Hallo, op diverse websites probeer ik informatie te krijgen over mijn probleem.
Dit zijn de klachten, en ik ben echt van mening dat een auto normaal zonder extreem te bokken of over te slaan moet kunnen rijden, maar mijn AX wil gewoon niet lekker lopen tenzij ik het mengsel zelf ga lopen regelen met een CO potmeter (die is nu dus weg) maar dan loopt ie veeeel te rijk en dus krijg je veel roetvorming.
stationair koud is goed en dan loopt ie mooi rond.
tijdens het opwarmen is er gewoon niet mee te rijden, en dan bokt ie en dan hikt ie of het je eerste rijles is…...
stationair warm is beroerd, ploft en bokt, maar slaat nooit af hierdoor (1000tpm)
warm rijden bij lage en normale (onder 4000tpm) is moeilijk. na overschakelen hikt ie een paar keer en mij constante snelheid ploft ie onregelmatig.
bij accelereren met 1/3 gas gaat het heel schokkerig tot 4000 tpm daarboven gaat het beter en soepeler.
vol gas gaat ie vanaf 1000tpm zonder te bokken naar de 7000tpm in alle versnellingen.
——- S is van een sloop AX GTi en N is nieuw vanaf de aftermarket technische centrale automaterialenhandel——
ECU - Bosch motronic 3.1 multipoint - S
stappenmotor - Bosch - N
watertempsensor blauw en groen in kop - N
luchtsensor in luchtfilterhuis - N
Lambda sonde - Bosch - N
gaskleppsoitiesensor - Bosch - N
Bobine - Facet - N
bougiekabels en bougies - Facet / NGK - N
ontstekingsmodule - Bosch - N
kabelboom - S
gasklephuis - S
Bovenste dode punt sensor - S
brandstofdrukklep in de injectierail - S
dubbelrelais (zit onder de ECU) - S
massa punten schoon gemaakt
cilinderkop laten reviseren ivm olie lekkage klepseals en koppakking
alle slangen gecontroleerd die op het inlaattraject aangesloten zitten, geen lekkages..
dat was het wel zo’n beetje dacht ik.. ik weet het echt niet meer..
ik hoop dat er iemand een oplossing weet
het wordt zo langzaam aan wel een duur autotje
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klinkt als ‘valse lucht’...
‘Spirit of avant-garde’
Dat denk ik ook, maar dat mogen ze bij de dealer uit gaan zoeken. Ik heb de auto weggebracht. Ik kan het zelf niet vinden.. van alles geprobeert. uitlaat dichthouden, motorreiniger over de inlaat sprayen slangen en leidingen gechecked.. Kortom ik weet het niet meer..
bedankt dat je meedenkt
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
vandaag de auto opgehaald bij de dealer..
het probleem was eigenlijk niet eens zo moeilijk. 1 van de 4 bougies had het begeven… die was helemaal verkeerd ingebrand.
Ik had het probleem niet hier gezocht, omdat ik de bougies bij aanschaf van de auto vervangen heb voor platinum laser bougies. die mogen 60.000km blijven zitten.. achteraf een zinloze investering dus. ze zijn 3 x zo duur als gewone bougies en dus heeft het geen zin om deze te kopen.
ik heb nu nieuwe bougies erin en hij loopt weer zoals een GTi hoort te lopen. een beetje nerveus en niet 100% stationair, maar daar kan ik best mee leven.
als er mensen zijn die dat ook nog opgelost krijgen dan sta ik open voor suggesties. De monteur zei in ieder geval dat de compressie heel goed. Het motortje is in topconditie en alle sensoren werken naar behoren. De ECU is uitgelezen (geen storingen) en de mapsensor is ook getest. er komt geen valse lucht binnen en alles was in orde, dus kan ik onbezorgd rijden met mijn fijne AX GTi..
groetjes Rudy
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
goedkoop is dan weer geen duurkoop natuurlijk whaha
maare gefelici da je gti weer goed rijdt.. en horen gti hoort nerveus te zijn toch?
En hoevaak rij jij stationair? maar oke miss helpt ecu resetten accu pool los ff late staan later er weer op doen
moter aan geen radio etc, en ff in late lope tot fan gaat draaie en dan rustig een blokkie om gaan.
Holp mijn mijn trs toen wel die liep niet helemaal fris meer met andere luchtfilter toen, dus miss moet die ff inlope met die nieuwe bougies ofzo.
ecu heb ik al gedaan zoals jij het beschrijft.. maar nerveus blijft ie toch wel
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Loopt die stationair nu wel goed dan?
en dat nerveuse.. ach je rijdt toch?
stationair loopt ie niet zo fraai.. maar hij bokt niet meer, en dus is er goed mee te rijden. alleen als je echt heel langzaam rijdt zoals in de file, dan wil ie nog wel een beetje bokken, maar dat zal wel zo horen vrees ik
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
Dat hoort idd zo, dat hebben ze allemaal. Pas bij de 1500 toeren loopt ie mooi rond.
nou, die van mij loopt pas echt mooi vlak rond de 3500 tpm, en daar onder slaat ie af en toe een potje over, bij geen belasting.. maar ze kunnen het niet vinden.. als er iemand nog een idee heeft.. ik sta open voor suggesties
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
jongens jongens in een injecieauto horen bougies die door Citroen zijn voorgeschreven met de juiste warmtegraad, geen dure platina, of juist ngk-bougies(die horen in japanners thuis) persoonlijk prefereer ik bosch, maar in iedere geval bougies van de dealer en niet die ngk!dat is dus vragen om storingen.
de citroen-liefhebber
nu zitten er dus bougies in van de citroën dealer, en de storing bestaat nog steeds
eind januari gaan we de auti langs een andere AX gti zetten, en dan zullen we eens gaan omzetten totdat we de storing gevonden hebben
alleen een citroën, rijdt als een citroën.
Al naar je injectoren gekeken? Misschien blijft er 1 een beetje hangen, dan krijg je ook hele rare dingen..