6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Roy zijn xm v6 ,hellup ! motorwissel?
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 11 december 2007 01:13 AM
  [ # 76 ]

Helaas heb ik ook geen loods of wat dan ook. Iets voor in Heusden?  Surprisedops: Maar ik vind het wel een gaaf project. Kost wel een paar dagen denk ik? En eerst het blok lopend krijgen. Zie net dat het blok ca 310 000 km heeft gelopen…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 december 2007 04:16 AM
  [ # 77 ]

als het marco blok in de xmmetje xm gaat dan lijkt me dat wel een top oplossing. Het is dan echter wel het verstandigste het blok eerst een goed beurt te geven. Het kost idd dan wat bloed zweet en tranen en een zakje euros maar dan heb je ook wat moois hoor!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 december 2007 06:24 AM
  [ # 78 ]
XMTurboCT schreef:

Helaas heb ik ook geen loods of wat dan ook. Iets voor in Heusden?  Surprisedops: Maar ik vind het wel een gaaf project. Kost wel een paar dagen denk ik? En eerst het blok lopend krijgen. Zie net dat het blok ca 310 000 km heeft gelopen…
Groet, Arjan

Arjan? Sorry Roy!? Maar vergeet je de remklauwen van de groene V6 niet, die gaan er eerdaags onder uit. Confused  Cool  Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 december 2007 12:26 PM
  [ # 79 ]
xm'metje schreef:

helaas is blijkbaar mij een xm v6 niet gegund Crying or Very sad  het volgende;
flinke tik bovenin motor—-> hydraulische kleppen?
mayo in de oliedop—-> lekke kop? temp. blijft goed.
flink lekkende krukas keering

hierbij loopt ze ook niet zoals een v6 hoort te lopen erg rauw en lawaaierig op de snelweg

wat te doen? Crying or Very sad  zat zelf te denken om er een ander blok in te hangen..
is dit goed te doen? wil haar wel houden namelijk,heb een poos naar zo’n xm gezocht Confused

Zomaar ineens? Je hebt ‘m nog maar net. Zit er een warmte-wisselaar thv het oliefilter? Check eens of die niet lek is

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2007 07:10 PM
  [ # 80 ]

Jij hebt echt geen geluk met een XM….

Zoek eens op de onderdelen lijn. Heb ik mij blok ook weg met zeer weinig km. In een Peugeot 605 zit dezelfde motor. (komt die van mij ook uit)
Heeft geen nut om een blok erin te hangen met een paar ton op de teller.
Dan blijf je aan de gang volgens mij.

Blok over bouwen is best te doen in een garagebox en motortakel.
Wel zou ik de krukas keerringen en aandrijfaskeerringen vervangen

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 11 december 2007 07:17 PM
  [ # 81 ]

Ik zeg maar niks….. D’r floepte een errug raar woord uit m’n mond op het moment ik de (aangepaste) titel las…. En als je, op wat voor manier dan ook, hulp nodig hebt laat je maar wat horen.

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 11 december 2007 07:30 PM
  [ # 82 ]

das iid erg rottig voor je, en het leek zo’n mooie koop…......loods en motortakel kan ik voor je regelen, brug niet…....

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 december 2007 07:48 PM
  [ # 83 ]

De motor reviseren, is dat geen optie?

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 december 2007 09:12 PM
  [ # 84 ]

Hey jongens ! super bedankt voor jullie aanbiedingen en medeleven Wink  echter het geld voor het reviseren of voor andere grote projecten heb ik op moment helaas niet .. gewoon weg omdat ik de pallas nu ook aan het restaureren ben ( laat ik doen ) en ik natuurlijk ook ga trouwen wat de nodige centen kost..
mooiste zou zijn idd een v6 blok met liefst minder als 2 ton en dan krukaskeering en andere keeringen te vervangen en de boel er weer in te hangen.. dit kost me op moment al te veel maar moet toch wat.. Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 december 2007 09:14 PM
  [ # 85 ]
Willem schreef:
xm'metje schreef:

helaas is blijkbaar mij een xm v6 niet gegund Crying or Very sad  het volgende;
flinke tik bovenin motor—-> hydraulische kleppen?
mayo in de oliedop—-> lekke kop? temp. blijft goed.
flink lekkende krukas keering

hierbij loopt ze ook niet zoals een v6 hoort te lopen erg rauw en lawaaierig op de snelweg

wat te doen? Crying or Very sad  zat zelf te denken om er een ander blok in te hangen..
is dit goed te doen? wil haar wel houden namelijk,heb een poos naar zo’n xm gezocht Confused

Zomaar ineens? Je hebt ‘m nog maar net. Zit er een warmte-wisselaar thv het oliefilter? Check eens of die niet lek is

zal even checken dank je Wink  nu is trouwens het tikken weer even weg, maar na het tanken wou ze in een keer niet meer aanslaan ( startmotor draait wel ) als ik nu zeg maar 200km rijd is het tikken er weer.

maar goed met deze klachten en een lekkende krukaskeering kan je er net zo goed een ander blok in bouwen als je naar de kosten gaar kijken..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2007 10:10 PM
  [ # 86 ]

Is het getik geen hydrolysche klepstoter ?

Stuk makkelijker te vervangen dan een complete motor.

Die krukaskeerring kan ook met de motor er in vervangen worden.

En als die water lekkage nou komt door die warmte wisselaar , ben je redelijk makkelijk klaar.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 december 2007 10:17 PM
  [ # 87 ]
citro-power schreef:

Is het getik geen hydrolysche klepstoter ?

Stuk makkelijker te vervangen dan een complete motor.

Die krukaskeerring kan ook met de motor er in vervangen worden.

En als die water lekkage nou komt door die warmte wisselaar , ben je redelijk makkelijk klaar.

ga morgen op onderzoek.. maar dan nog een hoge km stand. dus houdt in’; geld investeren en wat is het volgende? had dat pokkeding moeten laten staan Evil or Very Mad

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2007 10:37 PM
  [ # 88 ]
xm'metje schreef:

had dat pokkeding moeten laten staan Evil or Very Mad

Je was inderdaad weer eens aardig impulsief aan de gang Wink

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 december 2007 10:39 PM
  [ # 89 ]
citro-power schreef:
xm'metje schreef:

had dat pokkeding moeten laten staan Evil or Very Mad

Je was inderdaad weer eens aardig impulsief aan de gang Wink

ben gewoon niet iemand die overal een week over moet slapen en zoeken, en dat heeft gevolgen Laughing  viel wel mee toch?

o ja vergeten te melden dat het koelreservoir vanochtend ook droog stond Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2007 10:54 PM
  [ # 90 ]
xm'metje schreef:

o ja vergeten te melden dat het koelreservoir vanochtend ook droog stond Confused

Dat klinkt niet goed.

Maar kijk maar eens naar die warmtewisselaar. Ervaring heb ik er niet mee , die van mij heeft het niet.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook