vortex schreef:metro2005 schreef:ik heb precies hetzelfde probleem met mijn BX 1.9 gti op lpg.
als ie op lpg loopt dat loopt de motor prima, zet je hem op benzine dan schommelt het stationair toerental tussen de 800 en 1100 toeren.
ook houdt de auto erg in onder de 2000 toeren, daarboven geen enkel probleem.
heel raar en ik heb geen flauw idee wat het probleem is. misschien dat het benzinefilter nogal vies is omdat je meestal op lpg rijdt?Verkeerde Quote, sorry
winnetou schreef:Het eerste dat bij mij opkomt is het inspuitsysteem. Ik neem aan dat je een wat oudere generatie LPG systeem hebt? Die maakt voor zover ik weet geen gebruik van je injectiesysteem. Dus dan verdenk ik het brandstofsysteem van de benzinetoevoer. Jouw TZI break heeft het zelfde blok als de GTI berline van dat bouwjaar, is ook voorzien van een Bosch Motronic injectiesysteem. Misschien dat simpelweg resetten van de computer kan helpen? Alhoewel dat dan niet verklaart waarom de BX op gas ook niet echt mooi loopt….
nou lees ik iets wat ik nog nooit gehoord heb.
een TZi met een motor van een GTi ?sinds welk bouwjaar hebben ze dat dan ingevoerd ? ik wist alleen dat een TZi een monopoint injectie systeem heeft, en geen multipoint.
heeft ie dan ook de 122 pk, of gewoon 105 pk ?heb je ook een foto van je blok ?
Deze moest het zijn
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
De 1.9Tzi break heeft inderdaad een 1900multipoint injectie met 122 Pk, of dit hetzelfde blok is als van de 1.9 gti, durf ik niet te zeggen.
De 1.9Tzi berline is alleen verkrijgbaar met 1900monopoint injectie
WYD schreef:De 1.9Tzi break heeft inderdaad een 1900multipoint injectie met 122 Pk, of dit hetzelfde blok is als van de 1.9 gti, durf ik niet te zeggen.
De 1.9Tzi berline is alleen verkrijgbaar met 1900monopoint injectie
Je hebt het helemaal goed, WYD. De BX 19 TZI Break is inderdaad voorzien van de motor die is geleverd op de BX 19 GTI 8v.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
worb80 schreef:WYD schreef:De 1.9Tzi break heeft inderdaad een 1900multipoint injectie met 122 Pk, of dit hetzelfde blok is als van de 1.9 gti, durf ik niet te zeggen.
De 1.9Tzi berline is alleen verkrijgbaar met 1900monopoint injectie
Je hebt het helemaal goed, WYD. De BX 19 TZI Break is inderdaad voorzien van de motor die is geleverd op de BX 19 GTI 8v.
In de meeste bouwjaren wel; er zijn wat uitzonderingen, ik dacht de eerdere maar kweetet niet helemaal zeker…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:worb80 schreef:WYD schreef:De 1.9Tzi break heeft inderdaad een 1900multipoint injectie met 122 Pk, of dit hetzelfde blok is als van de 1.9 gti, durf ik niet te zeggen.
De 1.9Tzi berline is alleen verkrijgbaar met 1900monopoint injectie
Je hebt het helemaal goed, WYD. De BX 19 TZI Break is inderdaad voorzien van de motor die is geleverd op de BX 19 GTI 8v.
In de meeste bouwjaren wel; er zijn wat uitzonderingen, ik dacht de eerdere maar kweetet niet helemaal zeker…
Ik heb het over de Tzi, niet de TRi ofzo
Berline:
Type 1: 1.9 GT (carb.) 105 PK
Type 2: 1.9 TRS (carb.) 105 PK
Type 2: 1.9 TRI (Si) 103 PK
Type 2: 1.9 GTI (Mi) 125 PK
Type 3: 1.9 TZI (Si) 109 PK
Type 3: 1.9 GTI (Mi) 122 PK
Break:
Type 1: 1.9 TRS (carb.) 105 PK
Type 2: 1.9 TRS (carb.) 97 PK (uitvoering met ongeregelde katalysator)
Type 2: 1.9 TRS (carb.) 105 PK
Type 2: 1.9 TRI (Si) 103 PK
Type 3: 1.9 TZI (Mi) 122 PK
Verder natuurlijk de BX sport, de 16V en de 4WD, etc etc.
Denk dat dit genoeg duidelijkheid moet scheppen
kleine mededeling, de katloze versies met groot inlaatspruitstuk van de BX GTi(1987 t/m 1989) hebben 135 pk
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hij is weer in orde, onze BX 1.9TZI break loopt weer als een zonnetje.
Dure grap evenwel maar de kop is weer vlak, vier nieuwe klepzittingen en acht nieuwe kleppen rijker, of armer het is maar hoe je het bekijkt.
bedankt voor alle steun en adviezen.
Groeten,
Age