bxmk2 schreef:Willem schreef:citroenc2 schreef:heb je ook een middenarmsteun ?
zo niet heb je een xm 20i
Welke middenarmsteun? Voorin zit er altijd wel 1, plastic of bekleed. Er zijn maar enkelen die daar helemaal niks hebben zitten.
Achterin heb je hem pas vanaf de Comfort-uitvoeringVolgens mij heeft C2 wel gelijk dat de basis xm geen armsteun had.
Mijn xm heeft er namelijk ook geen 1 omdat dit de goedkoopste versie was toen der tijd.
Jouw xm? Voor je 18e al een xm en dan ook nog een 16valve kopen? Doe je goed!
Heb je ook pics van die xm?
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 230
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Heeft idd de stokjes voor bediening van de spiegel , maar geen armleuning.Maar ik vind het vreemd als het een basis is zal ie toch ook geen schuifdak en electrische ramen hebben . Of was dit ook als optie mogelijk op de basis ?en stuurbekrachtiging is dat standaard op de xm?
Bjorn Kusters schreef:Heeft idd de stokjes voor bediening van de spiegel , maar geen armleuning.Maar ik vind het vreemd als het een basis is zal ie toch ook geen schuifdak en electrische ramen hebben . Of was dit ook als optie mogelijk op de basis ?en stuurbekrachtiging is dat standaard op de xm?
als je geen armleuning hebt ,heb je inderdaad een oort xm, elec ramen en stuurbekrachtiging is standaard en schuifdak kan later ingebouwd zijn.
zal wel even een fotootje opsnorren ,heb ook een oort xm gehad.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Bjorn Kusters schreef:Heeft idd de stokjes voor bediening van de spiegel , maar geen armleuning.Maar ik vind het vreemd als het een basis is zal ie toch ook geen schuifdak en electrische ramen hebben . Of was dit ook als optie mogelijk op de basis ?en stuurbekrachtiging is dat standaard op de xm?
stuurbekrachtiging en elektrischeramenvoor zijn standaard op alle XM’s.
Staat er “injektie” op de spatborden links en rechts onder het knipperlichtje? Zo niet dan is het een “oort” uitvoering 20l monopoint injektie met 110pk, is overigins niks mee hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
?t=1197477744
?t=1197477792
niet originele armleuning? later ingefrutseld door vorige eigenaar
?t=1197477858
monopoint
?t=1197477916
Groet Roy
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
de mijne is gelijk aan de foto’s alleen een zwart dashboard , schuifdak is het fabrieksschuifdak en ook elektrisch bediend. waar staat dat oort dan voor?
zie hier
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164564&highlight=oort
en hier
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164193
Groet Roy
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
ik vermoed dat met oort gewoon de basis basis xm bedoeld wordt.
Was gewoon een grote auto zonder meer. En volgens mij enkel geleverd van ‘89 tem. ‘92. Er zat de monopoint carb. 2-liter in zoals bij jou met altijd elektrische ramen en indien een open dak nam (omgerekend destijd 800€) was dit ook elektrisch.
Je herkent deze weinig voorkomende xm’s ook aan de hoofdsleutel die niet inklapbaar was (zoals bij jou ih contact), het ontbreken van armsteun tss de voorzetels (achter de pook zat gewoon tapis plein), een doorlopende plastiek lat (links/rechts) waar je stoplamp inzit, een niet-vergrendelbaar handschoenkastje, het zetelmotiefje, geen opbergzakken op de rug van de voorstoelen,... Uiterlijk hadden deze xm’s standaard geen spoiler op kofferklep. Vergelijken of je een after market open dak hebt is misschien ook al niet even easy, want hoewel alle xm’s met open dak de zelfde dakhemels hebben (met anders ingeplante lichtjes), is de basis xm hierop ook een uitzondering.
In België heette deze xm: seduction(ook verkrijgbaar als platte 2.1 diesel - 2138cc). Luxury en Pullman waren de rijkelijkere versies. En je had ze nooit met hydractive zoals bij jou. Wellicht een verschil tussen NL en B.
Ooit met zo’n auto leren rijden. En sinds dien XM-verkocht
Veel succes ermee!
Staat er “injektie” op de spatborden links en rechts
Nou heb ik al veel XM"s gezien, maar nog nooit een met “injektie” op de zijkant…
- Xsara Scootertje.
Harm schreef:Staat er “injektie” op de spatborden links en rechts
Nou heb ik al veel XM"s gezien, maar nog nooit een met “injektie” op de zijkant…
Harmpje Harmpje je snapt toch wel wat ik bedoelde!?
Ff in de herhaling dan “injectie”
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
eXpelliarMus schreef:Harm schreef:Staat er “injektie” op de spatborden links en rechts
Ff in de herhaling dan “injectie”
Injection….....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
- Xsara Scootertje.
Willem schreef:eXpelliarMus schreef:Harm schreef:Staat er “injektie” op de spatborden links en rechts
Ff in de herhaling dan “injectie”Injection….....
Juist dat is um, Willem redder in nood.
Mijn vader heeft een Basis XM / Oort-XM.
Een groene uit 1991, gekocht in 1994 en nog voor het jaar 2000 heeft ie hem in een verwarmde loods gestald waar die nog altijd staat. Sindsdien niet meer mee gereden, omdat hij een Jumper heeft. Die XM van hem is eigenlijk nog in nieuwstaat.
Die Oort-XM heeft inderdaad geen toerenteller maar een klokje daar zitten…
Hier de folder van de Oort-XM. Hij had volgens mij altijd van deze wieldoppen, nooit iets anders maar wél een achterklepspoiler, die van mijn vader heeft dat ook.
Hier nog een Oort….. Klik
Weer met diezelfde doppen en met de spoiler.
en de deurpanelen zijn van hardboard niet van polyester zoals we gewend zijn, maar dwalen we niet te ver af?
Groet Roy