Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ha mede ZXers,
Na het stuk rijden van mijn ZX krijg ik verschillende vragen m.b.t. (onderdelen van) mijn auto
Ik had daar wat vragen over: wat is een goede verkoop prijs van een aura uit 1994 met 151.000 op de teller met enkelt schade aan de neus, en wat is een goede prijs voor beide voorstoelen? Ik wil mezelf niet onnodig in de vingers snijden, of belachelijk hoge bedragen gaan vragen.
Ik vind het wel erg treurig om hem nu al op de sloop te ruste te leggen, terwijl ik er nog geld voor moet lappen ook, terwijl het blok nog goed is, uitlaat, interieur, etc
Alvast bedankt
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Re: Sloop auto, wat de gek ervoor geeft?
majestic3jay schreef:Ha mede ZXers,
Na het stuk rijden van mijn ZX krijg ik verschillende vragen m.b.t. (onderdelen van) mijn auto
Ik had daar wat vragen over: wat is een goede verkoop prijs van een aura uit 1994 met 151.000 op de teller met enkelt schade aan de neus, en wat is een goede prijs voor beide voorstoelen? Ik wil mezelf niet onnodig in de vingers snijden, of belachelijk hoge bedragen gaan vragen.
Ik vind het wel erg treurig om hem nu al op de sloop te ruste te leggen, terwijl ik er nog geld voor moet lappen ook, terwijl het blok nog goed is, uitlaat, interieur, etc
Alvast bedankt
Geld lappen voor het op de sloop brengen van een auto? Rare sloper… Bij mij komen ze leeggehaalde karsassen gratis halen en hele auto’s krijg je normaal een paar honderd euro voor… Geld vragen mogen ze niet eens volgens de wet…
Prijs voor een complete sloper ligt meestal zo rond de 200 euro. Dit krijg je er in onderdelen ook wel voor. Voordeel is dan dat, als je de ruimte hebt, je wat spullen kan bewaren voor in de toekomst…
Xsara Coupe
Xsara Coupe
Zo een ARN sloper is verplicht om het “wrak” gratis in te nemen, geld vragen?? is die sloper nou helemaal op zijn achterhoofd gevallen. Oud ijzer brengt tegenwoordig aardig wat op, ijzer begint schaars te worden, iedereen zit op schroot te azen.
Is de schade aan je auto niet te fixen, of ligt het chassis goed in de kreukels?
Anders sloopmeeting, wel zonde, een Aura is het meest luxe model, op de 16V uitgezonderd.
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX1.4i schreef:Zo een ARN sloper is verplicht om het “wrak” gratis in te nemen, geld vragen?? is die sloper nou helemaal op zijn achterhoofd gevallen. Oud ijzer brengt tegenwoordig aardig wat op, ijzer begint schaars te worden, iedereen zit op schroot te azen.
Is de schade aan je auto niet te fixen, of ligt het chassis goed in de kreukels?
Anders sloopmeeting, wel zonder, een Aura is het meest luxe model, op de 16V uitgezonderd.
Sja, ik belde de dichtsbijzijnde bij mij, en die zei 50 euro en dan roggelen wij het wiel. Nou ja dat vond ik niets. Gelukkig belde ik een ander en die gaf me 50 euro, dus dat is een ander verhaal.
Maar wat bedoel je met een sloopmeting? Klinkt nl. wel interessant..
Auto is wellicht wel te maken, maar het is mij de moeite niet meer…
Chassis ligt niet super in de kreukels, maar een ‘‘tik’’ heeft het wel gehad ja. Ga maar na: het zijscherm ligt 2cm verder naar achter ivm de andere kant, terwijl dat zijscherm zelf nog onaangetast is. Dus dat chassis heeft wel een tik gehad…Ik wou toch al langer een 16v, dus die zoektocht loopt. Meerdere redenen bij elkaar dus.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Een sloper mag wel geld vragen om de auto te vervoeren maar niet voor de auto zelf.
Maar bel er gewoon een aantal op en kies er 1 waarvan jij een goed gevoel heb.
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
bxmk2 schreef:Een sloper mag wel geld vragen om de auto te vervoeren maar niet voor de auto zelf.
Maar bel er gewoon een aantal op en kies er 1 waarvan jij een goed gevoel heb.
Helemaal gelijk
Maar het is meer dat een sloper maar 50-100 euro geeft, terwijl de schade wel meevalt, en het blok okis, en slechts 150dkm heeft gelopen… Dus heb het idee dat ik via marktplaats er meer voor kan krijgen, als mensen de moeite nemen even naar de schade te kijken.
Moet eerlijk zeggen dat ik een wat ‘‘levendigere’’ markt had verwacht voor dergelijke auto’s
...
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als je een sloopmeeting organiseert en vantevoren duidelijk maakt wat er allemaal te halen valt kun je nog een heel eind komen. Weet er alles van, ooit eens een Volcane sloper over de kop gekregen financieel door allerhande te verkopen tegen forum prijzen. Te denken aan Elektrieke raampjes, deurvergrendeling, klokkewinkel, hele blok en bak, verschuifbare achterbank en/of gehele interieur. Jammer dat velen hier op het forum hun zx reeds ‘gepimpt’ hebben, je zult het dus van de Reflex en Avantage rijders moeten hebben. Voor een Refles rijder, stoelen en banken zijn 20x beter dan wat er in zit. Avantage rijders: gehele electriek is bruikbaar, etc etc… Ga ‘t zx forum na en Pb mensen, dan krijg je een idee. Bumpers zijn ook aardig gewild… Wel erg zonde van je Aura, mooie uitvoering namelijk.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
david.tb schreef:Als je een sloopmeeting organiseert en vantevoren duidelijk maakt wat er allemaal te halen valt kun je nog een heel eind komen. Weet er alles van, ooit eens een Volcane sloper over de kop gekregen financieel door allerhande te verkopen tegen forum prijzen. Te denken aan Elektrieke raampjes, deurvergrendeling, klokkewinkel, hele blok en bak, verschuifbare achterbank en/of gehele interieur. Jammer dat velen hier op het forum hun zx reeds ‘gepimpt’ hebben, je zult het dus van de Reflex en Avantage rijders moeten hebben. Voor een Refles rijder, stoelen en banken zijn 20x beter dan wat er in zit. Avantage rijders: gehele electriek is bruikbaar, etc etc… Ga ‘t zx forum na en Pb mensen, dan krijg je een idee. Bumpers zijn ook aardig gewild… Wel erg zonde van je Aura, mooie uitvoering namelijk.
De bumper is volledig aan barrels! Maar ik snap je idee. Vraag me af of er interesse is voor zoiets. Aangezien ik zelf geen garage heb om alles in kwijt te kunnen…
Maar zonde van de aura is het zeker. Met veel plezier in gereden. Jammer dat ie op een boom moest eindigen, maar dat was mijn eigen schuld.
