Onze BX is zo goed als klaar, reservesnaren en veel LHM gaat er mee en we hopen op een goede en probleemloze rally. 1 probleem is echter hardnekkig en niet makkelijk op te lossen voor ons.
De BX houdt af en toe heel even in tijdens het rijden. We denken zelf dat de ontluchting verstopt is maar hebben geen idee waar de ontluchting zit of hoe we dit moeten oplossen. We vertrekken aanstaanden zaterdagochtend al, heeft er iemand een suggestie of oplossing.
Onze site is trouwens te bewonderen op www.rallyavontuur.nl waar we uitgebreid (hopelijk dagelijks) verslag gaan doen van onze avonturen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik ben zelf geen Diesel expert, maar hoe zit het met de filters? heeft de opvoerpomp een slecht contact? zit er troep in de dieselleiding die vanaf de tank naar de opvoerpomp loopt?
Succes, moge jullie het probleem vinden voor het zover is.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: Onze BX 1.9 D houdt af en toe in ! (Amsterdam-Dakar)
mefkeys schreef:Onze BX is zo goed als klaar, reservesnaren en veel LHM gaat er mee en we hopen op een goede en probleemloze rally. 1 probleem is echter hardnekkig en niet makkelijk op te lossen voor ons.
De BX houdt af en toe heel even in tijdens het rijden. We denken zelf dat de ontluchting verstopt is maar hebben geen idee waar de ontluchting zit of hoe we dit moeten oplossen. We vertrekken aanstaanden zaterdagochtend al, heeft er iemand een suggestie of oplossing.
Onze site is trouwens te bewonderen op www.rallyavontuur.nl waar we uitgebreid (hopelijk dagelijks) verslag gaan doen van onze avonturen.
Check vooral brandstoffilter, en de leidingen op het aanzuigen van lucht.
In de brandstofleiding naar de dieselpomp heerst onderdruk doordat de zware diesel terug wil stromen naar de tank maar dat niet kan. Als er nu ergens een lekje zit zal de diesel toch terugstromen en dan start ie moeilijk en als ie veel lucht aanzuigt kan ie er zelfs door inhouden.
Wanneer houdt ie in? Kun je dat wat preciezer beschrijven?
Verder kan het nog zijn dat de brandstofafsluiter slecht is of een slecht contact in de draad er naar toe. Noodoplossing is brandstofafsluiter losdraaien en dan het plunjertje eruit halen. Nadeel is dat je dan de motor niet meer kan uitzetten als ie eenmaal loopt. Of lomp laten afslaan of met het mechanische handletje op de pomp afzetten.
Wat voor branstofpomp heb je? Lucas of Bosch?
Groet,
Marten
Groet,
Marten
Mijn tzd houdt ook soms in, beetje stotteren
nu loopt ie trouwens helemaal niet meer. na het starten (dat doet ie prima) slaat ie na enkele seconden af…
wat kan dit zijn, k heb al vanalles geprobeerd.
gr
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
OPen daar even een nieuwe topic voor, daar krijg je denk ik meer reactie’s op…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het probleem is bij mij opgelost(hele verhaal is te lezen in een andere topic)
gr
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?