Achteruitverwarming
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 december 2007 03:34 PM

Ik weet niet of ik deze vraag in dit forum stellen mag want het gaat over het autotje van mijn vrouw.
De achtruitverwarming doet het niet.
Die heb ik net doorwillen meten met als gevolg kortsluiting.

Dit kan toch helemaal niet?
Universeelmeter plus draad op de stekker van de ruitverwarming, de min draad op de massa en….pang zekering weg?

Universeel meter soms niet goed?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 december 2007 04:14 PM
  [ # 1 ]

wat wil je meten ??? stroom of spanning ??? meter in serie en de conectorsnoeren op de juiste aansluiting van de meter 10A (of een andere waarde). als spanningsmeter dan parallel over de verwarmings aansluitingen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 december 2007 04:16 PM
  [ # 2 ]

Ik wil gewoon de spanning meten.
Kijken of er wel stroom op staat.

Heeft de verwarming wel spanning maar doet hij het niet weet ik dat hij stuk is. Heeft hij geen spanning dan kan ik in de draden gaan zoeken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 december 2007 04:23 PM
  [ # 3 ]
Wolfman schreef:

Ik wil gewoon de spanning meten.
Kijken of er wel stroom op staat.

Heeft de verwarming wel spanning maar doet hij het niet weet ik dat hij stuk is. Heeft hij geen spanning dan kan ik in de draden gaan zoeken.

stekkertje aan 1 kant loshalen je + pen op het stekkertje zetten en de - pen aan de massa. geen spanning ??? dan andere steker eraf en + pen op de stekker zetten en de - pen aan de massa. als je dan nog geen spanning meet dan moet je het inderdaad in de bedrading/zekering/schakelaar zoeken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 december 2007 05:03 PM
  [ # 4 ]

Zo heb ik het dus ook gedaan. Maar zodra ik meet slaat de zekering door!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 december 2007 05:16 PM
  [ # 5 ]
Wolfman schreef:

Zo heb ik het dus ook gedaan. Maar zodra ik meet slaat de zekering door!

en als je er nou een lampje (van 12V) tussenzet: vliegt de zekering er dan ook uit ?  zoniet dan is er iets met je meter aan de hand.

O ja, al je je meter nou rechtstreeks aansluit op je accu polen meet je dan ook zo’n 12 volt. ?? dit om te kijken of je meter goed is !!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 december 2007 06:05 PM
  [ # 6 ]

Heb je je meter wel op spanning (V) staan? En gebruik je de juiste (V) aansluitklemmen van de meter?

Op A springt inderdaad geheid je zekering omdat je meter dan zo weinig mogelijk weerstand probeert te vormen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2007 12:26 PM
  [ # 7 ]

Zo te lezen NIETS met DS te maken. Dus move naar elektrisch.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook