Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
En hadden ze 30-06-1967 al een 3de neus??
De eerste 3e neuzen geleverd in september 1967.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
FF gebeld, er ligt 100% zeker een 21 motor in.. er is namelijk een gereviseerde in gegaan. Als ik em koop word de motorkap er goed in gezet.
Maar is Citro-Classique een bedrijf waar je van kan verwachten dat als ze zeggen die DS is goed, dan issie goed?
Ik heb mijn auto ook bij Citro-Classique gekocht!
vader Toon en zoon Richard, aardige mensen naar mijn weten hebben ze veel DSén in garages staan (chasis) en een DS demontage bedrijf.
En erg veel op voorraad, je kan bijna alle kanten met ze op zijn echte ‘boeren’ (positief). Moet wel zeggen dat de afwerking wat beter had gekund met sommige dingen maar goed dat mocht de samenwerking niet drukken, tevens erg behulpzaam!!.
Ik raad je aan om er in het weekend even lang te rijden om daar een te kijken en een bakkie te doen
Heb via hun ook mijn GAS installatie laten inbouwen (arbeids kosten zijn daar ook een stuk lager dan b.v. in Amsterdam).
(interieur lijkt ook wel door hun geleverd!?, volgens mijn is het een auto die hun vaker gezien hebben, ook gezien de GAS knop, zelfde als bij mijn).
Heb nog niets raars met mijn DS gehad, altans niet wat ik zelf kon oplossen.
Hopelijk kan je wat met mijn verhaal! Gr. Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
toniclight schreef:En hadden ze 30-06-1967 al een 3de neus??
De eerste 3e neuzen geleverd in september 1967.
Jeroen
Ingevoerde DSsen worden/werden op het exacte midden van het jaar gezet (=30 juni), als alleen bouwjaar bekend was/is.
Hij kan dus zowel van januari als van december zijn…
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat het bedrijf betreft hoef je je echt geen zorgen te maken; vader en zoon Langelaar zijn kundige en aardige mensen en Toon zit al ruim 20 jaar ‘in’ de ID/DS-sen….die kent z’n pappenheimers nu wel.
Okee, toegegeven; ik ken bedrijven gespecialiseerd in ‘onze’ Dame die iets goedkoper zijn, maar ze leveren wèl kwaliteit.
Sinds een paar jaar hebben ze hun krachten gebundeld met CitroVille (CX-en) en zitten ze samen onder één dak (wel ieders in hun eigen pand).
Ga zeker kijken, rijden en babbelen, die 250 km om er te komen ben je snel vergeten..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben erg te spreken over Citro-Classique. Heb mijn DS daar ook gekocht. Als je serieus op zoek bent naar een DS moet je daar sowieso even langs omdat ze een enorm aanbod hebben.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Ik ben erg te spreken over Citro-Classique. Heb mijn DS daar ook gekocht. Als je serieus op zoek bent naar een DS moet je daar sowieso even langs omdat ze een enorm aanbod hebben.
Groet,
Ree
“enorm” aanbod ............... niet overdrijven ops: (de goeie) zijn op 1 hand te tellen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Vlietmansje schreef:
Ingevoerde DSsen worden/werden op het exacte midden van het jaar gezet (=30 juni), als alleen bouwjaar bekend was/is.
Hij kan dus zowel van januari als van december zijn…
AHA, dat verklaart een hoop! Ik vind het wel grappig, ben jarig op 30-06
En Citro-Classique is dus een betrouwbaar bedrijf als ik dat zo lees.
Andere vraag, dit was dus een DS19, ligt nu een gereviseerde 2175 cc motor in. Maar deze DS is een 4 versn. halfautomaat. Als ze de bak enzo niet gewisseld hebben, heeft die niet een andere eindoverbrenging bij een DS 21??
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Vlietmansje schreef:
Ingevoerde DSsen worden/werden op het exacte midden van het jaar gezet (=30 juni), als alleen bouwjaar bekend was/is.
Hij kan dus zowel van januari als van december zijn…
AHA, dat verklaart een hoop! Ik vind het wel grappig, ben jarig op 30-06
En Citro-Classique is dus een betrouwbaar bedrijf als ik dat zo lees.Andere vraag, dit was dus een DS19, ligt nu een gereviseerde 2175 cc motor in. Maar deze DS is een 4 versn. halfautomaat. Als ze de bak enzo niet gewisseld hebben, heeft die niet een andere eindoverbrenging bij een DS 21??
Deze auto is van een kapper uit heemstede geweest, ik ken die wagen al een tijdje. leuke auto, ooit gerestaureerd. De bakken van een DS19 en 21 zijn gelijk, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Leuke auto!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou, gisteren mede door jullie advies van “ga er nou gewoon langs” naar Borculo gereden!
Ik zal zo ff wat foto’s onlijn zetten
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou, gisteren mede door jullie advies van “ga er nou gewoon langs” naar Borculo gereden! Het was mooi autorij weer dus dacht ik ga maar!
Echt erg aardige mensen en Toon nam ruim de tijd voor me om alles uit te leggen en de auto te bekijken!
Ik wil er nog wel ff over na denken maar eigenlijk is dit gewoon de DS die ik wil hebben, juiste uitvoering met oude dash, zit lpg in, alles hard, geen roest, motorisch supergoed, halfautomaat schakeld echt HEERLIJK en dat alles voor de prijs die ik er aan uit wil geven…
Ik vond wel dat er nieuwe deelbare bollen in moeten, elect. ontsteking, nieuwe binnenbekleding (tapijt enzo), michelin banden voor en rolgordels. Maar daar ga ik deze week es over onderhandelen!
Wat me nog een beetje terughoudend maakt is dat het een DS19 is waar de motor van gereviseerd is. Bij de revisie zijn er DS21 bussen en zuigers ingegaan, maar de carburateur van de 19 zit er nog op.
Nu loopt dat ding op LPG dus is niet erg.
Ik vraag me alleen af of dit een fijne motor is, want die 19 is een ouder type motor, waar dus eea aan aangepast is. Hoe moet ik daar tegen aan kijken? Een 19 met 21 zuigers?
Verder dus echt “mijn” DS!!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik zal zelf wel eea opnieuw af gaan hangen. Ik denk er ook over dat nieuwe zwarte interieur te verkopen.. en er origineel DS leder voor te zoeken. Als ik onbeschadigd strak zwart leer wil koop ik wel een audi..
CLL Martin schreef:Ik zal zelf wel eea opnieuw af gaan hangen. Ik denk er ook over dat nieuwe zwarte interieur te verkopen.. en er origineel DS leder voor te zoeken. Als ik onbeschadigd strak zwart leer wil koop ik wel een audi..
staat op het ogenblik (sinds vandaag) een setje op marktplaats, deurpanelen niet afgebeeld (weet niet of ze erbij zitten)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mooie kar zo te zien ... en Michelin banden voor? ik zou eerst de huidige gewoon oprijden als ik jou was ...
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:mooie kar zo te zien ... en Michelin banden voor? ik zou eerst de huidige gewoon oprijden als ik jou was ...
er staat dat ie de michelin’s wil afdingen bij de (evt) aankoop…..... ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.