens op dat de GSA erg slecht gebouwd is… Overal kieren en naden die of slecht dichtgekit zitten, of helemaal niet gekit zijn. Ook zijn de meeste naden gewoon met de hamer netjes dicht te slaan…
Heel gek vind ik het dus niet dat hij roesten kan als een grote..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik dacht vandaag even dat plekje aan de bovenkant van de linker bodemplaat weg te halen, met als gevolg dat er nou een lap van 30x30 los ligt, van de bovenste bodemplaat. Nu heb ik uitzicht op een maanlandschap, dat wil dus zeggen dat de onderste bodemplaat van bovenaf aan het rotten is. Dit is aan de onderkant nog bijna nog niet te zien, maar nou wil ik toch wel een gedeelte van van de onderste bodemplaat vervangen.
Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat dit stuk bodemplaat nog nieuw te koop is. Heeft iemand enig idee waar??
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij Chevroncs in Engeland of bij de GS vereniging
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bekende plaatjes en verhalen Lars. Maar top dat je er aan begonnen bent!
citro-power schreef:Bij Chevroncs in Engeland of bij de GS vereniging
Hmm ik zal eens bij Chevronics gaan informeren, want om nou lid te worden van de gs-gsa vereniging om alleen aan een bodemplaat te komen..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo dacht ik er toch nog toe ook over, maar het kan toch lonend zijn. Aan de andere kant, het magazijn is nu gesloten… (4 maanden)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
want om nou lid te worden van de gs-gsa vereniging om alleen aan een bodemplaat te komen..
Als je zo’n auto hebt, moet je eigenlijk wel lid worden/zijn van deze vereniging vind ik.
De leden zorgen ervoor dat zo’n vereniging bestaansrechten heeft.
De vereniging zet zich weer in voor het behoud van dit type auto.
Vroeg of laat heb je toch net dat onderdeeltje nodig….
Jeroen
en ook voor het lidmaatschaps geld hoef je het niet te laten kost ook de kop niet en je blijft op de hoogte omtrent alles wat met de Gs-Gsa te maken heeft
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Sja ik weet het niet. Ik heb eigelijk altijd iets tegen dit soort verenigingen gehad, ik ben geen verenigingen mens. Het cifo is anders, vrijer, gezelliger, en voor alle auto’s handig.
Nee, laat mij voorlopig maar lekker zelf aanmodderen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993