Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben zeer binnenkort voor mijn nieuwe autotje op zoek naar NGK B9HVX bougies (de eerste stap alvorens de turbodruk omhoog gaat), weet iemand een adresje (liefst omgeving Leiden) waar ik die dingen kan halen?
Ik heb online een aantal scooter (!?) webwinkels gevonden die ze lijken te hebben… maar ik vroeg me wat eigenlijk een normale prijs is voor zo’n ding. Heb ze nu als geodkoopste voor 10.45 p/stuk gezien. Iemand ervaring ermee?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Rotterdam is niet echt omgeving leiden, maar ook weer niet aan de andere kant van de wereld
Stahlie in Rotterdam levert bijna al het denkbare spul voor je auto en dit is niet een toko net als Brezan, Heuts, etc waar ze alleen maar nummertjes kunnen opzoeken.
Voor mijn auto kon ik kiezen uit NGK, Bosch, Beru of Champion en die hadden ze allemaal op voorraad
Heb maar voor die laatste gekozen, origineel Frans
Zit er een kwikfit of Brezan in de buurt?
Die hebben ze, of kunnen ze bestellen.
Toevallig, ik heb ook dezelfde bougie meegenomen uit Hongarije. En ja hij zit ook in mijn scooter .
De exacte prijs weet ik niet omdat ik hem voor niets kon bestellen…
Helaas kan ik je er niet meer over vertellen omdat ik er nog niet mee gereden heb…Bovendien denk ik dat iets wat voor een scooter goed is, voor een auto heel zwak kan zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ZX1.4i schreef:Rotterdam is niet echt omgeving leiden, maar ook weer niet aan de andere kant van de wereld
Stahlie in Rotterdam levert bijna al het denkbare spul voor je auto en dit is niet een toko net als Brezan, Heuts, etc waar ze alleen maar nummertjes kunnen opzoeken.Voor mijn auto kon ik kiezen uit NGK, Bosch, Beru of Champion en die hadden ze allemaal op voorraad
Heb maar voor die laatste gekozen, origineel Frans
Champion is amerikaans…...
Komt oorspronkelijk uit Toledo, Ohio.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ook toevallig, ik ben ook op zoek naar platina bougiekes voor iekEmmu
ben er alleen niet achter welke code, de NGK BCPR5ES (BIC: BCPR5EIX-11) zou de normale moeten zijn, maar de platina…
Wat is de website van Champion?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
http://www.championsparkplugs.com
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik ebn zelf eigenlijk een groot Denso fan…
@Ieks:
http://www.championsparkplugs.com
Werken trouwens samen met motorenfabriekant Edelbrock die die heerlijke V8 small Blocks maakt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
thanx!
jammer dat ze alleen plugs hebben voor troens tm bj 1975…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Simpele Ziel schreef:Toevallig, ik heb ook dezelfde bougie meegenomen uit Hongarije. En ja hij zit ook in mijn scooter .
De exacte prijs weet ik niet omdat ik hem voor niets kon bestellen…
Helaas kan ik je er niet meer over vertellen omdat ik er nog niet mee gereden heb…Bovendien denk ik dat iets wat voor een scooter goed is, voor een auto heel zwak kan zijn…
Ik denk dat dat wel goed komt. CGAT (je weet wel, die 440pk CX) rijdt al tien jaar op precies die bougies . En dat is nog niet eens het enige rapport wat ik heb gehoord dat ze GtiT rijders zeer goed bevallen, TRXke heeft ze bijvoorbeeld ook… heb wel een klein beetje de boel bekeken eerst….
@Ieks
Heb geen idee wat er in een XM 2.0 moet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
PHoskam schreef:ZX1.4i schreef:Rotterdam is niet echt omgeving leiden, maar ook weer niet aan de andere kant van de wereld
Stahlie in Rotterdam levert bijna al het denkbare spul voor je auto en dit is niet een toko net als Brezan, Heuts, etc waar ze alleen maar nummertjes kunnen opzoeken.Voor mijn auto kon ik kiezen uit NGK, Bosch, Beru of Champion en die hadden ze allemaal op voorraad
Heb maar voor die laatste gekozen, origineel FransChampion is amerikaans…...
Komt oorspronkelijk uit Toledo, Ohio.
Ok dat wist ik niet, bij de automaterialen zaak vertelde ze mij dat Citroen standaard Championnetjes monteert in de fabriek. Op de bougies of het doosje staat ook “Made in France”.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
ieksEmmu schreef:thanx!
jammer dat ze alleen plugs hebben voor troens tm bj 1975…
Op NGK.com inderdaad, kijk ook eens op www.ngk.de, veel XM-types worden ondersteund.
Succes met zoeken,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Rogier Verhoef schreef:ieksEmmu schreef:thanx!
jammer dat ze alleen plugs hebben voor troens tm bj 1975…
Op NGK.com inderdaad, kijk ook eens op www.ngk.de, veel XM-types worden ondersteund.
Succes met zoeken,
Rogier
Van die duitser heb ik idd de code NGK BCPR5ES (BIC: BCPR5EIX-11) volgens mij de standaard bougies, niet de speciale electrodes en metalen etc.
Ze hadden ook een pdfje met uitleg van hun code maar dat kan ik nu ff niet vinden. Ach, ik ga zo wel ff bij de experts langs.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb de NGK B9HVX al een tijdje in mijn GTI Turbo en ze doen hun werk uitstekend.
Het verschil met de Eyquem 755X die standaard in de Turbo zit is dat de B9HVX een lagere warmtegraad heeft en dat heb je nodig als je de turbo druk opdrijft omdat dan ook de temperatuur in de verbrandingskamers omhoog gaat met gevaar op vroegtijdige ontsteking(pingelen) de 9BHVX brengt de temperatuur omlaag omdat ze een kortere electrode heeft (korter=kouder)die dan ook maar 0.8mm diameter heeft voor optimale vonk eigenschappen.
De Eyquem 755X is trouwens al een koudere bougie dan de standaard bougie in een atmosferische Gti.
Ze worden inderdaad in scooters en race motoren gebruikt voor al die motoren waar de ontsteking optimaal moet presteren.
Een paar linken:
http://www.motorcycleproshop.com/detail.asp?product_id=B9HVX
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngk_plug_types.htm
http://www.motodepot.com/street/engine/ngk/ngk_special.html
Greetz,
TRX
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Rijsbergen kan ze binnen een dag op voorraad hebben in Leiderdorp, daar zijn ze 11,94/stuk.
Maar misschien had je die al gebeld?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee nog niet, maar ze zijn dan wel een tamelijk stukje duurder dan de scooterhandels. Ik zal zorgen dat ik ze begin maart heb. Ik wil immers ook 217pk op de wielen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!