Misschien ga ik wel een sloopmeeting doen met een ander slachtoffer van schade / donor ZX… Thanks voor de info!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:De bumper is volledig aan barrels! Smile Maar ik snap je idee. Vraag me af of er interesse is voor zoiets. Aangezien ik zelf geen garage heb om alles in kwijt te kunnen…
Maar zonde van de aura is het zeker. Met veel plezier in gereden. Jammer dat ie op een boom moest eindigen, maar dat was mijn eigen schuld
Die overstekende bomen ook altijd! Maar, 1 bumper is aan gort, die ander niet En echt, maak mensen warm voor interieurdelen, zo’n Aura int. is top, zeker in vgl tot Reflex en Avantage. Je 1.8 blok zal ook wel liefhebbers kennen, bak dito. Hoest met de bandjes, remmen, accu, dynamo, koplampunits, achterlichunits… Heb zelf nog nwe koplampunits nodig, en 1 (voorkeur 2) achterlichtunits. Welk type licht heb je er in? H1, H4? Ik ben geïnteresseerd Electrieke rechter buitenspiegel is ook vast iemand voor te vinden, idem voor alle 4 de raamslinger mechanismen… Ik ook voor die rechts achter bijvoorbeeld… Kijk, zo kom je al ergens!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
david.tb schreef:majestic3jay schreef:
Die overstekende bomen ook altijd! Maar, 1 bumper is aan gort, die ander niet En echt, maak mensen warm voor interieurdelen, zo’n Aura int. is top, zeker in vgl tot Reflex en Avantage. Je 1.8 blok zal ook wel liefhebbers kennen, bak dito. Hoest met de bandjes, remmen, accu, dynamo, koplampunits, achterlichunits… Heb zelf nog nwe koplampunits nodig, en 1 (voorkeur 2) achterlichtunits. Welk type licht heb je er in? H1, H4? Ik ben geïnteresseerd Electrieke rechter buitenspiegel is ook vast iemand voor te vinden, idem voor alle 4 de raamslinger mechanismen… Ik ook voor die rechts achter bijvoorbeeld… Kijk, zo kom je al ergens!
Bandjes? Heb sportvelgen erop gehad, AEZ Icon 5’s. Die gaan niet mee met de auto, maar de originele zijn ook niet al te best. 1 was al verbannen naar de reservebandenplek, 1 was aan vervanging toe,, en 2 waren er ok. reserveband is ook ok, De accu is nog 100% goed, remmen goed, dynamo goed, achterlicht units 1tje een klein barstje in, maar niet door en door, dus geen apk afkeur, uitlaat goed, waterpomp goed, tellerwerk goed, ... Ik gok trouwens op H1 wat erin ligt, heb ik nooit wat aan gedaan, h4 is nooit standaard a fabriek geweest geloof ik?. Koplamp unit is alleen de rechter nog ok van. Links is pokon voor de boom geworden. Ik heb een 3 deurs, dus heb geen achter slingers
Je stemt me iig weer wat vrolijker
Maar aangezien jij problemen met je sub hebt… Is Wolvega ver van Hsum? Ik zeg: kom langs, probeer ik te kijken naar je sub, en schroef jij mijn zx even in drieen . De prijs komen als echte zxforummers natuurlijk wel uit…ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Wolvega :
Wolfheze… En da’s niet ver van Hilversum
Gehad:
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
david.tb schreef:Wolvega :
Wolfheze… En da’s niet ver van Hilversum
Ik las te snel! Sorry. Nou laat maar weten dan of je er zelf uitkomt en/of je spulletjes komt zoeken!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als ik het zo lees is die ZX best te fixen, voor het geld dat je er nu insteekt om hem te fixen koop je echt geen andere auto waarbij je weet wat er wel en niet aan mankeert. De ZX is een sterk karretje, die kan wel een tikje hebben hoor, heb je foto’s?
ZXen zat op de sloop voor onderdelen, een scherm, bumper, eventueel voorfront is zo geregeld, tenzij je heel kieskeurig op kleur ga letten.
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX1.4i schreef:Als ik het zo lees is die ZX best te fixen, voor het geld dat je er nu insteekt om hem te fixen koop je echt geen andere auto waarbij je weet wat er wel en niet aan mankeert. De ZX is een sterk karretje, die kan wel een tikje hebben hoor, heb je foto’s?
ZXen zat op de sloop voor onderdelen, een scherm, bumper, eventueel voorfront is zo geregeld, tenzij je heel kieskeurig op kleur ga letten.
http://www.mijnalbum.nl/Album=O7JWPAYY
Ik weet dat de onderdelen te krijgen zijn, maar bumpersteun(en) zijn er ook aan, en hij is qua sporing nog niet op de brug geweest, etc
Maar graag je oordeel a.d. hand van de foto’s…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Mocht je overgaan tot slopen dan heb ik misschien wel interesse in het interieur voor een redelijke prijs.
hey,er zitten geen elektrieke raampjes in toch?
anders heb ik misschien wel interessevoor mijn furiootje.