Je hebt kns dat de benzinefilter van de tank dichtzit. Gooi eens een flacon benzine treatment o.i.d. in je tank, dat maakt alle vuil los en kan het ook oplossen. Na een dagje wachten en een ritje op lpg tijdens het rijden in hoge toeren (bijv. 70 in z’n 3) overschakelen van gas op benzine. In het begin zal hij inhouden of stotteren, grote kans dat ie daarna blijft gaan. Door het hoge toerental vraagt hij veel benzine en ook veel zuigkracht, daardoor grote kans dat ie vuiltjes enzo gewoon meezuigt waardoor de boel kan schoonspoelen en meeverbrand.
Althans, dit bovenstaande heb ik gedaan en werkte prima. Mijn DS had jaren enkel op LPG gelopen. De benzinepomp en de leidingen heb ik vervangen en daarna nog een tijdje geklooi gehad. Nu loopt ie prima op benzine, start er beter op. Het is wel een lekker gevoel dat je altijd 2 tanks met brandstof hebt, als de ene leeg is gebruik je de andere!
TIP/MUST: Rijd NOOOOIT je benzinetank helemaal leeg. Anders kan je al het opgehoopte vuil/roest/bagger van de laatste 35 jaar mee opzuigen en een hoop trammalant krijgen. Dus altijd tanken als tank nog zo’n 1/5 vol is (althans, dat doe ik, de meningen verschillen maar ik speel op safe, ook ervaringen met oude motoren en daar leer je van!).
Succes en veel plezier met je DS!!!!
Ja dat van de tank niet helemaal leegrijden wist ik. Doe ik ook nooit. Maar nu was hij helemaal leeg toen ik hem kocht. Vandaar.
Ik zal idd een flesje van die rommel erin kiepen.
Maar wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik aan de voorkant van de benzine leiding blaas je achter bij de tankdop de lucht uit de leiding hoort komen, maar geen geborrel wat je zou verwachten als je lucht van onderen in de benzine blaas.
Dus vandaar mijn gedachten dat het brandstof niveau nog onder de uitlaat van de benzine leiding zit.
Morgen maar weer eens 10 liter erbij mikken denk ik.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Volgens mij hoort de benzineleiding aan de binnenkant op de bodem vastgehouden te worden,als hij gaat zweven zuigt de pomp alleen de eerste tig liters aan…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:Volgens mij hoort de benzineleiding aan de binnenkant op de bodem vastgehouden te worden,als hij gaat zweven zuigt de pomp alleen de eerste tig liters aan…
Juist en er zit (niet altijd) een lamellen filter omheen waar je bij kan door de dop aan de onderkant.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:vlietmansje schreef:Volgens mij hoort de benzineleiding aan de binnenkant op de bodem vastgehouden te worden,als hij gaat zweven zuigt de pomp alleen de eerste tig liters aan…
Juist en er zit (niet altijd) een lamellen filter omheen waar je bij kan door de dop aan de onderkant.
Dop aan de onderkant?
Wil dit zeggen dat de binnenzijde van de tank via de onderkant te benaderen is. Zodat ik eventueel de leiding weer vast kan zetten mocht deze zweven?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. een grote dop 21 erop en losdraaien ( met een lege tank)
je ziet als je naar binnen kijkt je aanzuigleiding ( of niet natuurlijk)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:yep. een grote dop 21 erop en losdraaien ( met een lege tank)
je ziet als je naar binnen kijkt je aanzuigleiding ( of niet natuurlijk)
Hmm ik zou even niet weten hoe de tank leeg te krijgen nu. Normaal gesproken kan dat via de brandstofleiding naar voren toe los te halen. Maar de mijne zweeft waarschijnlijk…..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Drie mogelijkheden:
1) aan de bestuurderskant van de auto zit op de bodem (dus onderkant kant tank) een aftapplug. Die kan echter heel erg vast zitten…
2) Aan de andere kant zit de plug met het lamellenfilter, die moet je toch hebben dus je kunt er natuurlijk een bak onderzetten na losdraaien.
3) Een klassieker: Neem een stuk tuinslang, doe die in je tank en zuigen maar. Zodra je mond vol benzine zit (mjammie! ) de slang uit je mond en in een emmer of jerrycan doen, dan blijft hij stromen zolang de emmer of bak lager staat dan de tank is. Wet van communicerende vaten (o.i.d., is alweer ff geleden…), wordt ook vaak zo gedaan om bijvoorbeeld een aquarium leeg te krijgen of wat dan ook…
Een alternatief voor het aanzuigen is de tuinslang vullen met benzine, duim erop aan één kant tbv vacuum, dan slang in de tank, andere einde (met duim erop) in emmer, duim los en de boel stroomt en blijft stromen totdat tank (zo goed als) leeg is.
Als je de benzine weer terug wilt kiepen in je tank, vergeet dan niet om de plug eerst vast te draaien (je bent de eerste niet ) en doe een panty van je vrouw als filter om een trechter, dan is meteen een hoop troep uit je tank weg!
Zo, genoeg getypt voor nu, succes ermee!!
Dank je voor je antwoord.
Het lijkt erop dat ik vanavond maar eens onder mijn ID ga liggen.
En de aftapplug vergeten terug te doen is mij onlangs over komen toen ik mijn motor een grote beurt gaf. Olie eruit oliefilter vervangen. Beetje olie in het filter gieten, filter monteren en olie in het blok…......die er onder net zo hard weer uitliep. ops:
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tank leeg hevelen: Stop een slang in de tank die onder het benzine niveau komt…. Stop er een tweede slang bij (korte) en sluit de tankopening af met een lap. Blaas in de korte slang tot de benzine door de andere begint te stromen. Het hevelen is begonnen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Daar houd ik van !!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEP! deed ik vroeger in een ver verleden ook,als wij oude stookolietanks moesten af breken.