Ik heb al 6 keer een nieuwe achterruit in mijn C5 Break gekregen omdat er steeds problemen zijn met de achterruitverwarming. Na een paar weken gaat er steeds een draadje of 2 stuk. De dealer vervangt steeds braaf de ruit, maar ik heb toch sterk het idee dat er iets met de bedrading of zo aan de hand is. Zou dit kunnen? Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Mirjam
c5 Break ligne prestige
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Nooit problemen mee gehad.
Bedoel je met een draadje zo’n streep in je achterruit, of draadjes waarmee de boel is aangesloten?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Sorry, ik bedoel met een draad inderdaad de streep op de achterruit. Nu is bijvoorbeeld de 5e van boven weer stuk….
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
mirjam66 schreef:Sorry, ik bedoel met een draad inderdaad de streep op de achterruit. Nu is bijvoorbeeld de 5e van boven weer stuk….
Kan het zijn dat je zelf mogelijk of eventueel je kinderen of hond dit gedaan hebben.
Je hoeft maar met iets scherps over een draadje te gaan en hij is onderbroken.
Hier is trouwens een speciale reparatieset voor in de handel waar links handige ook mee uit de weg kunnen.
En anders de spaning eens laten controleren in de garage misscien brand de zwakste wel door.
Ik was vanochtend bij de garage. Men gaat in ieder geval eens contact zoeken met Citroen Nederland. Mijn garantie is in maart 2005 afgelopen, en ik wil dit of verlengd hebben, of een oplossing. Mijn garage is het daar gelukkig mee eens. Ik houd jullie op de hoogte…. Dank voor jullie suggesties.
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Bij mij zijn er wel 4 draden kapot. Helaas geen garantie meer. Overingens kan ik de achterruit ook niet openen.
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
smitssan schreef:Bij mij zijn er wel 4 draden kapot. Helaas geen garantie meer. Overingens kan ik de achterruit ook niet openen.
In die achterruit schijnt een hoop elektronica te zitten of te lopen waardoor er nogal eens problemen zijn met deze ramen in de achterklep.
Bij mij ging hij bv geregeld open als ik de deuren dicht trok of als ik begon te rijden.
Werdt gratis vervangen.
Ik zou Citroen dealer Hoefnagels eens raadplegen of dit onderdeel niet in aanmerking komt voor gratis vervanging als gevolg van een terugroep aktie.
Wat betreft de kapotte draden als je geen nieuwe raam krijgt,hier is spul voor in de handel zodat je deze kunt repareren dit zal je dealer ook wel hebben.
Hoi
Ok bij mijn C5 break van 2003 2.0hdi 94.000km is onlangs voor de tweede keer de achterruit vervangen omdat een van de draden niet meer werkte, blijkbaar toch iets niet goed bij een C5. Heb nml bij mijn vorige citroen BX, XM nog nooit een haperende achterruit gehad
breakie schreef:mirjam66 schreef:Sorry, ik bedoel met een draad inderdaad de streep op de achterruit. Nu is bijvoorbeeld de 5e van boven weer stuk….
Kan het zijn dat je zelf mogelijk of eventueel je kinderen of hond dit gedaan hebben.
Je hoeft maar met iets scherps over een draadje te gaan en hij is onderbroken.
Hier is trouwens een speciale reparatieset voor in de handel waar links handige ook mee uit de weg kunnen.
En anders de spaning eens laten controleren in de garage misscien brand de zwakste wel door.
Speciale reparatieset? interessant, is deze bij de automaterialen toko te krijgen en wat kost die set?
Update
Inmiddels heb ik mijn zevende achterruit (als het er niet meer zijn, ben zolangzamerhand de tel kwijt). Weer begon het probleem met 1 stuk draadje, en werden het er steeds meer. Op het moment van vervanging waren er al weer 5 stuk. En nog steeds weet men niet wat er aan de hand is. Inmiddels zijn er wel meer klanten van mijn garage met hetzelfde probleem. Het was de monteurs opgevallen dat de problemen met de ruitjes zich voordoen nadat er een modificatie op de ruitjes had plaastgevonden. Deze modificatie was omdat er problemen waren met het sluiten van het ruitje. Lijkt me een typisch geval van een probleem oplossen door een nieuw te creeren
Voorlopig zit ik even weer goed, maar ik verwacht dat er snel weer een draadje stuk gaat. Dan sta ik meteen weer bij de garage….. Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Mirjam
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
mmmzzz… vage problemen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ik spotte laatst een Break met z’n/haar spoiler omhoog en bij het bumperkleven (was in de file en een vastgetapete achterruit… ook één vd slachtoffers blijkbaar…
Kheb ook een keer gehad dat ik reed en ineens een KEIHARDE knal hoorde, ik keek in me achteruitkijkspiegel, heel me achterruit in barstjes gelukkig stond op de sloop nog een BX met dezelfde kleur 8erklep, en kon ik die voor 5 tientjes meeneme maar ben me toen echt KAPOT geschrokken
Re: Update
mirjam66 schreef:Inmiddels heb ik mijn zevende achterruit (als het er niet meer zijn, ben zolangzamerhand de tel kwijt). Weer begon het probleem met 1 stuk draadje, en werden het er steeds meer. Op het moment van vervanging waren er al weer 5 stuk. En nog steeds weet men niet wat er aan de hand is. Inmiddels zijn er wel meer klanten van mijn garage met hetzelfde probleem. Het was de monteurs opgevallen dat de problemen met de ruitjes zich voordoen nadat er een modificatie op de ruitjes had plaastgevonden. Deze modificatie was omdat er problemen waren met het sluiten van het ruitje. Lijkt me een typisch geval van een probleem oplossen door een nieuw te creeren
Voorlopig zit ik even weer goed, maar ik verwacht dat er snel weer een draadje stuk gaat. Dan sta ik meteen weer bij de garage….. Ik houd jullie op de hoogte!Groetjes,
Mirjam
Ik zou, omdat je garantie bijna afloopt, maar eens hogerop gaan met je probleem; de importeur dus. Dit is echt te gek. En ik vind het ook een weinig dom om maar steeds de gevolgen van een probleem te herstellen, zonder op zoek te gaan naar de werkelijke oorzaak van het ongemak.
Leg in ieder geval schriftelijk vast dat deze problemen zich nog steeds voordoen, vóórdat de garantie afloopt. Het moet bij de importeur bekend zijn, wil je na afloop van de garantie nog ergens aanspraak op kunnen maken.
Overigens is mijn C5break ook uit dezelfde periode (van feb-2003), maar ik heb er nog nooit een probleem mee gehad (met de achterruit dan hè?)
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Re: Update
robb schreef:mirjam66 schreef:Inmiddels heb ik mijn zevende achterruit (als het er niet meer zijn, ben zolangzamerhand de tel kwijt). Weer begon het probleem met 1 stuk draadje, en werden het er steeds meer. Op het moment van vervanging waren er al weer 5 stuk. En nog steeds weet men niet wat er aan de hand is. Inmiddels zijn er wel meer klanten van mijn garage met hetzelfde probleem. Het was de monteurs opgevallen dat de problemen met de ruitjes zich voordoen nadat er een modificatie op de ruitjes had plaastgevonden. Deze modificatie was omdat er problemen waren met het sluiten van het ruitje. Lijkt me een typisch geval van een probleem oplossen door een nieuw te creeren
Voorlopig zit ik even weer goed, maar ik verwacht dat er snel weer een draadje stuk gaat. Dan sta ik meteen weer bij de garage….. Ik houd jullie op de hoogte!Groetjes,
MirjamIk zou, omdat je garantie bijna afloopt, maar eens hogerop gaan met je probleem; de importeur dus. Dit is echt te gek. En ik vind het ook een weinig dom om maar steeds de gevolgen van een probleem te herstellen, zonder op zoek te gaan naar de werkelijke oorzaak van het ongemak.
Leg in ieder geval schriftelijk vast dat deze problemen zich nog steeds voordoen, vóórdat de garantie afloopt. Het moet bij de importeur bekend zijn, wil je na afloop van de garantie nog ergens aanspraak op kunnen maken.
Overigens is mijn C5break ook uit dezelfde periode (van feb-2003), maar ik heb er nog nooit een probleem mee gehad (met de achterruit dan hè?)
Robb, dank je voor deze tip. Ik heb je raad inmiddels opgevolgd, en een mail naar Citroen gestuurd. Nog geen antwoord ontvangen. Overigens had ik volgens de zogenaamde zonemanager van Citroen recht op de coulanceregeling (wel de materiaalkosten, niet het arbeidsloon), maar naast dat ik deze regeling te mager vind (ik vind dat ik gewoon volledige garantie moet hebben totdat het probleem definitief is opgelost) val ik niet eens in deze regeling, want die heeft een maximum van 120.000 km, en ik zit inmiddels op de 140.000.
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Re: Update
mirjam66 schreef:.......Ik heb je raad inmiddels opgevolgd, en een mail naar Citroen gestuurd. Nog geen antwoord ontvangen. Overigens had ik volgens de zogenaamde zonemanager van Citroen recht op de coulanceregeling (wel de materiaalkosten, niet het arbeidsloon), maar naast dat ik deze regeling te mager vind (ik vind dat ik gewoon volledige garantie moet hebben totdat het probleem definitief is opgelost) val ik niet eens in deze regeling, want die heeft een maximum van 120.000 km, en ik zit inmiddels op de 140.000.
Niet mailen, maar een aangetekende brief sturen!!
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.