Leuk om te lezen wat jullie allemaal schrijven!
Ik heb nu een zwarte furio gevonden 1.8 in Groningen ergens. En deze heeft pas 117000 gelopen. Dat vind ik niet echt veel voor deze auto.
Alleen het risico is dat ik naar Groningen moet. Dalijk blijkt het helemaal niks te zijn, heeft mijn vader een verlofdag weggegooid. En ff naar Groningen doe je niet vanuit Zuid-Limburg.
Wel leuk om te melden is dat de auto al een distributieriem wissel heeft gehad alleen de vraag of meteen de spanrollen en de waterpomp mee zijn gepakt : Maarja eerst eens kijken of ik met mijn 1.96 meter wel in een ZX pas
Groet Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
SaxoBJD schreef:Leuk om te lezen wat jullie allemaal schrijven!
Ik heb nu een zwarte furio gevonden 1.8 in Groningen ergens. En deze heeft pas 117000 gelopen. Dat vind ik niet echt veel voor deze auto.
Alleen het risico is dat ik naar Groningen moet. Dalijk blijkt het helemaal niks te zijn, heeft mijn vader een verlofdag weggegooid. En ff naar Groningen doe je niet vanuit Zuid-Limburg.Wel leuk om te melden is dat de auto al een distributieriem wissel heeft gehad alleen de vraag of meteen de spanrollen en de waterpomp mee zijn gepakt : Maarja eerst eens kijken of ik met mijn 1.96 meter wel in een ZX pas
Groet Bram
Das idd niet veel gelopen Normaal worden de dingen eromheen ook vervangen ja maar je weet maar nooit.En ik denk wel dat je in de zx past,omdat ik zelf 1.87 lang ben.En omdat ik nooit problemen ondervonden heb om mezelf in een zx te hijsen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
De ZX heeft op de foto´s te zien 1 minpuntje. (smaken verschillen)
Maar op de achterklep zit zon reflectorbak. Jullie weten wel wat ik bedoel ik kom even niet op de naam: Zo zijn de kofferbak en achterlichten gelijk en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Maar ik hoop dat dat een kwestie van schroeven is, ik hoop niet dat het met kit of iets dergelijks vast zit want dan moet ik waarschijnlijk de kofferbak al over laten spuiten.
Vind het wel leuk om dalijk een echte citroën te hebben. Heb al genoeg plannen, (maarja eerst eens een kopen )
Wel leuk, Het is niet in Groningen maar in Utrecht haha had de zx met een andere verward. Utrecht zijn we wel gewend (Citromobile).
Aanstaande mei dus niet alleen modelletjes zoeken, maar werkplaatsboeken en onderdelen
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Zelf persoonlijk zou ik toch een Volcane zoeken. Mooier interieur, sneller en luxer. Elektrische ramen, leren stuurwiel, velourse bekleding, mooie LM velgen. En niet te vergeten een Volcane heeft stuurbekrachtiging een Furio lang niet altijd. Bovendien ( en ik stoot vast mensen tegen het zere been) die 1.8 is ook niet echt een fijne motor. Dan zou ik echt een mooie 2.0 Volcane zoeken.
Maar ja wie ben ik.
Hier er moeten misschien nog velgen onder maar wel weinig KM.
Ik vind een furio qua kosten beter bij mij passen. Je moet denken ik ben student en jah met 600 a 700 euro in de maand en ook nog uit willen gaan en kleren kopen enz. is dit al duur genog, en het interieur tsjah, ik denk dat ik zelfs eens opzoek ga of er in duitsland niet iemand een leren interieur te koop heeft staan.
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Peteryed schreef:
Bovendien ( en ik stoot vast mensen tegen het zere been) die 1.8 is ook niet echt een fijne motor.
Volgens mij heb je nog nooit in een 1.8 gereden. Zoals ik al postte is mijn rijstijl dat ik regelmatig 1500 toeren in de 4 of zelfs 5 rij. En dan gewoon optrek. En als je dan ook nog tot 6500 toeren door kunt trekken zou ik de 1.8 niet direkt als “niet echt een fijne motor” willen betitelen. Of heb je andere ervaringen?
Maar natuurlijk is een 2.0 of 16V sneller.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Maarten Deen schreef:Peteryed schreef:
Bovendien ( en ik stoot vast mensen tegen het zere been) die 1.8 is ook niet echt een fijne motor.
Volgens mij heb je nog nooit in een 1.8 gereden. Zoals ik al postte is mijn rijstijl dat ik regelmatig 1500 toeren in de 4 of zelfs 5 rij. En dan gewoon optrek. En als je dan ook nog tot 6500 toeren door kunt trekken zou ik de 1.8 niet direkt als “niet echt een fijne motor” willen betitelen. Of heb je andere ervaringen?
Maar natuurlijk is een 2.0 of 16V sneller.
Ik maak alleen even een vergelijking met de motor. Mijn ervaring komt met een xantia 1.8. Ik vond de auto bokkig en uit ervaring bij een Citroen dealer gewoon minder betrouwbaar. Spontaan afslaan van de motor komt vaker voor dan bij een 2.0I Bovendien de 2.0 is behalve zijn rauwheid een erg fijne motor. Niet zuinig wel erg soepel.
Jongens en misschien wel Dames,
Jullie maken me het lastig. Op speurders.nl staat nu weer een 16v. Dat vind ik natuurlijk helemaal de bom alleen vraagt die 3950 en hij heeft 130.000 gelopen (niks dus) maarjah voor dat geld heb je weer een xsara coupe 1.8 ofsow. Slurpt een 16v nu echt zo veel? Want ja qua uiterlijk is de 16v natuurlijk nog sportiever. Ik vind de auto van Cruiser en Douwe zo mooi. Maarja weer die verrekte benzineprijzen en wegenbelasting
Als die man van de 16v op speurders er 1950 vanaf doet koop ik hem
Haha keep dreaming,
Groet Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Ik maak alleen even een vergelijking met de motor. Mijn ervaring komt met een xantia 1.8. Ik vond de auto bokkig en uit ervaring bij een Citroen dealer gewoon minder betrouwbaar. Spontaan afslaan van de motor komt vaker voor dan bij een 2.0I Bovendien de 2.0 is behalve zijn rauwheid een erg fijne motor. Niet zuinig wel erg soepel.
Een Xantia is dan ook al 200 kg zwaarder dan een ZX. En ik merk ook heel duidelijk het verschil of ik alleen in de auto zit of dat ik drie passagiers (200 kg extra) in de auto heb. Dan kan ik die geintjes met 1500 toeren in de 5 ook niet meer uithalen.
Voor de ZX is het een perfecte motor.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Je moet veel meer naar het onderhoud kijken, de 16V is relatief complex en er zitten wat aparte zaken op die ook stuk kunnen.
Daar heb je idd ook gelijk in,
Ik houd het toch maar op een 1.8 furio
Als een ZX 16 v een optie is dan is deze Link het ook.
Is idd waar maar als ik xsara zou kopen, kocht ik een xsara coupe. Maar heb nu genoeg geld om meteen die zx leuk te maken (denk aan RVS uitlaat, leuke audio), en anders rijd ik met een kale xsara en is al mijn geld op, nu heb ik nog reserve zeg maar. Ik blijf dus bij de ZX, Maak daar een leuke sportieve auto van, voor een beginnende rijder zal die pit genoeg hebben (heb net 3 weken mijn rijbewijs dus…)
Gr Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Ik ga even advocaat van de duivel spelen…
Wanneer je maandelijkse budget ietwat krap is kijk dan naar een goedkope auto om in te rijden,ZX 1.4/1.6 of Saxo 1.4.Wanneer je weinig op de autosnelweg zit is zo’n 1400 prima.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Wanneer je maandelijkse budget ietwat krap is kijk dan naar een goedkope auto om in te rijden,ZX 1.4/1.6 of Saxo 1.4.Wanneer je weinig op de autosnelweg zit is zo’n 1400 prima.
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat mijn budget wel genoeg is voor een 1.8 furio met 600/700 euro in de maand kan ik die wel rijden denk ik zo. Ik heb ook nog een OV-jaarkaart dus naar school enz. ga ik er niet mee. En ik vind (sorry als ik mensen beledig, maar smaken verschillen) de 1.8 furio & de 16v een ietwat sportiever uiterlijk hebben (16v uiteraard nog sportiever), en bij een sportief uiterlijk hoort ook een ietwat pittig motortje
De snelweg zal ik ook vaak opgaan. Aangezien ik in Maastricht werk (25km) en we reiskostenvergoeding krijgen, zal ik vaker de auto pakken omdat de trein altijd net vertrekt als wij klaar zijn. Ik weet dat de saxo VTS 1.4 ook sportief uitziet. Maar ik vind deze leuk om te beginnen, wellicht zal de volgende achter enige tijd een xsara coupe, of een saxo 16v worden.
De ultieme droom is dalijk bij een baan dat de baas zegt: Lease je maar een C4 coupe vts, die met 180 pk en bruin leder. Die is echt mooi.
Altijd blijven dromen
Groet Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Maarten Deen schreef:Peteryed schreef:
Bovendien ( en ik stoot vast mensen tegen het zere been) die 1.8 is ook niet echt een fijne motor.
Volgens mij heb je nog nooit in een 1.8 gereden. Zoals ik al postte is mijn rijstijl dat ik regelmatig 1500 toeren in de 4 of zelfs 5 rij. En dan gewoon optrek. En als je dan ook nog tot 6500 toeren door kunt trekken zou ik de 1.8 niet direkt als “niet echt een fijne motor” willen betitelen. Of heb je andere ervaringen?
Maar natuurlijk is een 2.0 of 16V sneller.
Roerend mee eens! In de 1 lekker tot 40 huppa naar zijn 2, doortrekken tot 95, huppa in 3 enz, bovendien: 35 in de 4, 60 in de 5? Die 1.8i trekt hem er wel uit. Rustig motortje, althans bij de mijne, fijn schakelgedrag…Top!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Heej medeforummers,
Nu zie ik op marktplaats.nl een schitterende ZX 16v staan. Alleen 175000 gelopen. Hij is wel op en top onderhouden en de distributieriem is ook nog niet zo heel lang geleden vervangen!
Is het verstandig om hier aan te beginnen. Kijk eens op marktplaats.nl kan haast niet missen , is een groene met leuke velgen.
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!