Laat de winter maar komen!
Gefeliciteerd met de verse APK.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Precies!
hier een albumpje waar tzt de vorderingen in komen te staan:
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wat plaatjes van het nieuwe interieur:
mooie furio stoelen. gefeliciteerd met de apk trouwens.
En wat de benzinemeter betrefd. Ik heb een zx 16v en bij mij zijn de eerste 100km gratis als ik compleet vol tank. Oftewel bij mij komt de meter ook pas in beweging als ik 100km heb gereden. Hij staat gewoon lang op vol, metertje van mij mankeert niks aan verder. Maar je zult inmiddels zelf ook al wel meer km’s hebben gereden.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dan heb je een extra bumpertankje, net als bij de BX. Dan gaat de benzinemeter pas dalen wanneer het niveau is gedaald tot in de grote benzinetank zelf.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
vulpijp bij de ZX houd ook redelijk wat benzine als je em voltankt, daar zal het dan aan liggen.
Aahhh…..
Wat een mooi combinatie!
Een rode auto met witte velgen en donkere bumpers
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Douwe schreef:mooie furio stoelen. gefeliciteerd met de apk trouwens.
En wat de benzinemeter betrefd. Ik heb een zx 16v en bij mij zijn de eerste 100km gratis als ik compleet vol tank. Oftewel bij mij komt de meter ook pas in beweging als ik 100km heb gereden. Hij staat gewoon lang op vol, metertje van mij mankeert niks aan verder. Maar je zult inmiddels zelf ook al wel meer km’s hebben gereden.
Ja, inmiddels is ie bijna leeg
Halverwege gaat het ineens hard met die meter.
De stoelen zijn inderdaad van een Furio. Helaas kon ik de gordelspanners niet direct overzetten op de ‘nieuwe’ Furio stoelen. Die moet ik tzt nog aanpassen. Voorlopig dus nog maar even zonder gordelspanners….
CitroenAZU schreef:Maar ik sta versteld van de kwaliteit van een ZX. Ik wist dat die krengen niet roesten maar toen ik een stuk uit de dorpel van een sloper sleep was er echt nergens enige vorm van roest te ontdekken.
VErder zat er op mijn voorscherm een uitgedeukte schade en dat was blank metaal waar ze al een jaar mee rond reden in weer en wind. Niks roest!
Wordt dit de start van een verzameling ZX’en inplaats van Besteleendjes?
Feli met de APK!
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wings of freedom schreef:CitroenAZU schreef:Maar ik sta versteld van de kwaliteit van een ZX. Ik wist dat die krengen niet roesten maar toen ik een stuk uit de dorpel van een sloper sleep was er echt nergens enige vorm van roest te ontdekken.
VErder zat er op mijn voorscherm een uitgedeukte schade en dat was blank metaal waar ze al een jaar mee rond reden in weer en wind. Niks roest!
Wordt dit de start van een verzameling ZX’en inplaats van Besteleendjes?
Feli met de APK!
WOF
Nee WOF, wees niet bang, zo erg zal het niet zijn.
Ik ben enthousiast, maar op 1 staan de besteleenden
Ai… moet zeggen dat ik dit met lede ogen volg maar tegelijkertijd zie wat er bij mij ook is gebeurt. De ZX is namelijk wel degelijk een hele aparte eigenzinnige troen. Tuurlijk geen hydroliek, geen aparte styling maar daar staan een aantal dingen tegenover die je pas gaat merken wanneer je na dat ene drempeltje en die laatste haakse bocht na die rit van 500km achter komt. De ZX is er een van wolf in schaapskleren, hele saaie schaapskleren, dat wel… Je hebt er Furio stoeltjes in, andere wielen en banden, wat komen gaat is dubbele geventileerde Volcane schijven +blokken, klokkewinkel (ik heb nog een Volcane klokkewinkel liggen!) en meer van dat soort dingen om je ZX eigen te maken. En onderwijl kom je er achter dat je elke willekeurige DS of CX in je sporen achterlaat wat betreft hoekwaardigheid. Tuurlijk is dit vloeken in de kerk maar doe het toch, een ZX heeft een beter onderstel dan de DS
Gut… ik leef nog steeds
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nee, het enige wat ik nog ga doen is de set Volcane/Furio bumpers plaatsen en de schade rechts herstellen.
Maar een ZX rijdt idd prima. Al moet ik zeggen dat de wegligging van een Xsara VTS 167pk nog beter is. Maar dit is natuurlijk maar een Reflexje dus niet echt te vergelijken. Een Volcane of 16V heb ik nooit gereden.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hmmm…, 1e tank leegereden en het verbruik valt me toch wat tegen, 1 op 11.7 overall.
Wel allemaal korte stukjes maar toch…
Dat moet toch een stuk zuiniger kunnen denk ik.
Morgen in Lille bij de Auchan een olie- en luchtfilter, bougies en nieuwe olie kopen voor een beurtje. Kijken of dat helpt…
dat is niet best nee, check nog even op lekken in vulpijp die in je rechterachterwielkast loopt, ook de benzinetoevoer naar de motor zelf kan kapot gaan weet ik ervaring, was bij mij zo een paar week geleden
CitroenAZU schreef:Hmmm…, 1e tank leegereden en het verbruik valt me toch wat tegen, 1 op 11.7 overall.
Wellicht tijd voor een nieuwe avatar…?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX