[offtopic]Ik lees hier iets over een gevlakte kop. Ik heb dat ook en waarom is dat?[/offtopic]
Compressieverhoging lijkt mij. En misschien een betere flow.
NoisemakeR schreef:[offtopic]Ik lees hier iets over een gevlakte kop. Ik heb dat ook en waarom is dat?[/offtopic]
bij een revisie of nieuwe koppakking word de kop ook wel eens gevlakt, maar dat is niet ter verhoging van de compressie. maar voor het perfect afsluiten van de kop met monteren.
een hogere compressei zorgt gewoon voor een betere verbranding en ietsjes meer vermogen.
hier een lijst van aanpassingen per motor :
GTi 8V
-Gevlakte kop
-Bewerkte poorten
-bewerkte inlaat spruitstuk
-Bosch Super 4 bougies
-Dikke bougie kabels
-Open uitlaat van Devil met Sebring einddemper
-K&N 57i kit
-Angepaste Lucht Massa Meter
-Verhoogde benzine druk
GTi 16V
-Gevlakte kop
-Bewerkte poorten
-Andere zuigers en drijfstangen
-276 graden nokkenassen
-Gebleuprint blok
-Bewerkte inlaat spruitstuk
-Custom made open uitlaat
-verhoogde benzine druk
-K&N 57i kit
-Snelle chip
-Aangepaste versnellingsbak
en geloof me het is echt snel !!!!!
1’ste versnelling 75 km/hr bij 7500 tr/mn
2’de versnelling 130 km/hr bij 7500 tr/mn
3’de versnelling 160 km/hr bij 7500 tr/mn
4’de versnelling 195 km/hr bij 7500 tr/mn
5’de versnelling 240 km/hr rond 7400 tr/mn (afhankelijk van omstandigheden)
Post binnenkort een filmpje
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:NoisemakeR schreef:[offtopic]Ik lees hier iets over een gevlakte kop. Ik heb dat ook en waarom is dat?[/offtopic]
bij een revisie of nieuwe koppakking word de kop ook wel eens gevlakt, maar dat is niet ter verhoging van de compressie. maar voor het perfect afsluiten van de kop met monteren.
Klopt. dit hebben ze gedaan toen mijn koppakking vervangen is!
Ik vroeg me dus af waarom ze dat gedaan hebben. Nu weet ik het!
Bedankt
vortex schreef:zowel de Gti en de 16V hebben een gevlakte kop, aangepaste ontsteking en meerdere aanpassingen aan het blok. vandaar dat een brandstof van 100 octaan beter rijd als 98, ik zeg niet dat het meer vermogen geeft !!!
op 95 loper de motoren gewoon weg heel slecht, of ze slaan daar gewoonweg op af.niet iedereen rijd met complete standaard motoren
het vermogen is dan ook wel een stuk hoger als origineel, de GTi heeft 148,9 pk, de 16V heeft ook een andere chip en levert bijna 200 pk.
Als ik dan ook goed doortrap lusten ze allebei een aardige slok benzine (lees 1 op 5 )
gemiddeld ligt het verbruik op 1 op 8 bij normale rijstijl.
Heb je ook dynojet printjes hiervan? Ik ben met name sceptisch mbt het vermogen van 200 pk. Ik geloof best dat er een hoop aan gedaan is, maar ik weet ook dat er ontzettend overdreven wordt op dit punt.
Ik heb ook 16v’s met een gewoon origineel blok 240 op de teller zien gaan. Natuurlijk kan de teller overdrijven en de invloed van andere banden (iets lager) kan ook meetellen, daarom vind ik het eigenlijk het mooist als dit soort uitspraken bewezen kunnen worden met Dynojet printjes.
Nja, dat het niet goed loopt op 95 lijkt me duidelijk. Alle vuile 16v’s (dus 160 pk) moesten op 98 gelood. Nieuewere 16v’s hadden ook een pingelsensor en konden op 95. Maar daarbij had het wel effect als je er 98 in gooit omdat de benzine injectie middels de pingelsensor altijd de grens van het detoneren opzoekt met het bepalen van het onstekingstijdstip. Hierdoor kon ie WEL meer vermogen halen uit brandstof met een hoger octaangetal.
Gr,
Marten (die gelukkig alleen maar te maken heeft met het cetaan getal van de diesel).
Een D6C (160pk) is goed aan de 200 pk te krijgen. De chip alleen al brengt de auto al gauw rond de 175 pk. De andere 25 kun je verkrijgen met een verbeterde in- EN uitlaat. 1 Van beiden heeft weinig effect.
Voor degenen die de 200pk niet geloven zou je eens een paar van die 205’jes moeten bestuderen die zo’n blok er in hebben liggen
volgens mij rolde de peugeot 405 mi16 al standaard met 180 pk uit de fabriek.
Maar dat weet ik niet zeker!
Mvg Joost
NoisemakeR schreef:volgens mij rolde de peugeot 405 mi16 al standaard met 180 pk uit de fabriek.
Maar dat weet ik niet zeker!Mvg Joost
Ook zowel 160pk, als 148pk.
Er is echter wel een 405 T16 met 200pk (excl. turboboost) in de handel geweest.
WYD schreef:NoisemakeR schreef:volgens mij rolde de peugeot 405 mi16 al standaard met 180 pk uit de fabriek.
Maar dat weet ik niet zeker!Mvg Joost
Ook zowel 160pk, als 148pk.
Er is echter wel een 405 T16 met 200pk (excl. turboboost) in de handel geweest.
Waar denk je dat de T voor staat??? 200 pk uit 2 liter zonder turbo is vrijwel onmogeliik zonder belachelijk veel toeren te gaan maken. En waarom liggen juist bij die 16v motoren altijd die drijfstanglagers eruit? Juist omdat ze zoveel toeren moeten maken. Zo’n blok krijg je dus nooit meer betrouwbaar. Liever dus met een turbo en wat minder toeren, dan blijft het ook nog eens heel.
Ik heb nog steeds geen dyno uitdraai gezien. Die dyno uitdraaitjes die ik wel heb gezien van div. 1.9 gti motoren bevestigen alleen maar de vermoedens: tuning pk’s worden meestal gruwelijk overschat.
Gr.
Marten
mpostma schreef:
Ik heb nog steeds geen dyno uitdraai gezien. Die dyno uitdraaitjes die ik wel heb gezien van div. 1.9 gti motoren bevestigen alleen maar de vermoedens: tuning pk’s worden meestal gruwelijk overschat.
Gr.
Marten
Jah daar ben ik het mee eens. De pk’s worden idd meestal overschat!
Ze roepen maar wat en sommige weten niet eens hoeveel echte pk’s in hun blokje zitten.
Vaak zijn het toch mensen met een 205 gti’tje en opel kroket gsi’tjes.
Als de 1 overstemt word (woordelijk gezien) met 20 pk dan heeft de ander al ineens 80 pk meer in zijn blokje.
En zo overstemmen ze elkaar wie nou het snelste is enzo en wie de meeste power heeft.
Om het nou allemaal echt zeker te weten is idd een rollerbankje het beste.
Ik zou namenlijk ook eerst bewijs willen zien voordat ik het allemaal geloof.
Mijn baas heeft t ook over 300 pk in zijn blok.
Maar dat wil dus zeggen dat je op zou stijgen als je je armen uit het raam zou steken.
NoisemakeR schreef:
Jah daar ben ik het mee eens. De pk’s worden idd meestal overschat!
Ze roepen maar wat en sommige weten niet eens hoeveel echte pk’s in hun blokje zitten.
Vaak zijn het toch mensen met een 205 gti’tje en opel kroket gsi’tjes.
Als de 1 overstemt word (woordelijk gezien) met 20 pk dan heeft de ander al ineens 80 pk meer in zijn blokje.
En zo overstemmen ze elkaar wie nou het snelste is enzo en wie de meeste power heeft.
Om het nou allemaal echt zeker te weten is idd een rollerbankje het beste.
Ik zou namenlijk ook eerst bewijs willen zien voordat ik het allemaal geloof.
Mijn baas heeft t ook over 300 pk in zijn blok.
Maar dat wil dus zeggen dat je op zou stijgen als je je armen uit het raam zou steken.
www.205gti.nl
Meld je aan op het forum en post dezelfde reactie daar ook eens!
Ik durf te wedden dat je je mening bijsteld als jij in zo’n “205je” hebt gezeten!!!
In tegenstelling tot op enkele uitzondering na van BX-eigenaren, wordt er met de 205 wel heel veel geraced en sprints getrokken.
@Marten, waar de T voor staat bij de T16, is mij zeer duidelijk, anders zou ik het ook niet over turboboost-waardes hebben
En auto’s met 300pk op de wielen, dus niet op het blok zijn tegenwoordig zeker niet meer zeldzaam.
Kijk bijvoorbeeld eens wat het V6 diesel blok van PSA doet. Dat is “slechts” een diesel!
Probleem is dat er heel veel sjonnies zijn die denken met het vervangen van het luchtfilter voor een sportfilter en het plaatsen van een remusdemper, de kwart mile binnen 10 seconden kunnen rijden
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Zal binnenkort ook eens 98 ongelood gaan tanken.. reed voorheen altijd op 95
WYD schreef:
www.205gti.nl
Meld je aan op het forum en post dezelfde reactie daar ook eens!
Ik durf te wedden dat je je mening bijsteld als jij in zo’n “205je” hebt gezeten!!!
Owh dat die dingen rap zijn weet ik wel.
Maar ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ze al snel overdrijven met hun pktjes.
En wat je zelf ook aangaf is dat ze idd denken dat met een sportdempertje en openluchtfiltertje enzo dikke pk winst hebben.
En dan maar niet te denken aan allemaal stikkers van dure onderdelen waardoor je pas echt hard gaat.
Amerikaans streettuning gezegde:
The bigger the wing, the faster the car!
WYD schreef:NoisemakeR schreef:
Jah daar ben ik het mee eens. De pk’s worden idd meestal overschat!
Ze roepen maar wat en sommige weten niet eens hoeveel echte pk’s in hun blokje zitten.
Vaak zijn het toch mensen met een 205 gti’tje en opel kroket gsi’tjes.
Als de 1 overstemt word (woordelijk gezien) met 20 pk dan heeft de ander al ineens 80 pk meer in zijn blokje.
En zo overstemmen ze elkaar wie nou het snelste is enzo en wie de meeste power heeft.
Om het nou allemaal echt zeker te weten is idd een rollerbankje het beste.
Ik zou namenlijk ook eerst bewijs willen zien voordat ik het allemaal geloof.
Mijn baas heeft t ook over 300 pk in zijn blok.
Maar dat wil dus zeggen dat je op zou stijgen als je je armen uit het raam zou steken.www.205gti.nl
Meld je aan op het forum en post dezelfde reactie daar ook eens!
Ik durf te wedden dat je je mening bijsteld als jij in zo’n “205je” hebt gezeten!!!
Beste WYD,
Juist na het zien van al div. dyno uitdraaitjes van standaard gti-tjes (ja, met een dempertje of een filtertje) ben ik sceptischer geworden. Hoop praatjes, maar op de dyno blijkt er nauwelijks iets extra’s uit te komen.
Er rijden natuurlijk wel 205ers rond met waanzinnige blokken. ik ben een keer op een meeting geweest van de 205 gti club zuid en ik sloeg zowat steil achterover van wat er allemaal te zien was.
De turbo blokken (vooral turbo CT) vliegen je om de oren bij wijze van spreken. Ik heb trouwens voor mijn turbo d12 project flink wat info gehaald van die 205 site, dus reken maar dat ik die site goed ken!!
WYD schreef:
In tegenstelling tot op enkele uitzondering na van BX-eigenaren, wordt er met de 205 wel heel veel geraced en sprints getrokken.
Ken je Wimedo in Lelystad? O.a. Kees van Rumpt (van garage Hesselink waar morgen een BX club meeting is ) en het 4x4x4 team (met o.a. Mike Bijlsma) racen/slalommen daar ook met o.a. een BX 16 TRI met sport carburateurs (die mag nog net mee in de klasse tot 1600 cc) en een BX GTI 16v 4x4.
Maar idd. in de 205 wereld leeft het verbouwen en racen veel meer, dan onder de BX eigenaren. Ik heb enkele dyno uitdraaitjes gezien van 205jes waarbij het echt om serious shit gaat. DAAROM vraag ik ook om dyno uitdraaien om e.e.a te staven. Want hierboven werden interessante beweringen gedaan over vermogens tot 200 pk waar ik wel bewijs van wil zien.
WYD schreef:
Marten, waar de T voor staat bij de T16, is mij zeer duidelijk, anders zou ik het ook niet over turboboost-waardes hebben
Gelukkig maar
WYD schreef:
En auto’s met 300pk op de wielen, dus niet op het blok zijn tegenwoordig zeker niet meer zeldzaam.
Kijk bijvoorbeeld eens wat het V6 diesel blok van PSA doet. Dat is “slechts” een diesel!
nja.. tegenwoordig halen ze bijnan et zoveel vermogen uit een turbodiesel als uit een vergelijkbare benzinemotor, maar helaas legt de diesel motor het toch af als je met een benzine turbo aan komt zetten.
Een van die 205ers heeft een turbo op zijn 16v gezet (en dan heb ik het niet over Pieter) en daarbij 265 pk / 335 nm gerealiseer (op 0.8 bar ong.). En dat op de dyno. Best vet toch voor een hobby project.
WYD schreef:
Probleem is dat er heel veel sjonnies zijn die denken met het vervangen van het luchtfilter voor een sportfilter en het plaatsen van een remusdemper, de kwart mile binnen 10 seconden kunnen rijden
haha… no way….
Heb je de uitdraai van Rudy gezien op de 400 meter met zijn Peus 205 multi van Turbo d12? NIet slecht voor een “dieseltje”.. (nja. er mistte geloof ik wel een wastegate actuator).
Gr.
Marten.