32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 december 2007 08:37 AM
  [ # 466 ]

Laughing

de bedoeling is dat ik hier ook in ga rijden heerlijk toch een rechtsgestuurde automaat. Misschien dat ik hem exclusief voor de vakanties in Engeland ga gebruiken ofzo Razz

Maar iig wil ik deze hebben, het beestje heeft wat liefde nodig maar verder voelt het allemaal wel goed aan. Nieuw in NL geleverd met rechts stuur en altijd van 1 eigenaar geweest (die rechts stuur moest hebben vanwege een handycap…. let ook op de rare aangepaste stoel) Mevrouw is overleden en de TRS is achtergebleven en staat nu weg te kwijnen…
tijd voor een nieuw baasje dus Very Happy en dat wil ik worden!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 12 december 2007 10:31 AM
  [ # 467 ]

Gaaf, apart zo rechtsgestuurd..

Zelfs de blokjes 3es cola liggen nog onder de stoel Cool

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15840

- Ami 8 Club
Gepost: 12 december 2007 09:10 PM
  [ # 468 ]

Ondanks de vuiligheid op de auto zie ik er een hele gave bak in zeg!  Shocked
Waarschijnlijk de enige rechtsgestuurde BX in Nederland met een gewoon km-klokkenwerk i.p.v. miles op de teller.
Rechtsgestuurde BX’en met kms ipv miles zijn wel gewoon geleverd, namelijk in Australië.

Weet je ook het verhaal achter deze bijzondere BX? Waarom moest het stuur rechts zitten voor de gehgandicapte eigenaresse?
En ik zal het allemaal wel niet hebben gevolgd, maar hoe kom je nu aan deze BX?  Rolling Eyes

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 december 2007 10:06 PM
  [ # 469 ]

Wouter, wil je nou zeggen dat er BX-en in Australië zijn geleverd?

Een vriend van me is er eens één op Curacao tegengekomen, dat vond ik ook vrij apart trouwens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 12 december 2007 10:15 PM
  [ # 470 ]

Er zijn 99 GT’s geleverd in Australië. Van de andere types weet ik niet de precieze geleverde exemplaren.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 december 2007 10:11 AM
  [ # 471 ]

Ik ken helaas het verhaal niet van deze BX, wel dat ie orgineel zo in NL geleverd is, het is geen invoerexemplaar.
Wat er precies met de vorige eigenaresse was weet ik ook niet, alleen dat ze vanwege haar handicap die rare stoel heeft moeten gebruiken en dat het waarschijnlijk makkelijker voor haar was om het stuur rechts te hebben.
Wat ik wel weet is dat de APK al 3,5 jaar verlopen is, en dat ie dus minstens zo lang stil staat….onder die booom Laughing

Iig was ik op zoek naar een nieuw hd-leidingkje voor mijn 16V en heb eens wat kappen geopend om te zien of er iets was wat er op leek, en toen ik bij deze BX uitkwam en ik de deur opentrok dacht ik eerst “Hey Very Happy een armsteun”  en vervolgens “Hey een rechts stuur Shocked”  toen ben ik er maar naar gaan vragen, en sindsdien ben ik ieder dag aan het bellen voor het bekske Very Happy

moet en zal hem hebben!

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2007 03:53 PM
  [ # 472 ]

Haha, dat kan ik begrijpen. Het lijkt me inderdaad een hele leuke BX “voor erbij”. Rechtsgestuurde BX’ en zie je nooit in Nederland en dat maakt ‘m echt uniek. Bij de RDW is trouwens te zien dat ie origineel in Nederland is geleverd met rechts stuur.

Ik wens je alvast veel succes met het poetsen.  Razz

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 december 2007 04:50 PM
  [ # 473 ]
mssl schreef:

Heel gaaf Tonie! Laughing Wat is trouwens het probleem om de auto op je naam te krijgen? Wil de eigenaar haar niet weg doen? Laughing

Je bedoelt toch niet dat de 16V op naam staat van mevr. Mechuccio Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 december 2007 05:38 PM
  [ # 474 ]

hahaha no way jose!

de 16V én de Chic staan gewoon op mijn naam hoor Very Happy

Het probleem van de TRS is dat de vorige eigenaresse een jaar of wat geleden is overleden. De erven hebben de TRS toen netjes onder die mossproeier geparkeerd om hem te laten verkopen door de dealer.
Inmiddels jaren later is er geen enkele actie what so ever aan uitgevoerd.
Maar goed, de erven willen er een flink bedrag voor hebben (althans, dat is jaren geleden afgesproken) en ik wil er een stuk minder voor geven (maar natuurlijk ook weer niet gratis) Het probleem nu is dat de erven te pakken gezien moeten worden gekregen gedaan om toestemming te krijgen voor het door mij gevraagde bedrag. Tevens zijn de erven in bezit van de papieren.

Vandaar dat ik deze nog niet onder mijn eigen boom heb kunnen parkeren tot op heden Laughing

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 16 december 2007 02:36 AM
  [ # 475 ]

Tsja tone, die armsteun doet erg goede dienst in de Voltage ter ondersteuning van mijn rokende rechter arm Smile Kan er niet meer zonder, in de C4 van paps zit er ook een maar dan lager, echt niet prettig, zou haast met de Voltage naar Polen ipv de C4 zijn gegaan Smile

Ergens heb ik telkens het idee dat rechts stuur, juist in rechts rijdende landen logischer is. Dat zou betekenen dat ze in links rijdende landen overigens met links sturende auto’s zouden moeten rijden maar goed…  Laughing  Een 19TRS is geloof is sobieso wel een aardige zeldzaamheid, niet het meest verkochte en geliefde model destijds naast de 16TRI, enkel koppel van de 1.9 sprak voor hem. Meen dat de bekleding ook iets anders was maar verder…

Altijd een maffe modellenkeuze geweest toen bij troen. Herinner je die enge 145 bandjes op de 14/E nog? Werkelijk waar…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 december 2007 01:22 AM
  [ # 476 ]

En she’s alive!!! Very Happy

Vandaag met Pa maar eens begonnen met het buigen van de leiding van de diesel die ik gekocht had, en na heel veel plaatsen, loshalen, herbuigen, plaatsen, loshalen, herbuigen, plaatsen loshalen, herbuigen enz. enz. enz, hadden we eindelijk de juiste vorm te pakken.
Zooitje gemonteerd en eindelijk weer een stukje kunnen rijden.
Beestje doet het weer erg leuk Very Happy
Na het eerste ritje meteen maar even de afgebroken olietemperatuursensor uit het carter gedraait en na de olie eruit gelopen was een nieuwe terug gestoken. Vers oliefiltertje en natuurlijk een verse plens olie. Hij loopt weer als een zonnetje.

Wat ik wel erg bizar vond was dat de schakelstangen tegen de poulie van de HDpomp aankwamen, erg klote want alleen in de 5, 6 en achteruit had ik er geen last van. Ik heb bij een onderdelenboer een snaartje op kenteken gekocht, die wat groter was dan de snaar die ervanaf kwam. Dat viel me op dus ben ik naar de dealer gegaan en heb ik daar ook een snaar gekocht op mijn kenteken, en die had exact dezelfde maat als de nieuwe die ik meegekregen had. Ik heb dus nu de oude snaar maar weer terug gehangen en nu loopt het mooi vrij, hij slipt ook niet meer, dus op zich is het wel weer ok, maar toch erg vreemd dat de nieuw leverbare snaren te lang zijn Confused

Maar goed, het mag allemaal de pret niet drukken. Binnenkort nog even de achterbumper fixen en dan is ie weer mooi strak Very Happy en klaar voor de meetings 12 + 13 januari Very Happy

Ow en wat was het hééééérlijk om eindelijk weer eens een golfje gti het nakijken te geven Razz

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 maart 2008 11:00 PM
  [ # 477 ]

uche uche pfff ff het stof van dit topic afblazen zeg Laughing
Ik heb eigenlijk al maanden niets te melden over de 16V Very Happy geen nieuws is goed nieuws! het enige waar ik mee zit is dat er ergens nog een alarm verstopt zit in mijn auto dat vrolijk de accu leegzuigt in 9 dagen, en verder doet het werkelijk helemaal niets! ik hoop binnenkort voldoende moed verzameld te hebben om het dashboard om te hangen (die lelijke rand met gleuf onder de voorruit die gescheurd is stoort me en ik heb een nieuw dash liggen) en dan maar te zien of het alarm kastje daarachter zit.
Maar verder is het nog steeds een voortreffelijke bak waar ik nog altijd met een grijns van oor tot oor in rondknal.
Maar ik moet er af en toe toch iets over te melden hebben…. toch? Laughing

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 maart 2008 05:29 AM
  [ # 478 ]

In mijn TZI zat ook een alarm. Die zat onder dat handschoenenvakje boven op het dashboard met die klep die je in moet drukken. Het apparaat zat onder die bak geprutst (letterlijk). Mijn alarm deed ook niks en zoog ook de accu in een week leeg. Heb ik er toen maar uit gehaald.

My other car is a broomstick.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 maart 2008 07:20 PM
  [ # 479 ]

Goeie!
Daar heb ik nog nooit onder gekeken bij deze, zal er van de week eens inkruipen, want echt veel heb ik niet meer aan het alarm.
In het begin knipperde de lampjes nog als ik hem op slot zette of van het slot haalde, en als de auto op slot stond dan knipperde er een ledje achter de spiegel.
Later knipperde alleen de rechterlampjes nog, nog veel later deed alleen het ledje het nog, en nu doet het niets meer behalve mijn accu leegzuigen. nja het ledje brand nog heel vaagjes, maar dat zie je alleen als je er echt heel dicht bij bent. kortom… nie veul dus Laughing
gauw weg met die zooi!

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 17 maart 2008 01:29 PM
  [ # 480 ]

Weet je zeker dat het het alarm betreft en niet, zoals ik al een keer gehad heb bij deze BX16V, het lampje in de kofferbak dat blijft branden.
Schakelaar kan uitlekaar vallen als je de klep dichtdoet en hierdoor blijft het lampje constant aan. Lastig zoeken!

Profiel  

32 van de 38
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook