Ik heb een vraagje over kleppen stellen.
Mij hebben ze het als volgt uitgelegd:
kijken naar uitgaande tuimelaar van cylinder 2, als die op zn hoogst dode punt staat moet je ingaande klep van 1 en uitgaande klep van 3 stellen.
Mijn vraag is: waar zit juist dat hoogst dode punt? zit dat net voor het omlaag gaan van de tuimelaar, net achter dat hij terug omhoog gaat of ergens daartussen?
Wie helpt me verder?
groeten,
Vik
dan staat de uitlaatklep 2 helemaal open. de uitgaande klep 2 kan dan dus niet verder nabeneden gedrukt worden. dan heb je bdp voor uitgaande klep 2. dan kun je klep 1 en 3 stellen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: hoogst dode punt bij het kleppen stellen.
vikingo schreef:Ik heb een vraagje over kleppen stellen.
Mij hebben ze het als volgt uitgelegd:
kijken naar uitgaande tuimelaar van cylinder 2, als die op zn hoogst dode punt staat moet je ingaande klep van 1 en uitgaande klep van 3 stellen.
Mijn vraag is: waar zit juist dat hoogst dode punt? zit dat net voor het omlaag gaan van de tuimelaar, net achter dat hij terug omhoog gaat of ergens daartussen?
Wie helpt me verder?groeten,
Vik
Dode punt is net vóór het omlaag van de tuimelaar.
Werkt perfect.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Re: hoogst dode punt bij het kleppen stellen.
Mr. Smith schreef:vikingo schreef:Ik heb een vraagje over kleppen stellen.
Mij hebben ze het als volgt uitgelegd:
kijken naar uitgaande tuimelaar van cylinder 2, als die op zn hoogst dode punt staat moet je ingaande klep van 1 en uitgaande klep van 3 stellen.
Mijn vraag is: waar zit juist dat hoogst dode punt? zit dat net voor het omlaag gaan van de tuimelaar, net achter dat hij terug omhoog gaat of ergens daartussen?
Wie helpt me verder?groeten,
VikDode punt is net vóór het omlaag van de tuimelaar.
Werkt perfect.
Da’s duidelijk, dank u
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deze vraag is pas langs geweest op dit forum en zeer uitgebreid besproken. Ff zoeken!!!
Citroen!
DriverD schreef:Deze vraag is pas langs geweest op dit forum en zeer uitgebreid besproken. Ff zoeken!!!
gezocht als een idioot, maar kan het niet vinden..
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zie:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=183164&postdays=0&postorder=asc&start=15
Heb je ook een werkplaatshandboek?
Citroen!
Heb een gedetailleerde beschrijving gevonden bij onze collega’s van de volvo amazone club.
quote: Om de kleppen af te stellen moet je een vaste volgorde aanhouden, waarbij je steeds van een specifieke cilinder het dode moment op zoekt, om dan vervolgens met voelermaat, ringsleutel en schroevendraaier de kleppen stelt van een specifieke andere cilinder. De vaste volgorde is: 1e cilinder op tuimelen, dan de 4e cilinder stellen; 3e cilinder op tuimelen, dan de 2e cilinder stellen; 4e cilinder op tuimelen, dan de 1e cilinder stellen en tot slot 2e cilinder op tuimelen, dan derde cilinder stellen.
Zij werken met een veel grotere speling dan wij, maar het principe is gelijk.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
En, de DS motor is niet te tornen met de ventilator volgens mij…
fluidphreak schreef:En, de DS motor is niet te tornen met de ventilator volgens mij…
gewoon de slinger gebruiken voor het afstellen van de kleppen. (vorige maand nog gedaan)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Juist, of opgekrikt voorwiel, of startmotor.
zie:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper