Kan iemand me duidelijkheid geven over wat er los gehaald moet worden om bij de kachelventilator te komen, deze maakt nogal herrie en moet gesmeerd of vervangen worden.
Ik doe mee! Bij mij zit er ook een vogeltje in. Tijdens de zomer valt het mee. Blijkbaar is mijn vogel een echter wintergast



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hangt er een beetje vanaf. Haal eerst het reservewiel eens even weg en kijk dan even. Het zou zichzelf moeten wijzen. Als je geluk hebt, heb je een verticale ventilator (as is verticaal). Bij die haal je gewoon de deksel eraf en je kan gewoon overal bij. De horizontale is wat lastiger, maar ook wel te doen. Raak de veerclips niet kwijt. Ik weet niet precies hoeveel er zitten, maar als je even kijkt, dan zie je gewon wat je moet doen.
garagestmarien schreef:Hangt er een beetje vanaf. Haal eerst het reservewiel eens even weg en kijk dan even. Het zou zichzelf moeten wijzen. Als je geluk hebt, heb je een verticale ventilator (as is verticaal). Bij die haal je gewoon de deksel eraf en je kan gewoon overal bij. De horizontale is wat lastiger, maar ook wel te doen. Raak de veerclips niet kwijt. Ik weet niet precies hoeveel er zitten, maar als je even kijkt, dan zie je gewon wat je moet doen.
Weet je zeker dat hij niet binnen bij de kachelradiator in de buurt zit?
Het is een serie 2 trouwens



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij is dat bij serie 1 en serie 2 gewoon op dezelfde plek. De vroege serie 1 heeft dan een horizontale vent, de latere de meer praktische verticale. Gewoon even onder die motorkap kijken rechts naast je reservewiel. Het wijst echt zichzelf.
Laat ik dat nou net gister gedaan hebben. De mijne maakte ook een knetterse herrie. Reservewiel eruit gehaald De drie (sleutel 7) boutjes eruit gehaald, klemmetjes los. Motortje langzaam laten draaien en gesmeerd.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Dank je wel, dat zou zelfs mij moeten lukken




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Dit is al wel een oude topic, maar ik heb er een paar foto’s van gemaakt en heb daarbij ook de gehele aanzuigsysteem weggehaald. dit omdat ik de motor er anders niet uit kreeg en om het systeem eens schoon te maken.
Om alles eruit te halen, moeten wel het koelvloeistofreservoir en het ruitensproeiervloeistofreservoir worden losgehaald.
Op de foto met de ventilator is nog net aan de linkerkant onderste gedeelte van het aanzuighuis te zien. Deze is gemonteerd dmv twee draadeinden. In mijn geval was de contramoer van de rechte draadeind losgekomen van het chassis waardoor deze fijn stond mee te draaien. Om er trouwens beter bij te kunnen heb ik ook de deksel (laatste foto)van de secundaire luchtstroom los gehaald en ook hiervan was een contramoer aan de binnenzijde leuk aan het meedraaien. De contramoeren zijn alleen na demontage van het dashboardkastje te bereiken.