Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik beschik sinds kort over een C4 picasso 2.0 HDI.
IK heb er intussen 3500 km mee, en wat me opvalt is dat de motor tegen 120-130 steeds duidelijk te horen is in het interieur.
Hoe dichter ik men stoel naar voor schuif ( en dus hoe dichter ik tegen de voorruit zit, hoe minder last ik er van heb. Maar als mijn hoofd zich ter hoogte van de deurstijl is dan is er een zeer duidelijk geluid waarneembaar.
Is dit normaal of niet, welke ervaring hebben jullie ermee?
Ik beschik NIET over de gelaagde zijruiten, wel over een warmtewerende voorruit (exclusive)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Vooral in het begin werd er door veel berijders geklaagd over een suizend geluid. Dit bleek later de rubber van de portier te zijn Deze bleek ter hoogte van de raamstijl niet helemaal vlak aan te sluiten met de rubber van het voorruitje. De rubber van de portier stak iets uit waardoor dit op snelheid een suizend geluid gaf.
Door dealer op te lossen.
Zie ook: klik
Het gaat niet om een suizend geluid, maar over het motorgeluid dat vrij duidelijk hoorbaar is.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ah, ok.
Zat ik ernaast.
Ik heb er hier op het forum nog niks over gelezen.
Suc6.
Geen klachten hierover, alleen complimenten. Misschien wat isolatiemateriaal weggevallen onder de motorkap? Beste maar even teruggaan naar de dealer.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Welke ervaring hebben jullie er mee?
Ik bedoel: is er tegen een snelheid van +- 130 op de teller echt niets van de motor waar te nemen in het interieur, of is er ook iets waar te nemen?
Ik herhaal het nog eens, ik beschik niet over de gelaagde zijruiten.
Ik had eigenlijk ook al gedacht aan een defecte thermostaat, omdat de motor warm bijna evenveel lawaai maakt als koud. En mss door dat een defecte thermostaat zorgt voor een iets andere inspuiting, (verbruik ligt op iets van 6.5-7 l/100 km. (1/15.3-1/14.3).
Dus is er bij jullie helemaal niets hoorbaar, buiten enkele windgeluiden die in elke auto te horen zijn? Of maak ik me zorgen om niets?
want ik ben wel het een en ander gewoon op vlak van geluidemping (Mercedes S 320 cdi, ML 280 cdi) En dit is niet echt een referentie gezien de prijs.
Het is echter wel zo dat ik met bvb een toyota auris gereden heb, en daar was ook niets te horen.
Voor de rest wel een sublieme auto.
P.S
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
zelf rijdende met een 2.0 hdi maar dan wel met gelaagde zijruiten, moet ik zeggen eigenlijk geen last te hebben van motorlawaai bij constante snelheden. Zelfs als er harde dan 130 gereden wordt is er niets of bijna niets waar te nemen, enkel bij het optrekken of versnellen is een licht dieselgeluid waarneembaar.
mvg
Ik heb vandaag nu eens specifiek op het geluid gelet, en hoe verder ik naar achter zit hoe sterker het hoorbaar is, nl. een doffe brom, zoals te horen is bij een versleten uitlaat.
Mss een klein lekje (bvb slechte lasnaad) in de uitlaat?
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
picassoke schreef:
Mss een klein lekje (bvb slechte lasnaad) in de uitlaat?
Lekje in de uitlaat zou je ook moeten kunnen horen bij stilstand met de deur geopend en dan wat gas geven (op vlakke weg, want de handrem los ). En probeer gelijk even bij zo’n 3000 rpm (toerental waarbij je het geluid hoort).
Wat als je harder dan 130 gaat ? Is het geluid dan weer verdwenen ?
Heb vroeger ook zo’n auto gehad ...
zou gezien de kilometrage niet mogen, maar wellicht een kapotte wiellager wat het doffe gebrom veroorzaakt. Ieder geval zaak om langs de dealer te gaan.
Succes!
Rijden per 02-02-08: C4 Grand Picasso Exclusive EB6V 2.0 HDiF
Dreamnerd schreef:zou gezien de kilometrage niet mogen, maar wellicht een kapotte wiellager wat het doffe gebrom veroorzaakt. Ieder geval zaak om langs de dealer te gaan.
Succes!
Hm, de Xsara van mijn vader had ook een kapotte wiellager na een paar duizend km ... dit kan dus
Dat van die wiellager kan niet, want het gaat wel degelijk over motorgeluid.
Als ik bvb bergaf rij, en ik weinig of geen gas moet geven dan is er niets te horen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
‘k vind ‘n erg STIL bij constante snelheid, ook rond 130. Hoort dus niet, zeker laten nakijken
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Ik heb de rolgordijnen nu dichtgetrokken voor de achterste zijruitjes, en nu is het muisstil vanbinnen.
Als je er op let hoor je ergens op de achtergrond de motor ( als je een helling oprijd) maar verder is het stil.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
picassoke schreef:Ik heb de rolgordijnen nu dichtgetrokken voor de achterste zijruitjes, en nu is het muisstil vanbinnen.
Als je er op let hoor je ergens op de achtergrond de motor ( als je een helling oprijd) maar verder is het stil.
Meetrillen van de gordijntjes op dat specifieke toerental van de motor ... Beetje duwen/trekken aan het plastic rondom ; misschien klikt er nog iets vast dat al vast had moeten zitten van tijdens productie en ben je er voor altijd van af ?
Resonantie kan best vervelend zijn, maar je kent nu toch de oorzaak en een oplossing voor het probleem.
Idd, ik ga het morgen eens van dichterbij bekijken. De auto is nu binnen in de garage omdat er 2 chromen strips ontbraken aan de mistlichten.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken