Een dynamo kun je laten reviseren
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Bij Elmer z’n beak heb ik de boel afgelopen weekend ook uit elkaar gehad, daar lekte de boel ook een beetje ij het begin, later sloten de rubber-ringen goed af na aandraaien van de bouten met warme koelvloeistof..
Emiel
Allereerst chapeau wat betreft de kachelproblemen. Mooi dat alles weer werkt. Nu nog even het radiatorprobleempje en de dynamo oplossen/vervangen.
GoofBlikscha schreef:even een update over de velgen, ik heb er net weer een gedaan, en die is geweldig gelukt
Niet zo mooie velg:
(valt niet echt op van zo ver af)En de velg die ik net gedaan heb:
Kan niet wachten tot ik ze er onder ga schroeven
Als ik hier even een kritische noot mag plaatsen…. ik vind het zonde wat je hebt gedaan met de velgen. Tenminste, die speciale originele glanzende lak is helemaal weg. Als ik jou was, zou ik toch proberen om de zwarte accenten terug te plaatsen op alle velgen. Nu ziet er zo overgspoten uit (is ook wel logisch, want ze zijn overgespoten).
Het ligt misschien aan mij, maar er zit zo’n verschil tussen geheel zilvergrijs gespoten velgen en velgen waar de zwarte accenten nog aanwezig zijn. Anyway, ik lees hier wel hoe het verder gaat met de Digit.
Oja, wat betreft het omhulsel van het dashboard; dat is bij alle type 1-dashboards gelijk, dus ook bij de Digit en de 4TC.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Alle velgen hebben de zwarte accenten nog, muv het zwarte ronde lijntje. Dit ga ik nog wel doen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. (het valt niet zo erg op op de foto’s want alles was stoffig)
De orginele velgen waren echt niet meer te redden, de speciale laag die er op gemaakt was was grotendeels weg.
Ik ben trouwens toch van plan om stalen velgen en TRS wieldoppen te gaan scoren, ik vind dat lichtmetaal maar niets, (moet alweer gebalanceerd worden, links achter loopt leeg) en ik zou zweren dat een BX met stalen velgen beter rijd. (merkte ik toen ik het lichtmetaal onder mijn TGI vandaan haalde)
Zal wel psychisch zijn. Ik ben niet gek ik ben een schemerlamp.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik had hem al in het cafe gepost, maar laat ik hem ook hier maar even neerzetten:
http://www.youtube.com/watch?v=5UKdvHWcIso
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
OK, maar toch blijft het vreemd, want ik heb de velgen in november 2003 nieuw uit de doos gekocht….
Succes dan alvast met het zwarte randje.
Leuk filmpje weer trouwens. Ik zie dat de teller nog steeds loopt de flippen tussen de 75 en 80 km/h…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:OK, maar toch blijft het vreemd, want ik heb de velgen in november 2003 nieuw uit de doos gekocht….
Succes dan alvast met het zwarte randje.Leuk filmpje weer trouwens. Ik zie dat de teller nog steeds loopt de flippen tussen de 75 en 80 km/h…
Ja inderdaad, dat doet ie sinds kort weer.. Het zal wel weer tijd zijn voor een nieuwe kabel (die vorige kabel kwam ook al uit een sloper met ervaring)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, even weer een update.
De digit heeft een poosje stilgestaan, en 2 weken geleden merkte ik ineens dat de auto erg slecht reed, stotteren, slechte acceleratie enzo..
Nou heb ik vorige week een carb revisie setje gehaald bij Bccp in Gramsbergen. De carb heeft enkele dagen in de EM-30 liggen weken, en ik heb vanavond alles weer in elkaar gezet. Onderandere alle membramen zijn vervangen, pakkingen, O-ringen, nieuwe gasklep-as dichtingen, nieuwe vlotter naald enz.
Tijdens de montage bleek dat de autochoke een beveiliging heeft, waardoor de 2e trap van de carb niet helemaal los wil, als de auto koud is. Nou werkte dat niet meer, waardoor de 2e trap maar een klein stukje los wou, en dat dus al sinds ik hem heb!
Nadat ik net alles gemonteerd had, bleek de autochoke weer volledig te werken! En kon ik ineens tijdens het gas geven tot aan het einde van de toerenteller komen
En daarna zijn we een stukje gaan rijden Ik wist echt niet wat ik meemaakte! Hij rijdt als nieuw! soepel, rustig, stil, en hard , ik wist niet dat een digit zo hoorde te rijden… echt geweldig!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Lars, ik kan maar een ding zeggen: FILMPJE!!!!!
Geweldig man. Genieten maar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Eveneens: HULDE!
Goed werk man. Je zult waarschijnlijk zien dat, bij netjes rijden, het verbruik nu ook beter is geworden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik kan me zo maar voorstellen dat het verbruik nou inderdaad beter wordt, want 1 op 10 is natuurlijk wel erg dramatisch…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zeker. Een GT/Digit kan met netjes rijden perfect de 1 op 13 halen (ik spreek uit ervaring).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Goed, er zijn enkele dingen die mij van het hart moeten.
1. Vanochtend erg veel problemen met de Digit gehad. Hij wou bijna niet starten (accu bijna leeg, boordcomputer aan laten staan) en toen hij startte ging het dash niet direct aan, maar dat duurde even. Het controle lampje ‘lampje achter stuk’ brandde zwak, en toen ik mijn verlichting aanzette, knipperden de lampjes van stads- en dimlicht. Na een poosje stopten alle problemen, dus ben ik weggereden. Onderweg begon spontaan het MPH lampje op het dash te knipperen:
Dit, en het feit dat het accu lampje nog altijd brandt, kan niet veel goeds betekenen denk ik…. Onderweg blijven de ruitenwissers soms even hangen (of gaan erg langzaam) maar even later gaan ze weer gewoon verder… De ramen gaan bijna niet meer open (langzaam), dicht gaan ze vaak wel gewoon goed… Dit doet de auto al enkele weken!
Ik heb de dynamo vervangen, de accu geeft 13.8V af als de auto loopt. De massa kabels zijn allen goed gemonteerd.
Help? Ik begin (als het droog is) eens met het schoonmaken van accu polen en klemmen, omdat ik laatst al meende te voelen dat deze warm worden.
2. Helaas moet ik binnenkort deze BX te koop zetten. Ik heb geen geld meer om deze auto goed onderdak, en goed onderhoud te bieden. Ik voel me steeds schuldig als ik in de Digit rijdt, omdat er eigelijk allemaal dingetjes zijn die nog gedaan moeten worden, en dat zit er gewoon voorlopig niet in. Al mijn geld/spaargeld is in een klap op, sinds ik mijn niet afgemaakte studie moet afbetalen. Sommigen zullen zeggen: neem een baan. Al het geld dat ik op het moment verdien, wordt al gebruikt om school af te betalen, en het totale bedrag is nog lang niet in zicht. Vandaar moet er een keuze gemaakt worden; Dure Digit of goedkope Dyane…
Vul maar in…
3. Hij rijdt nog steeds ERG lekker Er moet eigelijk wel een andere bestuurdersstoel in, want van de huidige krijg ik erg last van mijn rug, en de bekleding is alweer overal gescheurd. Een 2e schuimtransplantatie overleeft de bekledingsstof niet…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
jammer, jammer..
Vreemd probleem met electra heb je. Zit er ergens sluiting?
Ik heb overigens nog wel een redelijke zetel voor de evt koper. Beetje sleets maar wel heel.
succes met de verkoop verder.
Wat wil je er trouwens voor hebben?
woutersmits schreef:
Wat wil je er trouwens voor hebben?
Zo ver ben ik nog niet eens… Als het beter weer is ga ik eens kijken wat voor kleine dingen ik nog kan fixen, en dan maar eens kijken hoe of wat..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993