Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Elpee schreef:Ben KNAC lid, gezien een vreselijke allergie voor de ANWB, jammerlijk, de KNAC is overgenomen door hen en heb ik weer te maken met de WW.
Althans eens in de paar jaar…...............
Ik ben ook lid van de “KNAC” werkt perfect, voorheen ook lid van de “ANWB” geweest, allebij prima.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Martijn de Ruijter schreef:waterman771 schreef:Als je stilvalt met een lekkende BX is het zaak dat ding zo snel mogelijk van de snelweg af te krijgen. De ANWB doet dat. En, ze maken de weg ook effe snel schoon met korrels. Sta je nu te kloten op de vluchtstrook, met een vette LHM lekkage, dan heb je ook nog eens grote kans dat je een dikke douw krijgt voor de schoonmaakkosten van het wegdek. En dat is pas ECHT duur! Nee, voor mij geen gezeur. Auto stuk? WW bellen.
Komen die ook voor Volkswagens?
Gr M
die muts is dus geen geen lid!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik ben ook al zo,n 10 jaar lid van de anwb, en heb ze pas 1 keer nodig gehad gelukkig, dit was om mijn cx te bergen na een leidingbreuk, ik ben zelf ook monteur maar zonder gereedschap of onderdelen kan je bij pech langs de weg weinig beginnen, toch wel handig om lid te zijn dus..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Met een BX overigens nog nooit de wegenwacht nodig gehad, wel eens gestrand met een gescheurde koelwaterslang, bleek ik op 150 meter van een - Franse - autosloper te staan.
Met een nieuwe GS echter wel een aantal winters op rij uit de brand geholpen door de WW, na enig pekel happen begaf de dynamo het, altijd ver van huis….................
Ik ben al sinds 1980 lid van de WW. Heb ze in 2003 met mijn BX voor het eerst nodig gehad (motor te warm door kapotte koelfansensor, en nee, dat kon ik zelf niet ter plekke fixen).
Afgelopen juni kwam ik met een kapotte brandstofpomp wederom stil te staan met de BX. Prettig dat alles geregeld werd: auto-ambulance bracht de patiënt netjes van Enschede naar de dealer in Apeldoorn. Voor mij blijft het de WW; ik bespaar daar niet op.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik ben ook gewoon lid, het was het eerste wat ik afsloot na het afsluiten van mijn autoverzekering. Het is echt zoiets dat je niet nodig hoopt te hebben, maar als je het nodig hebt is het toch wel verrekte handig. En het fijnste vind ik dat de drempel voor jongeren ook niet zo hoog is. Voor 25 euro per jaar oid ben je al lid. Super toch
Groet, Rik.
Als ik ook lid van de ANWB, meest uitgebreidde pakket.
Het is net wat Emiel en Waterman roepen, als ben je nog zo handig, het zal je maar op een ongelukkig moment en situatie gebeuren. Heb het dus gehad met mijn koppelingskabel langs een drukke doorgaande weg, nou dat ga ik dus echt niet zelf fixen, naar de garage afslepen die hap
Ik ben ook lid. Ik sleutel liever in een verwarmde garage . Nee zonder grappen. Ik heb regelmatig een pak oid aan, dus dan trek ik de motorkap niet eens open. Daarbij rij ik vaak grote afstanden en dan is er niemand die me ff af kan slepen. Tot slot kost t natuurlijk ook weinig tot niks, heb alleen geen woonplaats. Maja mn woonplaats is ook niet zo groot, kan gewoon naar huis lopen voor andere kleding en wat gereedschap
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
geen lid maar wel verstandig om eens te worden
Ik vertrouw mijn Bxen 100% maar een LHM leiding is snel geknapt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik ben ook lid van de ANWB. In de 5½ jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik ze zo’n 15 (!) keer nodig gehad, waarvan 3 maal in België en 2 maal in Frankrijk. In alle gevallen ben ik zeer tevreden met de hulp van de Wegenwacht. Ze hebben me altijd met veel plezier weer op weg geholpen, zelfs in een klein Frans dorpje in de middle of nowhere.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Met de ex-BXén veel hulp van de WW gehad, zelfs tot op de eigen oprit aan toe, op sinterklaasavond toen ‘ie niet wou starten. Dynamo was op, maar toch heeft íe met een truukje het ding aan de praat gekregen. Weet niet eens meer hoe, maar het had te maken met de koolborsteltjes.
Wij toch nog (te laat) bij familie en Snieklaas op bezoek, veel pret over “die Citroens”, ik de hele avond giftig, maar dankbaar voor de WW, en vooral woonplaats service. Zelfs thuis laten ze je wel eens staan.
Ben sinds 1982 al lid van de ANWB/Wegenwacht. Heb ze tot nu toe pas 2 keer nodig gehad, waarvan 1 keer omdat ik zelf geen gereedschap bij me had. Wist toen wel wat er aan de hand was en wat de oplossing was.
Omdat het voor mijn vrouw haar gemoedrust erg prettig is, hebben wij het volledige pakket, dus ook voor in het buitenland.
natuurlijk hoop ik het nooit nodig te hebben, maar tegenwoordig rijd ik ook Xantia, dus je weet maar nooit!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:maar tegenwoordig rijd ik ook Xantia, dus je weet maar nooit!!!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik ben geen lid van de WW. Wel is ooit de uitlaat (vooraan bij de spruitstuk) er af gedonderd (van mijn Visa 11RE) toen ik op de oprit van de snelweg stond. Ben ik nog naar de Kwik Fit gelopen of ze me konden helpen: nee was het antwoord en ik was snel weg want aan de overkant stond een autogarage. Die had wel een ijzerdraadje voor mij. Dus ben ik zelf onder de auto gekropen, begon het keihard te regenen en zakte ik zowat door het gras in berm. Toch stug door geknutseld en ik had de uitlaat er weer opgeknupt. Met 50 over de vluchtstrook naar de garage in Leek. Daar heb ik zelf mijn uitlaat gelast. En klaas was Kees alweer.
Ik heb een heel arsenaal aan gereedschap mee, maar ik ben er mee eens dat je beter wel lid kan zijn: de situatie kan ook belabberd zijn, of je hebt de juiste ‘tools’ niet mee. Maar het is toch dat wanneer je geen lid bent en je belt komen ze toch, mits je wel lid word?
En met vakanties is het een ander verhaal. Ik ben naar Zuid Frankrijjk geweest met heeeeeel veeeeeel kilo’s in de bx 1.6 tzi. Wel lid van de ww, maar geen irk. Als de bx kapoet ging dan kocht ik terplekke wel een oude Citroen daar ergens in Frankrijk (wellicht wat te optimistisch). Ik heb van te voren wel de koppakking en de d-riem vervangen. Schoonkoelwater, nieuwe fanschakelaar en thermostaat. Maar soms na uren dacht ik welleens toen ik naast de bestuurder zat: we zullen hier maar pech krijgen!!! Maar gelukkig heeft de bx ons 4000 km zonder problemen ons rondgereden. We hebben zelfs op de Mount Ventoux gestaan. Tussen alle VW’s uit 2006 en nog nieuwere Mercedessen. De laatste helling moest in de eerste versnelling, flink het gas erop, anders sloeg de bx af hahaha! Toch met 4 personen en 300 kilo bepakking (schatting hoor) veel 120/130 gereden, met een gemiddelde van 1:13,5. Er netjes en ik was zeer tevree!