Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Ik word helemaal gestoord van die gillende aanjager…
Alleen als ik hem op volle mep zet, dan doet ie het normaal!
Ik had dat ook met de ‘90 TZD turrrbo, maar dat ging na een minuut over.
Deze blijft aan de gang.
Ik denk dat ik maar eens een drupje olie op de lagers ga smeren.
Motorolie stinkt denk ik.
Heeft iemand op het forum een idee wat er het beste op kan?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Bij mij liep ie zo stroef dat ie het de helft van de tijd niet eens deed.
Ik heb de boel uitelkaar gehaald en er wat siliconen olie opgedaan uit een spuitbusje. (Lidl) Werkt al een jaar goed.
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Nou, ik heb de boel er eens uit gehaald, en het bleek dat er een heleboel slijpsel van de koolborstels en nog meer rommel in zat.
Ik de boel eens netjes schoon geblazen en het onderste lager een lekker in de olie gezet.
Maar ja, het bovenste, daar kom je niet bij….
Borgring verwijderd en toen op de as geklopt terwijl ik de fan vast hield.
Dat ging best goed, totdat de hele onderkant van de motor er af la$erde..
Gelukkig had ik nog een motortje, dus ff de koolborstels over gezet, en die maar ingebouwd….
Man wat een genot: piepvrij geblaas!
Ben gelijk even een rondje gaan rijden!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82