Kijk dit vond ik net op het internet, heb je een luxe XM zit daar dezelfde automaat bak in als bij een Vito???:
The 4HP20 is a 4-speed automatic transmission for passenger cars from ZF Friedrichshafen AG. Introduced in 1995, it remains in production and has been used in a variety of cars from Citroën, Lancia, Mercedes-Benz, Peugeot, and Renault.
Applications:
1995–2001 Peugeot 406 V6 3.0L
1996– Mercedes-Benz Vito
1996– Mercedes-Benz V-Class
1997–2001 Citroën Xantia V6 3.0L
1997–2001 Citroën XM V6 3.0L
1997–1999 Peugeot 605 V6 3.0L
1998– Lancia Alfa V6 2.5L
1998– Lancia Alfa V6 3.0L
1998– Renault Laguna 3.0L
1998–2000 Matra 3.0L
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ja und? Dat is toch niet zo bijzonder? Ik wist alleen niet dat ze nog Matra’s bouwden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ach bij ZF hebben ze de kwaliteitsnormen vast aangepast aan wat Citroën eiste… al zal ‘t ze veel moeite hebben gekost om de normen zó ver te laten zakken.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De XM, met name de vroege series 1, moesten voor een appel en een ei gebouwd worden. De automatische versnellingsbakken werden volgens die eisen gebouwd en dat resulteerde in bakken die binnen de kortste keren in puin lagen. In Audi’s en Saabs lagen dezelfde bakken en die hielden het wel langer uit
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Maar die onderdelen zijn dus wel te gebruiken van een ander type?
Simpel gezegd past een zon bak uit een andere type dan ook echt?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980