2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

IEUWIEWIEWIE…. metaal op metaal, wat is dit?
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 28 november 2007 11:08 PM
  [ # 16 ]

Mijn oude ZX had al meer dan een jaar een versleten homokineet, maar dat herken ik niet als een piepje. Net als bij zusje peu205 kun je daar mee doorrijden…

Is bij bochten het beste hoorbaar als een gerammel tijdens gasgeven in de bocht. Als een kant meer versleten is, hoor je het het beste in de ‘andere’ bocht en ga het ook wat voelen in het stuur. Het geluid verergert met de jaren. Leuk wordt het als dan eens een minirotonde steeds wat harder gaat ronden het leek met de peu wel alsof het wiel stond te stuiteren!

Maar de auto kan er oud mee worden. De peu heeft het zeker 60.000 mee volgehouden voordat ik het inruilde voor de ZX. Die had het ook al aan een kant, werd onder garantie vervangen. Een jaar later begon de andere kant te joekeren…..

Je hebt er niets aan, maar moraal van het verhaal volgens mij is het niet een homokineet. Ik denk eerder aan drukgroep? Dat heeft de Xsara nu een beetje, zeker als het koud is, boven de 2500 toeren maar gaat langzaam weg bij het warmer worden van het ding.

Lang bericht, maar je hebt er waarschijnlijk niets aan…

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 29 november 2007 12:14 AM
  [ # 17 ]

ook de zx van mijn ouders maakt zo’n soort geluid , alleen vooral als je van de snelweg afkomt waneer je het gasl loslaat en afremt, daarna doet ie het ook met optrekken maar niet voortdurend.. ook de homokineten? Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 29 november 2007 07:21 PM
  [ # 18 ]

nou ben benieuwd, nog een weekje wachten dan weet ik hopelijk meer, is het zo erg om de homokineten te vervangen als die een probleem geven???

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 04 december 2007 10:56 PM
  [ # 19 ]

Hoi Hans, even een reactie op bovenstaande: nee, zo erg is dat niet. De kosten vallen mee (nou ja… Wink ) en het werk is het ook niet (mits je met z’n 2en bent) Smile .
Ik wacht met smart op de uitslag over 2 dagen… Very Happy
Suc7 en tot horens, Rogier

Doet u mij maar een BX in rally-uitvoering (maar ja, waar vind je zoiets…)

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 05 december 2007 12:50 PM
  [ # 20 ]

haha, ok, morgen heen en dan zien wat het word Smile heb wel wat meer problemen, verbruik is bijv 1:9 de laatste tank dus dat moet opgelost worden.

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 december 2007 10:35 PM
  [ # 21 ]

Hans, nogmaals succes. Hoop dat je verbruik ook opgelost wordt. Die van mij is ook niet heel erg zuinig (my car that is, not my wife…well Rolling Eyes ...), maar 1 op 9 is wel erg goed voor de economie Mr. Green ! Hoop voor je dat de kosten mee zullen vallen aangezien we weer in december zitten!
Groetjes, Rogier bye1

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 06 december 2007 12:39 AM
  [ # 22 ]

haha, dankje, ik hoop et ook.

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 06 december 2007 02:22 PM
  [ # 23 ]

auto weggebracht, monteur heeft een stukje meegereden om het probleem te reproduceren en lokaliseren, hij vermoed dat het uit de versnellingsbak komt, later meer…

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 06 december 2007 05:16 PM
  [ # 24 ]

probleem gevonden:

geluid: aandrijfas kapot, aan linkerkant.

verbruik: lek in leiding tussen motor en tank.

kosten: 145eu voor aandrijas ex btw.

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 07 december 2007 04:29 PM
  [ # 25 ]

ok, mijn auto is weer terug, hij stuurt een stuk strakker naar links als eerder, de aandrijfas was mijns inziens dus al niet goed bij aankoop in februari, maargoed, dat zij zo. auto is weer tip top en hij loopt weer als een zonnetje, binnenkort ff tanken en dan het verbruik bij gaan houden Smile

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2007 12:34 PM
  [ # 26 ]

Ha die Hans, gefeliciteerd met de geslaagde operatie!  Very Happy
Dat rijdt toch weer een stukkie lekkerder. Had je die eerste as ook 2ehands gekocht (net als ik)??
Ik heb de laatst paar dagen alleen in de stad gereden en hij heeft nog een aantal keren maar kort dat harde geluid gemaakt, maar maakt eigenlijk wel continu een stroef piepend geluid (niet heel hard, wel irritant Evil or Very Mad ). Je hoort het vooral bij langzaam rijden (net zo’n stroef/drooglopend wieltje van een rolcontainer in de supermarkt , zeg maar…vage omschrijving) Razz

Ik heb niet het idee dat het in het blok zit (gelukkig), dat is gewoon op basis van logisch redeneren Rolling Eyes . Het zit echt in de draaiende delen bij de wielen, dus of aandrijfassen, of wiellagers (maar dat denk ik niet echt, aangezien ik bij draaien aan de wielen op de krik niks hoor ratelen ofzo). Kga uit van het eerste, aangezien die dingen ook niet nieuw waren!!

Ik laat het weten als ik ermee aan de slag ga type ! Jij in ieder geval nogmaals gefeliciteerd met het resultaat!!! very good

Groetjes, Rogier

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 09 december 2007 02:04 PM
  [ # 27 ]

thanks, jij in ieder geval succes, een wiellager hoor je (bijna) altijd als het goed is, en de aandrijfas heb ik gewoon door de garage bij de fabrikant laten bestellen dus die zal nieuw zijn. geen citroen dealer overigens. de as zelf zat er sinds aankoop al onder (feb2007) dus daar heb ik eerder nog geen problemen mee gehad, rechterkant is ook niets mee gebeurt dus die was nog goed.

suc6 met de oplossing, en nogmaals bedankt Wink

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2007 11:02 PM
  [ # 28 ]

Nou, bijna kerstvakantie, dus dan maar sleutelen. Nog es de uitlaat, assen en tussenlager controleren en anders ANWB er maar ff naar laten kijken. Uitslag volgt!
Dan nog een vraagje: rond de 120 km/u zwabbert de zx altijd een beetje (stuur zwabbert een beetje). Met balanceren is het er niet uitgegaan, maar heeft iemand enig idee (stuurkogels zijn vervangen) Rolling Eyes ??

Profiel  

ramjet
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2007 11:02 PM
  [ # 29 ]

Nou, bijna kerstvakantie, dus dan maar sleutelen. Nog es de uitlaat, assen en tussenlager controleren en anders ANWB er maar ff naar laten kijken. Uitslag volgt!
Dan nog een vraagje: rond de 120 km/u zwabbert de zx altijd een beetje (stuur zwabbert een beetje). Met balanceren is het er niet uitgegaan, maar heeft iemand enig idee (stuurkogels zijn vervangen) Rolling Eyes ??

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 13 december 2007 11:10 PM
  [ # 30 ]
ramjet schreef:

Ha die Hans, gefeliciteerd met de geslaagde operatie!  Very Happy
Dat rijdt toch weer een stukkie lekkerder. Had je die eerste as ook 2ehands gekocht (net als ik)??
Ik heb de laatst paar dagen alleen in de stad gereden en hij heeft nog een aantal keren maar kort dat harde geluid gemaakt, maar maakt eigenlijk wel continu een stroef piepend geluid (niet heel hard, wel irritant Evil or Very Mad ). Je hoort het vooral bij langzaam rijden (net zo’n stroef/drooglopend wieltje van een rolcontainer in de supermarkt , zeg maar…vage omschrijving) Razz

Ik heb niet het idee dat het in het blok zit (gelukkig), dat is gewoon op basis van logisch redeneren Rolling Eyes . Het zit echt in de draaiende delen bij de wielen, dus of aandrijfassen, of wiellagers (maar dat denk ik niet echt, aangezien ik bij draaien aan de wielen op de krik niks hoor ratelen ofzo). Kga uit van het eerste, aangezien die dingen ook niet nieuw waren!!

Ik laat het weten als ik ermee aan de slag ga type ! Jij in ieder geval nogmaals gefeliciteerd met het resultaat!!! very good

Groetjes, Rogier

waterpomp….. ( ?)

ik had in de zx ook een piepje, kwam ook bij de wielen vandaan. Bleef maar aanwezig, assen vervangen, nog steeds piepje doen.

Laats de riem laten doen en toen blee dat de waterpomp nog origineel was ( km stand 210.000) ... pomp ook vervangen, weg piepje. Di epomp liep inderdaad ERG stroef Surprisedops:

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook