M+S is een Amerikaanse aanduiding en heeft in de EU geen rechtsgeldigheid. Het staat voor mud en snow, maar biedt geen garantie voor die omstandigheden.
citroenc2 schreef:Een winterband kun je herkennen aan het opschrift M+S (modder en sneeuw) op de zijkant van de band.
Voor de EU is het sneeuwvlokje+berg teken verzonnen maar ook dit is niet beschermd. Iedere chinese fabrikant kan dit willekeurig overal opzetten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
mmm, heb je die logo’s dan echt nodig om een winterband te herkenen? Die herken je toch wel aan het profiel? met al die lamellen ?
gompy58 schreef:mmm, heb je die logo’s dan echt nodig om een winterband te herkenen? Die herken je toch wel aan het profiel? met al die lamellen ?
gezien de hoeveelheid mis-informatie en foute veronderstellingen in dit draadje, kun je er niet zonder meer vanuit gaan dat mensen de kwaliteiten van een loopvlak herkennen.
Als dat echt zo simpel was dan zouden al die testen ook nutteloos zijn
Juist omdat er geen EU goedkeuring of specificaties zijn, is men overgeleverd aan willekeur:
-fabrikanten en verkopers die alle trucs uit de kast halen om banden te verkopen,
-buitenlandse polizisten en verzekeraars die je een poot uit draaien “omdat je op verkeerde banden rijdt”.
Omdat er geen EU-specificatie is, moest de wet in Duitsland zo vaag mogelijk geschreven worden en kan de lokale hermandad iedereen 20eur afhandig maken. (40eur als je een opstopping veroorzaakt)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Als je twijfelt koop je toch gewoon All season banden van vredestein.
Deze zijn goed voor de winter,zomer en voor de regen tijd.
Kun je het hele jaar op door rijden zonder dat je van banden hoeft te wisselen.
Hier kun je ook voorbeelden van verschillende banden vinden.
R.
Even a white rose has an black shadow.
2h4you schreef:Als je twijfelt koop je toch gewoon All season banden van vredestein.
Deze zijn goed voor de winter,zomer en voor de regen tijd.
Kun je het hele jaar op door rijden zonder dat je van banden hoeft te wisselen.
Hier kun je ook voorbeelden van verschillende banden vinden.
R.
Waarom maakt vredestein dan buiten die All season banden,zomerbanden en winterbanden?
Is er dan mischien toch nog een verschil tussen?
En weet die duitse politie ook dat verschil?
Er is gewoon nood aan een duidelijke richtgeving.
En wat voor de een duidelijk is,aan de hand van de aantal groeven,of het
om een winterband gaat;is het voor de andere twijfelen.
Rik
Zeker zit er in de zomer en winterbanden verschil.
Buiten de groeven en lammellen zit het verschil ook in de hardheid van de band.
De winterband is van samenstelling veel zachter dan de zomerband en heeft dan ook meer grip.
Dit geld dan ook voor de zomer maar dan zal de band veel sneller gaan slijten.
De all season banden zitten er dan weer tussen in.
R.
dus slijten ze sneller dan zomerbanden en hebben ze niet evenveel grip als een winterband onder de 7degreescelcius….
Autofan schreef:dus slijten ze sneller dan zomerbanden en hebben ze niet evenveel grip als een winterband onder de 7degreescelcius….
Maar ze hebben wel meer stijfheid op de wangen dan de winterbanden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eerlijkgezegd komt bij mij bij de term ‘vierseizoensbanden’ eerder ‘the worst of both worlds’ dan ‘the best of both worlds’ boven..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het glas is half vol ofwel half leeg.
Ik heb ze nog nooit gehad maar zou eerder de all season banden voor de winter danwel de winterbanden die ik al probeerde.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Ik heb ze nog nooit gehad maar zou eerder de all season banden voor de winter danwel de winterbanden die ik al probeerde.
Dat ben ik, gezien het gematigde klimaat in belgie/nederland, wel met u eens. Winterbanden komen pas in de sneeuw echt tot hun recht, of het moet flink vriezen. Totdat het sneeuwt ben je dan beter af met allseason of gewoon zomerbanden met goed diep profiel.
Ondertussen rijd ik maar door op die luidruchtige Snowtracs.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik vind mijn Michelin alpin;s wel comfortabel.
ops:
ronama schreef:ik vind mijn Michelin alpin;s wel comfortabel.
ops:
Die had ik voorheen ook. En volgend jaar weer als het aan mij ligt
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb ze ook; erg tevreden over.
DigiDaan schreef:paso schreef:Ik heb ze nog nooit gehad maar zou eerder de all season banden voor de winter danwel de winterbanden die ik al probeerde.
Dat ben ik, gezien het gematigde klimaat in belgie/nederland, wel met u eens. Winterbanden komen pas in de sneeuw echt tot hun recht, of het moet flink vriezen. Totdat het sneeuwt ben je dan beter af met allseason of gewoon zomerbanden met goed diep profiel.
Ondertussen rijd ik maar door op die luidruchtige Snowtracs.
Tja. Winterbanden zijn niet gemaakt voor zo op het asfalt maar voor op sneeuw.
R.